کاربرد لینکدین | ویزارد استادیو

کاربرد لینکدین در سال 2024

کاربرد لینکدین امروزه بر کسی پوشیده نیست. در حقیقت یک شبکه اجتماعی مبتنی بر ارتباط کاری است که برای استخدام یا یافتن شغل مناسب بصورت تمام وقت یا پروژه‌ای استفاده می‌شد. علاوه بر آن برای پیدا کردن متخصصینی در حوزه فعالیت خودتان نیز بستری مناسب فراهم نموده است. کار با این شبکه اجتماعی بسیار ساده بوده و قابلیت ساخت چندین اکانت بطور همزمان را دارد. در این پلتفرم پس از تکمیل پروفایل خود می‌توانید افرادی که علایق مشترکی با آنها دارید را پیدا کرده و با آنها در ارتباط باشید. لینکدین نیز در این راستا تعدادی از افراد با علایق مشابه را به شما پیشنهاد می‌دهد. در ادامه ویزارد استادیو در این راستا توضیحات کاملی را برای شما عزیزان گردآوری نموده است.

لینکدین، یک ابزار ضروری برای هر کسب و کار

شبکه اجتماعی Linkdin دارای امکانات فراوانی برای جستجوی شغل، ساخت رزومه آنلاین، گسترش ارتباطات و اطلاع از آخرین اخبار مربوط به حزوه فعالیت اشخاص می‌باشد. در ادامه درخصوص هر یک از این اطلاعات توضیحاتی ارائه شده است.

جستجوی شغل

لینکدین مجهز به یک ابزار جست وجو موسوم به Job Search Tool  است که قادر به یافتن موقعیت‌های شغلی خالی در سراسر دنیا می‌باشد. کاربر قادر به فیلتر نمودن نتایج جستجو براساس معیارهای مدنظر خود را دارد، از جمله نوع شرکت،‌ سطح مهارت، تجربه مورد نیاز و سایر موارد. علاوه بر این با استفاده از قابلیت Easy Apply می‌توان تنها با چند کلیلک درخواست شغلی را برای شرکت ارائه دهنده ثبت نمود. در ادامه تیم ویزارد ویدئویی در این خصوص برای شما تهیه نموده است.

ساخت رزومه آنلاین

جالب است بدانید که پروفایل Linkdin در اکثر نقاط دنیا به عنوان یک رزومه آنلاین معتبر محسوب می‌شود. پس چنانچه اطلاعات خود را به درستی وارد نموده باشید با استفاده اشتراک گذاری لینک، می‌توانید اکانت خود را برای کارفرماها ارسال نمایید. علاوه بر آن در لینکدین می‌توانید نمونه کارها و توصیه نامه‌های خود را بارگزاری و به نمایش بگذارید تا صاحبان کسب و کار آنها را مشاهده نموده و درصورت لازم با شما ارتباط برقرار نمایند.

گسترش ارتباطات

لینکدین نیز مانند سایر شبکه‌های اجتماعی بستری برای افزایش ارتباطات مجازی بین افراد محسوب می‌گردد. در این پلتفرم می‌توان دوستان، اقوام و آشنایان خود را یافت. علاوه بر آن قادرید تا افراد با علایق و تخصص‌های مشابه را با خود را بیابید. اگر به دنبال مشاوره و استفاده از توصیه‌های متخصصی در زمینه فعالیت خود هستید نیز می‌توانید اکانت لینکدین آنها را جستجو نموده و پس از ایجاد ارتباط، سوال مدنظر خود را بپرسید.

البته گروه‌های زیادی در لینکدین وجود دارند که جهت پرسش و پاسخ در حزه مشخصی ایجاد شده‌اند. یکی دیگر از موارد استفاده لینکدین، اطلاع از رزومه شرکت‌ها و بنگاه‌های تجاری است، زیرا هر شرکت معتبری قطعا یک اکانت لینکدین دارد.

اطلاع از آخرین اخبار کسب و کار

جدب مخاطب نیز کاربرد لینکدین است که بیشتر شناخته شده است. اکثر افراد مشهور، متخصصین و شرکت‌ها در لینکدین خود آخرین اخبار مربوط به حوزه فعالیتشان را منتشر می‌نمایند. اینکار باعث افزایش فعالیت و جذب مخاطب بیشتر می‌گردد. بنابراین اگر به دنبال اخبار به روز مرتبط با تخصص خود هستید می‌توانید از این پلتفرم استفاده نمایید.

کاربرد لینکدین در سئوی سایت

لینکدین یک بستر مناسب جهت گرفتن بک لینک برای سایت شما می‌باشد. کافی است تا برای کسب و کار خود یک اکانت بسازید و شروع به پست انواع محتواهای تخصصی در زمینه فعالیتتان کنید. در انتهای هر محتوا می‌توانید به یک مقاله مرتبط که قبلا در سایت خود منتشر نموده‌اید، لینک دهید. لینک‌های دریافتی از لینکدین برای سایت شما بسیار مفید هستند، زیرا این لینک‌ها از نظر گوگل دارای ارزش زیادی می‌باشند.

علاوه بر آن انتشار خلاصه مقالات سایت در این شبکه اجتماعی می‌تواند به برندسازی کمک شایانی نماید. لازم به ذکر است که قرار دادن موضوعات غیر مرتبط به صفحه کاری شما در لینکدین، موجب تخریب وجهه شما شده و در مواردی نیز کاربران با چنین مطالبی برخورد می‌کنند.

بخش‌های مختلف لینکدین

در حال حاضر ظاهر لینکدین بسیار شبیه به فیسبوک است. در این پلتفرم ضمن افزایش سرعت، فعالیت‌های زیادی نیز جهت رفع باگ‌ها و خطاها انجام شده است. اما بطور کلی بخش‌های اصلی آن تا حد زیادی ثابت مانده‌اند که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

صفحه Home: در این بخش آخرین پست‌ها و اخبار کاربران و گروه‌های شما نشان داده می‌شود. این صفحه به دو حالت قابل تغییر است، در حالت اول پست‌ها را می‌توانید بر اساس آخرین فعالیت هر کاربر شامل پست‌های منتشر شده، روابط برقرار شده و لایک‌های وی، اخبار موجود را ملاحظه نمایید. در حالت دوم صفحه خانه بر اساس پست‌های محبوب (بر اساس تعداد لایک و کامنت) شخصی سازی می‌شود.

صفحه Profile: در این بخش اطلاعات شخصی از جمله رزومه کاری، مدارک تحصیلی و دوره‌هایی که دیده‌اید، زبان‌هایی که مسلط هستید و عکس شما قرار می‌گیرد.

صفحه My Network: این بخش در حقیقت ارتباطات شما را مشخص می‌کند. دوستانتان، متخصصین در حوزه فعالیت شما و افراد با علاقه مندی‌های مشابه ( در صورت کانکت بودن) را ملاحظه خواهید فرمود. اگر کسی نیز به شما درخواست ارتباط داده باشد، در این بخش مشاهده خواهید فرمود.

شغل‌ها (Jobs): لینکدین در این قسمت کلیه مشاغل مرتبط با رزومه و علاقه مندی‌های شما را پیشنهاد می‌دهد. اگر به عنوان یک کارفرما در لینکدین عضویت دارید، می‌توانید درخواست کاری شرکت خود را از بخش post a job منتشر نمایید.

صفحه پیام‌ها: پیام‌هایی که برای سایرین ارسال نموده‌اید و یا دیگران برای شما فرستاده‌اند را در این بخش می‌توانید ملاحظه فرمایید.

Notification: هر نوع تغییراتی که در صفحه خانه شما روی داده باشد و یا کارهایی که مخاطبانتان در ارتباط با شما انجام دهند را در این بخش می‌بینید. پست‌های جدید، لایک، اشتراک گذاری، ایندورس شدن و سایر موارد از این جمله‌اند.

Search یا جستجو: اگر به دنبال جستجوی فرد یا مطلبی هستید، بخش جستجو به شما کمک می‌کند تا بر اساس ویژگی‌های خاص، نتایج مد نظر خود را در اسرع وقت بیابید.

سایر بخش‌ها: بخش‌های دیگری نیز در linkdin وجود دارد، مانند گروه‌هایی که در آنها عضو شده‌اید، تحلیل صفحه شما، تنظیمات و امکانات شخصی سازی، بخش راهنما و زبان که توسط آن قادرید تا زبان صفحه خود را تعیین کنید.

نقش لینکدین در یافتن شغل | ویزارد استادیو
نقش لینکدین در یافتن شغل

ایندورس کردن در لینکدین چیست؟

کاربرد لینکدین که باعث ایجاد تمایز افراد متخصص از سایر اعضا می‌گردد، امکان ایندورس کردن است. در حقیقت دوستان هر شخص می‌توانند بر اساس مهرات‌های شما و فعالیت‌هایی که در صفحه خود قرار داده‌اید، شما را ایندورس (endorse) کرده تا لینکدین شما را به عنوان یک شخص حرفه‌ای در زمینه فعالیتتان تلقی نماید. هرچه میزان ایندورس شدن شما بیشتر باشد، رتبه بالاتری در مهارت‌های خود کسب نموده و شانس یافتن شغل در بین سایر رقبا برای شما افزایش می‌یابد.

آموزش کار با لینکدین

اگر یک متخصص هستید و یا صاحب کسب و کاری هستید و نیاز به دیده شدن دارید، لینکدین یکی از شبکه‌های اجتماعی ضروری است که باید در آن عضو شوید. اگر با طرز کار این پلتفرم آشنا نیستید، با ما همراه باشید.

ایجاد حساب کاربری

ابتدا آدرس Linkedin.com را وارد نموده و از طریق لینک Join now یک اکانت کاربری بسازید. مشخصات خود را وارد نمایید، البته لینکدین در ادامه به صورت اتوماتیک دستورالعمل‌هایی را برای اضافه کردن اطلاعات بیشتر به پروفایلتان را نمایش خواهد داد. تائید شدن اطلاعاتتان در لینکدین شامل دو مرحله است: 1- تائید ایمیل 2- تائید شماره تلفن همراه.

همگام‌ سازی مخاطبین و سایر اطلاعات

لینکدین نیز مانند سایر شبکه‌های اجتماعی امکان همگام سازی لیست مخاطبین ایمیل را درصورت تائید شما فعال می‌نماید. با این قابلیت می‌توانید به سرعت، دوستان و همکاران خود را بیابید. اگر الزامی به همگام سازی مخاطبین خود ندارید، در این مرحله skip را بزنید. در مراحل بعدی، لینکدین از شما اطلاعاتی مانند عناوین شغلی اخیر، موقعیت مکانی و تصویر پروفایل را می‌خواهد که باز هم می‌توانید آنها را Skip نمایید.

انتخاب نوع حساب کاربری

آخرین مرحله از فرآیند ثبت نام لینکدین، انتخاب نوع اکانت است. این پلتفرم دارای دو نوع حساب کاربری ساده (Basic) و ویژه ( premium) می‌باشد. اکانت ساده رایگان بوده اما حساب ویژه نیاز به پرداخت حق اشتراک ماهانه دارد. اکانت‌ پرمیوم دارای قابلیت‌هایی مانند امکانات بیشتر پیام‌رسانی و جزئیات مرتبط با موقعیت‌های شغلی می‌باشد.

نکات تکمیلی در ساخت پروفایل لینکدین

اگر به دنبال بیشتر دیده شدن و دریافت ارتباطات بیشتری هستید باید پروفایل خود را با دقت تکمیل نموده و نکات خاصی را در ارتباط با آن رعایت نمایید. در ادامه قصد داریم تا شما را با نحوه ایجاد یک پروفایل حرفه‌ای در لینکدین آشنا نماییم.

بخش‌های مختلف لینکدین | ویزارد استادیو
بخش‌های مختلف لینکدین
داشتن یک پروفایل به روز

داشتن یک پروفایل به روز و یکپارچه، به کارفرما کمک می‌کند تا بتواند راحت‌تر معیارهای خود را در پروفایل شما بیابد. هر چه جزئیات بیشتری در پروفایل خود ذکر کنید، افراد قادرند تا شما را بهتر شناخته و بر مهارت‌های شما اشراف داشته باشند. نکته قابل توجه، عدم وجود محدودیت حجم در حین ایجاد رزومه در لینکدین است که دست شما در وارد کردن سوابق شغلی و تحصیلی باز خواهد گذاشت.

اشاره به مهارت‌های مرتبط

برای تکمیل پروفایل خود در لینکدین، باید به مهارت‌های مرتبط با زمینه شغلی یا تحصیلی خود اشاره نمایید. مهارت‌های عمومی مانند ارتباطات، حل مسئله، مهارت تیمی و آفیس را در پروفایل لینکدین خود وارد کرده و از دوستان خود بخواهید آنها را ایندورس کنند.

اضافه کردن توصیه نامه کاربران

امکان بهره گیری از توصیه نامه‌های کاربران نیز یک کاربرد لینکدین است که کمتر شناخته شده است. اگر سایر کاربران در پیج شما توصیه نامه بنویسند، تاثیر زیادی در افزایش اعتماد کارفرمایان خواهد داشت. در حقیقت اعتبار پروفایل شما افزایش خواهد یافت. این توصیه نامه می‌تواند درخصوص نقاط قوت، مهارت‌های برجسته و حتی عملکرد شما در محیط کار باشد. دقت کنید که در توصیه نامه‌ها نباید اطلاعات نادرست و یا اغراق وجود داشته باشد.

افزودن کانکشن‌ها

ایجاد کانکشن‌های بیشتر در لینکدین مورد توجه افراد قرار نمی‌گیرد بلکه افرادی که با شما در این شبکه اجتماعی در ارتباط‌اند باید در مهارت‌ها، تحصیلات و از نظر شغلی با شما همسو باشند. بنابراین از ایجاد ارتباط با تمامی دوستان، آشنایان و اقوام خود در لینکدین دوری کنید. زیرا در اینصرت این پیام را منتقل خواهید کرد که از بهبود وضعیت شغلی خود فاصله گرفته و تنها به دنبال شبکه سازی هستید. قبل از اضافه کردن هر فرد در بین کانکشن‌های لینکدین خود از خود بپرسید که آیا این فرد درخصوص شغل مورد نظر من مهارتی داشته و یا در یافتن کارفرماهای جدید تاثیری دارد؟

الگوریتم لینکدین در سال 2023

همه شبکه‌های اجتماعی به دنبال افزایش اعتماد و ارائه بهترین محتوا برای کاربران هستند. در این راستا میزان تعامل موجود نیز به نوعی وفاداری به آن پلتفرم محسوب می‌گردد. این مسئله در لینکدین نیز رعایت شده تا جایی که الگوریتم این شبکه اجتماعی اهمیت بالایی برای محتوا، تعامل و به روز بودن قائل است. در ادامه به نکاتی اشاره خواهیم کرد که درصورت رعایت شدن، امتیاز بالایی از الگوریتم لینکدین خواهید گرفت.

لینکدین تاکید زیادی بر محتوای باکیفیت و مرتبط دارد. زمان پست‌های عمومی گذشته است، الگوریتم اکنون به اصالت، تخصص و ارزش پاداش می‌دهد. برای موفقیت، روی ایجاد محتوای منحصر به فرد، مفید و به روز تمرکز کنید.

محتوای ویدیویی همچنان بر دنیای دیجیتال تسلط دارد و لینکدین نیز از این قاعده مستثنی نیست. این الگوریتم اکنون پست‌های ویدیویی را در اولویت قرار داده و به آنها فرصت دیده شدن بیشتری می‌دهد. از قدرت ویدیو برای جذب مخاطبان، به اشتراک گذاری تخصص خود و ایجاد ارتباطات عمیق‌تر استفاده کنید.

در الگوریتم جدید لینکدین تعامل با مخاطبان اهمیت بسیار بالایی یافته است. این الگوریتم از محتوایی حمایت می‌کند که مکالمات، نظرات و اشتراک گذاری‌های معنادار و باارزشی ایجاد کند. فعالانه در بحث‌ها شرکت کنید و به نظرات پاسخ دهید تا دید خود را افزایش دهید و دامنه دسترسی خود به افراد را گسترش دهید.

لینکدین تجربه کاربر را بر اساس ترجیحات فردی تنظیم می‌کند. این الگوریتم علایق، ارتباطات و تاریخچه تعامل هر کاربر را برای تنظیم فیدهای محتوای شخصی‌شده در نظر می‌گیرد. این بدان معنی است که شما باید محتوایی ایجاد کنید که دید و تعامل را به حداکثر برساند.

درصد افرادی که در لینکدین عضو هستند | ویزارد استادیو
درصد افرادی که در لینکدین عضو هستند

سخن پایانی

تیم ویزارد در این مقاله توضیحات جامع و مفیدی درخصوص کاربرد لینکدین ارائه نموده است. اگر به دنبال یافتن شغل ایده‌؟آل و یا دستیابی به درآمد ارزی هستید، لینکدین بستری کارآمد پیش رویتان قرار خواهد داد. کار کردن با این پلتفرم آسان بوده و امکانات شخصی سازی فوق العاده‌ای دارد. علاوه بر این موارد، درصورت وجود سوال یا مشکلی در زمینه کاریتان کافی است تا یک کانکشن با کی از متخصصین این حوزه برقرار نموده و سوال خود را بپرسید.