راه سریع برای ورود به اکسپلور ایستاگرام | استودیو ویزارد

چطور در اینستاگرام بیشتر دیده شوید؟

اینستاگرام نام یک شبکه اجتماعی است که قطعا آن را شنیده و یا حتی برای یافتن تصاویر و ویدئوهای خود از آن استفاده نموده‌اید. در حقیقت ورود به اکسپلور اینستا برای صاحبان پیج‌ها و سوشال مارکترها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. زیرا فالوورهای زیادی می‌توانید جذب کنید و ترافیک پیج شما افزایش خواهد یافت. البته اینکار شانسی ای اتفاقی نیست و اصول و قواعد خود را دارد. ویزارد استودیو در این مقاله ضمن معرفی اجمالی اکسپلور اینستا به اهمیت ورود پیج‌ها به اکسپلور و نحوه انجام آن پرداخته است. برای دریافت انواع خدمات سوشال مارکتینگ با ویزارد همراه باشید.

معرفی بخش اکسپلور در شبکه اجتماعی اینستاگرام

در اکسپلور شبکه اجتماعی اینستاگرام پست‌هایی را می‌توانید ببینید که نسبت به آنها واکنش‌هایی از جمله لایک، کامنت، ریپلای، سر زدن به برخی پیج‌ها و یا حتی سرچ هشتگ‌ها را انجام داده باشید. البته الزاما آن پیج‌ها را فالو ندارید و ممکن است برخی از آنها را نیز برای اولین بار باشد که ببینید.

درواقع پست‌های موجود در این بخش بر اساس سلیقه و مکان جغرافیایی کاربر نمایش داده می‌شوند. جالب است بدانید که علاقه مندی‌های دوستان شما نیز بر گست‌هایی که در اکسپلور به شما نمایش داده می‌شود بسیار موثر است. علت این امر روش عنکبوتی ربات‌های اینستاگرام در بررسی و زیر نظر گرفتن افراد است.

جهت وارد شدن به اکسپلور اینستا کافی است تا روی آیکون ذربینی شکل در پایین صفحه بزنید تا وارد اکسپلور شوید. پست‌هایی که در این قسمت خواهید دید همگی مربوط به پیج‌هایی هستند که عمومی یا Public باشند. به عبارت دیگر پست‌هایی که بصورت شخصی منتشر می‌شوند در این بخش نمایش داده نمی‌شوند.

نوع پست‌های اکسپلور تصویر، ویدئو، IGTV و Reels است. روزانه افراد بسیاری ساعات زیادی را در اکسپلور به جستجو و مشاهده پست‌ها اختصاص می‌دهند. در این راستا این قسمت از اپلیکیشن اینستاگرام به یک بخش بسیار مناسب جهت ارائه تبلیغات تبدیل شده است. بنابراین نرخ بالایی از مبادلات بالایی از طریق اکسپلور امکان پذیر است ، چه از طریق خرید و فروش و چه از طریق ارائه خدمات.

اکسپلور اینستاگرام | ویزارد استودیو

معیارهای اینستاگرام جهت نمایش پست‌ها در اکسپلور

جالب است بدانید که معیار اصلی اینستاگرام برای نمایش پستی در اینستاگرام بر اساس تعاملات شما و دوستانتان با سایر پست‌ها و پیج‌ها می‌باشد. بطور کلی موارد زیر در چیدمان پست‌ها در اکسپلور موثرند.

– پست‌هایی که لایک و یا ذخیره نموده‌اید.

– پست‌هایی که تعاملات بالایی دارند.

– فعالیت‌هایی که دوستان یا اصطلاحا فالووینگ‌های شما دارند.

– نوع و موضوع پیج‌ها و هشتگ‌هایی که دنبال می‌کنید.

– منطقه جغرافیایی که در آن زندگی می‌نمایید.

بر اساس توصیه وب سایت wierd انتخاب کردن پست‌هایی که با فعالیت کاربران مرتبط است نیاز به حجم بالایی از داده خواهد داشت. بر اساس این داده‌ها الگوهایی برای هر کاربر ایجاد می‌شود که هرچه تعداد آنها بیشتر باشد، میزان تطبیق پست‌های نمایش داده در اکسپلور با علایق آن کاربر افزایش خواهد یافت.

 

 چطور بفهمیم که پست ما وارد اکسپلور اینستاگرام شده است؟

برای اینکه بفهمید پستی وارد اکسپلور شده است یا خیر باید در قدم اول گزینه  view insights که در زیر پستتان قرار دارد را انتخاب نمایید. اگر این پست وارد اکسپلور شده باشد، پس از انتخاب آن، اعداد و ارقامی را مشاهده خواهید نمود که این مسئله را مشخص می‌کنند. بخش‌هایی مانند فالو و تعداد افرادی که پست را مشاهده کرده اما فالوور نبوده‌اند نشان دهنده ورود پستتان به اکسپلور هستند. اما بطور کلی ورود به اکسپلور قوانینی دارد که چنانچه رعایتشان کنید، به راحتی می‌توانید ورود خود را به این قسمت تضمین نمایید. در ادامه به بررسی مواردی که حضور شما در اکسپلور را تضمین می‌کند، خواهیم پرداخت.

قواعد ورود به اکسپلور اینستاگرام

بسیاری از برندهای تجاری قوی و مشهور حضوری پررنگ در شبکه‌های اجتماعی خصوصا اینستاگرام دارند. این حضور تنها به معنای داشتن یک پیج نیست و تنها با حضور در تب اکپسلور آن، معنا پیدا می‌کند. بنابراین اگر شما نیز به دنبال دیده شدن هستید باید بدانید که چگونه وارد این تب شده و ضمن افزایش فالور به یک برند شناخته شده تبدیل شوید. در ادامه به بررسی نکات مهمی در این خصوص خواهیم پرداخت.

قواعد ورود به اکسپلور اینستاگرام | استودیو ویزارد

توجه به مخاطب، کلید ورود به اکسپلور

اگر به دنبال دیده شدن در اینستاگرام هستید باید به مخاطب اهمیت بدهید، خیلی زیاد اهمیت بدهید. زیرا کسانی که شما را می‌بینند با نشان دادن هر نوع عکس العملی از جمله فالو، لایک، کامنت، دایرکت و غیره به اینستاگرام ثابت می‌کنند که پیج شما دارای ارزش است. این مسئله برای اینستا بسیار مهم است. بنابراین بهتر است از فالورهای فعلی و احتمالی خود یک پرسونای مخاطب تهیه نمایید. برای اینکار سوالاتی وجود دارد که باید از خود بپرسید و در ادامه بدان‌ها پرداخته شده است.

– مخاطب شما کیست و چه نیازهایی دارد؟

– آیا کسب و کار شما، کمکی به این مخاطب خواهد کرد؟

– آیا او یک فالور اکتیو است؟

– سلیقه این کاربر چیست و پیج‌هایی که فالو می‌کند چه خصوصیاتی دارند؟

وقتی اطلاعات کافی درباره مخاطبانتان به دست آوردید باید سعی کنید تا میزان تعامل خود را با این افراد بیشتر کنید و توجه آنها را جلب نمایید. این امر خصوصا در ساعات اولیه که پست را منتشر می‌کنید بسیار اهمیت دارد و شانس ورود به اکسپلور را افزایش می‌دهد. علاوه بر آن مواردی مانند تگ کردن افرادی است که حوزه کاری مشابهی با زمینه فعالیت پیج شما خصوصا پست در حال انتشار دارند.

آنالیز رقبا، یک میان بر سریع برای ورود به اکسپلور

یکی از راه‌هایی که می‌توانید به سرعت خود را به استانداردهای اینستاگرام جهت ورود به اکسپلور بیابید، بررسی پیج‌هایی است که در زمینه فعالیت شما کار کرده و بسیار موفق هستند. با اینکار علاوه بر گرفتن ایده و ملاحظه مخاطبان پیچ، رقبای خود را نیز می‌شناسید. برای بهتر بودن کافی است آنچه که آنها هستند را ارتقا دهید. به عنوان مثال کاورها، قالب، بیو، هشتگ گذاری‌ها، کپشن‌ها و حتی UI پیج آنها را بررسی کنید و سعی کنید تا بهتر از آنها کار کنید.

 

استفاده از قابلیت‌های اینستاگرام، یک راه حل هوشمندانه

اینستاگرام دارای ویژگی‌هایی است که به شما اجازه می‌دهد تا بهتر و بیشتر دیده شوید و حتی برای یافتن مخاطبان هذف نیز شما را یاری می‌نماید. این شبکه اجتماعی هر ساله با ارائه آپدیت‌های جدید راهکارهای تازه‌ای جهت تسهیل فعالیت‌های کاربرانش ارائه می‌دهد. به عنوان مثال امکان جستجو بر اساس اکانت‌ها، تگ‌ها، هشتگ‌ها، مکان‌ها و حتی محبوب‌ترین پست‌ها را برای افراد فراهم آورده است.

امکان یافتن پست‌ها بر اساس مکان با استفاده از تب  place، امکانات مربوط به تحلیل بهترین زمان انتشار پست‌ها در اینسایت اینستاگرام و حتی امکان انتشار پست در استوری از سایر امکانات این شبکه اجتماعی در جهت بهینه سازی پیج کاربران و ارائه اطلاعات مفید به کسانی که محصول یا خدمتی را نیز داردند، می‌باشد.

محتوای مناسب، راه حلی همیشگی

بهترین راه حل برای ورود به اکسپلور تولید محتوای با کیفیت است. قبل از اقدام به تولید ومحتوا بهتر است قالبی استاندارد برای پیج خود انتخاب نموده و سپس عکس، فیلم و محتوای متنی خود را به اشتراک بگذارید. استفاده از هشتگ مناسب نیز در بخش تولید محتوا بسیار اهمیت دارد، زیرا باعث دیده شدن شما توسط مخاطبان هدف خواهد شد. مطلب بعدی کپشن است. بهتر است کپشن زیر 150 کلمه باشد و با یک سوال جهت تعامل بیشتر پایان یابد. استفاده از کال تو اکشن CTA در پست‌ها و کپشن‌ها نیز از جمله نکاتی است که اگر به درستی رعایت شوند منجر به افزایش Share و Save پستتان خواهد شد.

هشتک اینستاگرام | استودیو ویزارد

نکته طلایی

پس از انتشار پست باید 3 روز منتظر بمانید تا وارد اکسپلور شود و درواقع فرصتی است اینستاگرام طی آن میزان تعامل کاربران ر ا با پست شما مورد ارزیابی قرار می‌دهد تا بفهمد آیا ارزش ورود به اکسپلور را دارد یا خیر. بنابراین طی این 3 روز می‌توانید با انجام تعامل بیشتر با فالوورهایتان آنها را ترغیب به بازدید پیجتان و واکنش به پست های جدیدتان نمایید.

سخن پایانی

ورود به اکسپلور اینستاگرام، دارای فرمول مشخصی نبوده و شما برای دست یابی به آن باید همه فاکتورهای ارائه شده در این مقاله را رعایت کنید. شناخت پرسونای مخاطب، استفاده از قابلیت‌های اینستا و تولید محتوی با کیفیت همگی افزایش در افزایش میزان تعامل کاربران با پیج شما، موثر هستند.

بازاریابی در اینستاگرام یکی از سودآورترین روش‌های مارکتینگ است که چنانچه به درستی انجام شود، می‌تواند در برندینگ شما نیز نقش مهمی ایفا نماید. تیم دیجیتال مارکتینگ ویزارد با سال‌ها تجربه در حوزه بازاریابی آنلاین، سوشال مدیا و ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی مناسب آماده خدمت رسانی و معرفی شما در انواع شبکه‌های اجتماعی از چمله اینستاگرام می‌باشد. با ما در تماس باشید.