داستان سرایی چیست و چگونه به فروش بیشتر شما کمک می کند

داستان سرایی چیست و چگونه به فروش بیشتر شما کمک می کند

داستان و ماجرا برای انسان ها همیشه از جذاب ترین بخش های هر چیزی بوده و این مسئله دارای ریشه عمیق فرهنگی و انسانی است. داستان سرایی در کسب و کار نیز موجب می شود که مخاطب به طور بسیار هوشمندانه ای با محصول و کسب و کار شما ارتباط برقرار کرده و او را ترغیب به خرید از شما می کند.

تولیدمحتوای تخصصی برای کسب و کار شما در استودیو ویزارد. برای مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید.

در بازاریابی باید راهی را یافت تا مخاطب به طور قطع قانع شود که از محصول شما استفاده کند. برای رسیدن به این هدف گفتن یک داستان مبتنی بر نیاز ها و خواسته های او می تواند بسیار مفید باشد.

داستان سرایی در کسب و کار چیست؟

داستان سرایی در جهت همراه کردن ذهن مخاطبان امری اساسی است. البته حقیقتاً در پس هر رویدادی داستان‌های زیادی وجود دارد که تعریف کردن آن‌ها می‌تواند پیوند عمیقی بین یک انسان با دیگران به وجود بیاورد. با توجه به اهمیت قصه و داستان، تصور کنید که برای یک برند داستان‌ سرایی صورت بگیرد، آیا فکر نمی‌کنید که داستان‌ برند می‌تواند مخاطبین آن برند را بسیار بیشتر از پیش تحت تاثیر قرار دهد؟

حال که با ارزش داستان سرایی برای برند و کسب و کار آشنا شدیم بهتر است ببینیم که داستان سرایی برای برند باید چگونه باشد. مهمترین موضوع در این روند داشتن صداقت با مخاطبان است. در ادامه باید به پیشینه و روند رشد خود اشاره کرده و تصویری جذاب و مهیج از آن به مخاطبان ارائه نمایید. با استفاده از یک داستان تاثیرگذار به سادگی می توانید توجه ها را جلب نموده و مشتری را به سمت خود متمایل کنید.

داستان سرایی

تکنیک های داستان سرایی در دیجیتال مارکتینگ

برای اینکه داستان شما به شکل درست و اثرگذاری بیان شود، لازم است که از تنکیک ها و نکاتی کمک بگیرید.

اول، میانه و آخر

ساختار و قاعده در یک داستان و برای جذب مخاطب اهمیت بسیاری دارد. یک داستان خوب دارای اول، وسط و پایان است و هر سه این بخش ها را شامل می شود. در ابتدای داستان خود باید به توصیف شرایط و صحنه بپردازید و در میانه به بسط و شرح ماجرا و هسته اصلی مورد نظر خود وارد شوید. پایان نیز همواره شامل یک نتیجه گیری و به نوعی جمع بندی خواهد بود.

مدیریت اینستاگرام کسب و کار خود را به تیم استودیو ویزارد بسپارید. برای کسب اطلاعات و مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید.

قهرمان داستان مشتری است

قهرمان داستان که همان شخصیت اصلی داستان خواهد بود و ماجراجویی ها و اتفاقات برای او رخ می دهد باید به نوعی طراحی شود که مشتری خود را به جای او تصور کند.

ایفای نقش منجی

در داستانی که درباره برند و کسب و کار خود ارائه می کنید، خود را به شکل یک منجی که قصد رفع مشکلات را دارد ارائه کنید. نقش حمایتی و منجی بودن خود را در داستان پررنگ کنید. مشکلی خاص را انتخاب کنید و به کمک داستان خود به مخاطب نشان دهید که امکان رفع این مشکل را دارید.

داستان سرایی و اهمیت آن

هدفمند بودن

برای اینکه داستان شما سر و شکل درست و متناسبی داشته باشد لازم است که تمام جزئیات و روابط علت و معلولی را در آن مشخص کنید. هدفمند بودن و دانستن اینکه چه قصد و خواسته ای دارید می تواند داستان شما را دقیق تر و قابل فهم تر کند.

باید هدف ها و نیازهای قهرمان خود را کشف کرده و او را بر این مبنا شکل داده و معرفی کنید.

کمپین تبلیغاتی خود را به استودیو ویزارد بسپارید. برای دریافت مشاوره اینجا کلیک کنید.

ماندگاری

با استفاده از شیوه ها و عناصر جذاب خود را در ذهن مخاطبان ماندگار کنید. زمانی که یک داستان در ذهن ها باقی می ماند موجب می شود که از آن با دیگران نیز حرف زده و همچنین تاثیرگذاریش عمیق تر خواهد شد. در اصل با تحت تاثیر داستان قرار گرفتن، داستان به شکلی ویروسی عمل خواهد کرد و به دیگران منتقل می شود.

نتیجه اخلاقی

هنگامی که قصد داستان سرایی برای یک برند و یا یک کسب و کار را دارید، بهتر است که یک نتیجه اخلاقی نیز همراه با آن وجود داشته باشد. با این روش مخاطب ترغیب می شود که به نسخه بهتری از خودش تبدیل شود و داستان شما جذاب تر و ماندگارتر خواهد شد.

اهمیت داستان سرایی

بشر همواره برای مسائل مختلف به داستان و قصه نیاز داشته و از آن بهره گرفته است. به شکلی که انگار انسان همواره به یک قصه برای بیان نیازها و خواسته ها و تجربیات خود وابسته است.

گفتن یک داستان برای ارائه یک محصول و یا خدمات برای مشتریان و مخاطبان، ساده ترین و کاربردی ترین روش برای انتقال مطلب مورد نظر خواهد بود.

در پایان

داستان سرایی نقش مهمی در به یاد ماندنی شدن هر برندی دارد. در این مقاله با داستان سرایی در کسب و کارها و اهمیت و نقش آن در برندینگ آشنا شدیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه و استفاده شما قرار گرفته باشد.

مقالات زیر را از دست ندهید:

جذب مشتری

تقویم محتوایی

UGC چیست

توسعه برند

کمپین ppc

مخاطب B2B