میکروکانتنت چیست؟

میکروکانتنت چیست؟

با توجه به شکل استفاده افراد از فضای آنلاین و استفاده اکثر افراد از تبلت و گوشی موبایل، محتوا و کانتنتی که برای مخاطبان تولید می شود نیز متناسب با این سیستم دچار تغییراتی شده است. محتوایی که متناسب با این ابزارها تولید می شود میکروکانتنت نام دارد. در این مقاله به طور کامل با میکروکانتنت آشنا خواهیم شد.

تولیدمحتوای تخصصی برای کسب و کار شما در استودیو ویزارد. برای مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید.

میکروکانتنت در واقع محتوایی است کوتاه و خلاصه که در قالب فضای دیجیتال امروز جایگاه درست تری دارد و کاربردی تر خواهد بود.

به چه محتوایی میکروکانتنت می گویند؟

میکرو کانتنت یا همان محتوای کوتاه، محتوایی است که بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن بیشترین تاثیر را بر روی مخاطب بگذارد. تاثیری که این محتوا ایجاد می کند نیز به هدف و خواسته ی شما مرتبط است. مباحث موجود در این نوع از محتوا ها می تواند مرتبط با هر موضوعی باشد. بیشترین جایی که میکرو کانتنت در آن به اشتراک گذاشه می شود فضای اینستاگرام است.

میکروکانتنت

چرا میکروکانتنت؟

میتوان گفت میکروکانتنت دارای دو ویژگی شاخص و اصلی است که آن را از سایر انواع محتوا مجزا می کند.

اولین ویژگی شاخص این محتوا که از نام آن نیز به خوبی پیداست کوتاه و به نحوی خلاصه بودن آن است. این نوع محتوا مطالب مورد نظر را در کوتاه ترین شکلش به طور کامل به مخاطب انتقال می دهد.

همچنین مسئله مهم در مورد محتوایی که به آن عنوان میکروکانتنت الصاق می شود این است که بتواند در عین کوتاه بودن به طور کامل و دقیق مطلب را منتقل کند.

مدیریت اینستاگرام کسب و کار خود را به تیم استودیو ویزارد بسپارید. برای کسب اطلاعات و مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید.

فضای انتشار این نوع محتوا محدودیتی ندارد و می تواند متناسب با شرایط گوناگون متنوع باشد.

در حقیقت باید گفت هدف اصلی از تولید این نوع محتوا قابلیت استفاده از آن در ابزارهای دیجیتال متنوع است که به طور عام مخاطبان از آن ها استفاده می کنند.

محتوای کوتاه و کاربرد آن

در حال حاضر شبکه های اجتماعی توسط افراد زیادی دنبال می شوند و مخاطبان فراوانی دارد. با توجه به اینکه این مطالب اکثرا بر روی گوشی و تبلت های افراد نصب و استفاده می شوند لازم است که متناسب با نوع کارکرد آن ها باشند. به طور حتم صفحه ی کوچک تلفن همراه به هیچ وجه مناسب مطالب و ویدئو های طولانی مدت نیست.

اهمیت میکروکانتنت

انواع میکروکانتنت

میکروکانتنت تنها شامل متن های کوتاه نشده و به انواع شکل محتوا می توان نام میکروکانتنت داد. در ادامه با مهمترین انواع این محتوا را که بیشترین کاربرد را در سوشال مدیا دارند آشنا می شویم.

  • عکس
  • اینفوگرافیک
  • ایمیل
  • بالت پوینت ها
  • متن‌های کوتاه
  • ویدئوهای کوتاه
  • عناوین خبری
  • اینفوگرافیک
  • نمودارها
  • پیامک

در پایان

میکروکانتنت ها شاید در حال حاضر مهمترین و اصلی ترین نوع محتوا در فضای دیجیتال باشند. اهمیت این شکل از محتوا در این است که به شکلی سریع و خلاصه یک مفهوم و یا پیام را به مخاطب منتقل می کند که با توجه به شرایط کنونی زندگی و مشکل کمبود زمان و توجه مناسب ترین نوع محتوا محسوب می شود. در این مقاله با ویژگی ها و کارکرد این نوع محتوا در فضای سوشال مدیا آشنا شدیم. امیدواریم این مطلب برای شما آموزنده بوده باشد.

مقالات زیر را از دست ندهید:

بازاریابی محتوای B2B

جذب مشتری

تقویم محتوایی

UGC چیست

توسعه برند

کمپین ppc