وبینار مارکتینگ

وبینار مارکتینگ

با توجه به اهمیت فضای آنلاین و علاقه بیشتر افراد به انجام فعالیت ها به طور آنلاین به دلیل نکات مثبت بی شمار و مزایای آن، اکثر فعالیت ها در حال حاضر به صورت آنلاین انجام می شود. یکی از این فعالیت ها برگزاری سمینار است که به نام وبینار شناخته می شود. در این مقاله با وبینار مارکتینگ آشنا می شویم.

مدیریت اینستاگرام کسب و کار خود را به تیم استودیو ویزارد بسپارید. برای کسب اطلاعات و مشاوره رایگان کلیک کنید.

وبینار مارکتینگ یکی از روش های پرطرفدار در حوزه مارکتینگ است که می تواند مخاطبان زیادی را جذب کند.

وبینار مارکتینگ چیست؟

وبینار به کلاس، دوره و یا رویدادی گفته می شود که با حضور تعداد زیادی از افراد به صورت آنلاین برگزار می شود که فضایی تعاملی و دوطرفه دارد. این نوع از رویداد در فضای های آنلاین متفاوت قابل اجراست. به این روش از بازاریابی ایونت مارکتینگ هم گفته می شود. با شرایط موجود و پیشرفت های تکنولوژی از این روش بیش از پیش استفاده می شود. این روشی است که به وسیله آن می توانید مخاطبان بالقوه کسب و کار خود را شناسایی و جذب نمایید.

وبینار مارکتینگ چیست؟

نکاتی درباره وبینار مارکتینگ

برای اینکه وبیناری که برگزار می کنید از کیفیت بالایی برخوردار باشد بهتر است که نکاتی را در ابتدا و در طول آن رعایت کنید. در ادامه این نکات را مورد بررسی قرار می دهیم.

تولیدمحتوای تخصصی برای کسب و کار شما در استودیو ویزارد. برای مشاوره رایگان کلیک کنید.

انتخاب موضوع جذاب

موضوع و عنوان جذاب اولین قدم و تا حد زیادی مهم ترین قدم در راستای جذب مخاطب و موفقیت وبینار شما است. شما ابتدا باید مخاطب هدف خود را شناسایی کرده و با آشنایی دقیق با آن اقدام به انتخاب موضوعات متناسب با نیازها و خواسته های آن ها کنید. پس از انتخاب موضوعی که پرطرفدار و جذاب است، عنوان و تیتری نیز باید برای آن در نظر گرفته شود که برای مخاطب ترغیب کننده و جذاب باشد.

فقط به صحبت درباره خودتان نپردازید

در وبیناری که برگزار می کنید فقط و فقط هدف خود را فروش و عرضه محصولاتتان قرار ندهید. این که در وبینار مورد نظر تنها به صحبت کردن درباره خود بپردازید به طور حتم مخاطب شما را دلزده خواهد کرد. بهتر است در وبینار هایی که برگزار می کنید رویکردی آموزشی داشته باشید. بهتر است در مباحثی که ارائه می دهید این حس را به مخاطبان القا کنید که محصول شما در راستای رفع نیازها و مشکلات آن ها تولید شده است.

به شرکت کنندگان توجه کنید

به افرادی که در وبینار شما شرکت می کنند گزینه ها و خدمات خاصی مرتبط با کسب و کارتان را ارائه دهید. به طور مثال می توانید یک کد تخفیف یا بسته ای از خدمات و محصولات را به طور ویژه در اختیارشان بگذارید. همچنین توجه کنید که با یک کال تو اکشن مناسب می توانید لینک های لندینگ پیج های خود را در اختیار مخاطبان قرار دهید. این موضوع موجب می شود که به طور مستقیم به جذب مخاطب بپردازید.

وبینار مارکتینگ چیست؟

مزایای وبینار مارکتینگ

وبینار مارکتینگ مزایای فراوانی دارد. در ادامه با این مزایا آشنا می شویم.

از بین رفتن فواصل جغرافیایی

با این روش دیگر فاصله جغرافیایی و مسافت مطرح نیوده و افراد در هر شهر و کشوری می توانند از این رویداد آنلاین استفاده لازم را ببرند. در این شرایط، شما نیز دیگر دچار مشکل محدودیت های جغرافیایی نبوده و می توانید به مخاطبان بین المللی فکر کنید.

افزایش آگاهی از برند

به وسیله ی وبینار مارکتینگ افراد زیادی با برند شما آشنا شده و تصویری در ذهن آن ها شکل خواهد گرفت. این محتوای تولید شده به میزان چشم گیری آگاهی از برند شما را افزایش می دهد.

کمپین تبلیغاتی خود را به استودیو ویزارد بسپارید. برای دریافت مشاوره کلیک کنید.

به صرفه بودن

برای برگزاری ایونت ها و جلسات به طور آنلاین، نیازی به صرف هزینه زیاد نیست و این هزینه به هیچ وجه قابل مقایسه با میزان هزینه ای که باید برای برگزاری رویداد ها به شکل حضوری انجام شود نیست.

امکان ذخیره کردن

یکی از مهمترین امتیازهای برگزاری رویداد آنلاین در مقایسه با نوع حضوری آن، امکان ضبط و ثبت آن به راحتی می باشد. با ذخیره کرده این جلسات می توانید هر زمان که تمایل به مشاهده آن داشته باشید به سادگی به آن دسترسی پیدا کنید.

تولید lead

وبینار مارکتینگ این امکان را ایجاد می کند که با دسترسی به تعداد زیادی از افراد که مخاطب شما بوده و به احتمال زیاد این پتانسیل را دارند که به مشتریانتان تبدیل شوند، لید های با کیفیت بالا تولید کنید.

شناخت مشتریان بالقوه

با توجه به افرادی که در وبینار شما شرکت می کنند می توانید طیف وسیعی از مشتریان بالقوه خود را شناخته و با آن ها تعامل داشته باشید. همچنین داده ها و اطلاعات بسیار دقیقی را نیز درباره نیاز های مخاطبان خود به وسیله وبینارهایی با ماهیت تعاملی به دست خواهید آورد.

سخن پایانی

وبینار مارکتینگ یکی از شیوه های امروزی و مدرن بازاریابی به شکل دیجیتال است که در صورت احرای دقیق و درست آن می تواند دستاورد های فراوانی به همراه داشته باشد. به هر حال برگزاری این رویداد های آنلاین نیازمند آشنایی با برخی اصول و قواعد است. در این مقاله با این مبحث و نکات مربوط به آن آشنا شدیم. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشند.