راهکارهایی برای کمپین PPC موفق

راهکارهایی برای کمپین PPC موفق

برنامه ریزی کمپین های تبلیغاتی موضوعی متداول و با اهمیت در دیجیتال مارکتینگ است. از پرکاربرد ترین شیوه های تبلیغاتی در این کمپین ها تبلیغات PPC بوده است. در این مقاله به راهکارهایی برای کمپین PPC موفق می پردازیم.

کمپین تبلیغاتی خود را به استودیو ویزارد بسپارید. برای دریافت مشاوره اینجا کلیک کنید.

تبلیغات PPC که به آن تبلیغات کلیکی نیز می گویند، برای افزایش بازدید سایت و پیشی گرفتن از رقبا بسیار تاثیرگذار است.

تبلیغات کلیکی چیست؟

تبلیغات کلیکی که با نام PPC(pay per click)، شناخته می شود نوعی از تبلیغات است که پرداخت هزینه در آن به ازای تعداد کلیک های مخاطب بر روی صفحه تبلیغاتی که مخاطبان را به لندینگ پیج هدایت می کند، انجام می شود. در این نوع تبلیغات همچون تبلیغات بنری، پرداخت هزینه به ازای کلیک و دریافت بازخورد مخاطب به این شکل است.

کمپین ppc

کمپین تبلیغاتی چیست؟

کمپین تبلیغاتی یک پروسه تبلیغات در مدت زمان مشخص با هدف گذاری و برنامه ریزی دقیق از پیش تعیین شده است. در کمپین های تبلیغاتی معمولا با تمرکز بر روی بیشترین بازخورد، در یک مدت زمان تعیین شده اقدام به تبلیغات به طور گسترده می شود. یک کمپین تبلیغاتی باید به طور حتم دارای متر و معیار های مشخص برای اندازه گیری میزان موفقیت باشد.

نکاتی برای کمپین PPC موفق

برای موفقیت در یک کمپین تبلیغاتی نکات و راهکارهایی است که باید رعایت کرد. در ادامه برخی از این نکات را بررسی می کنیم.

مدیریت اینستاگرام کسب و کار خود را به تیم استودیو ویزارد بسپارید. برای کسب اطلاعات و مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید.

هدایت به لندینگ پیج

برخی از صاحبان کسب و کار ها به جای اینکه در کمپین PPC خود مخاطب را به لندینگ پیج مورد نظر به طور مستقیم هدایت کنند، مخاطب را به صفحه اصلی سایت منتقل می کنند. این افراد معتقدند که با این کار مخاطبان با سایر محصولات و خدمات آن ها نیز آشنا خواهند شد و بازدید بخش های مختلف سایت بالاتر خواهد رفت. هر چند باید گفت که این کار موجب سردرگمی کاربر شده و یک تجربه کاربری نامناسب را ایجاد می کند. این عامل به نوعی موجب نارضایتی و از دست رفتن مخاطبان خواهد شد.

کمپین ppc موفق

انتخاب شبکه تبلیغاتی مناسب

شناخت پرسونای مخاطب در تمام جهات به برنامه ریزی و هدف گذاری مناسب در تبلیغات کمک می کند. یکی از این مسائل که برای یک کمپین تبلیغاتی باید در نظر داشت همین موضوع انتخاب شبکه اجتماعی و مباحث متناسب با پرسونای مخاطب است که بر روی جذب مخاطب برای کمپین تبلیغاتی شما اثرگذار خواهد بود.

تولیدمحتوای تخصصی برای کسب و کار شما در استودیو ویزارد. برای مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید.

تحلیل و بررسی مستمر

تحلیل و بررسی مستمر در حالیکه تبلیغات کلیکی شما در حال اجراست باعث می شود بتوانید با توجه به تغییرات و بازخورد های موجود، اقدام به بهبود کمپین خود کنید. با بررسی مستمر نتایج تبلیغات خود می توانید نتیجه بگیرید که آیا کمپین به هدف نهایی خود خواهد رسید و آیا در مسیر درستی حرکت می کند یا خیر.

انتخاب محتوای مناسب

متن و عکس انتخاب شده برای استفاده در کمپین PPC شما باید با رعایت اصول کپی رایت و به شکلی چشمگیر و جذاب باشد تا بتواند در اولین نگاه مخاطب مورد نظر را به خود جذب کند. برای متن تبلیغات خود بهتر است که از تیتر های جذاب که متناسب با خواسته های مخاطب هدف شما است استفاده کنید. تعداد کلمات متن شما و اندازه آن باید متناسب با فضایی باشد که در اختیار دارید و از نظر بصری آزار دهنده نباشد. توجه به کلمات کلیدی انتخاب شده برای متن بسیار مهم است.

از طرف دیگر توجه ویژه به محتوای بصری انتخاب شده و ترکیب تصاویر و رنگ ها و همچنین خلاقیت های طراحی می تواند به میزان زیادی بر روی انتخاب و تصمیم گیری مخاطب اثر بگذارد. در صورتی که متن و تصاویر انتخاب شده برای آگهی جذابیت های لازم را داشته باشد به احتمال زیاد افراد به کلیک بر روی آن ترغیب می شوند.

در پایان

کمپین های تبلیغاتی همواره بخش جذاب و مهم پروسه مارکتینگ برای کسب و کار های متنوع بوده اند. این کمپین ها به طور معمول از تبلیغات ppc استفاده می کنند در صورتیکه به درستی برنامه ریزی و مدییت شوند، می توانند نتایج بسیار مثبتی را در طول مدت زمان کوتاه داشته باشند. در این مقاله با راهکارهایی برای کمپین PPC موفق آشنا شدیم. امیدواریم این مطلب مورد استفاده شما قرار بگیرد.

مقالات زیر را از دست ندهید:

مخاطب B2B

تاثیر نمادها

بهینه سازی لینکدین

نظریه گاو بنفش

تبلیغات چریکی

ری برندینگ