SimilarWeb

similarweb چیست و چرا اهمیت دارد؟

 

SimilarWeb ابزاری است که میزان کل ترافیک دریافتی وب سایت های مختلف را تخمین می زند. این به شما امکان می دهد منابع ترافیک برتر رقبا را ببینید. این ابزار در حال حاضر بیش از 80 میلیون وب سایت را تجزیه و تحلیل می کند و توسط نام های بزرگی مانند eBay، Google، Microsoft، P&G و غیره مورد اعتماد است. می‌توانید از SimilarWeb استفاده کنید تا ببینید، دقیقاً کدام منابع ارجاع در بین رقبای شما یا در صنعت شما مهم‌تر هستند.

حتی اگر SimilarWeb 100٪ دقیق نباشد، به شما این امکان را می دهد که منابع ترافیک رقبای خود را ببینید، که برای هر کسی که سئو یا بازاریابی محتوا انجام می دهد بسیار ارزشمند است. همچنین این یک راه سریع برای اینکه ببینید بزرگترین رقیبان در زمینه ی شما چه کسانی هستند. اگر به SimilarWeb Pro ارتقا دهید، به مجموعه‌ای از ویژگی‌ها از جمله توزیع دستگاه، اطلاعات مخاطبان و اشتراک ترافیک از شبکه‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی دسترسی خواهید داشت. به طور کلی SimilarWeb چنان کاربردی تست که حتی اگر بخش «نمای کلی ترافیک» تنها چیزی باشد که ارائه می‌دهد، باز هم ارزش استفاده از آن را دارد.

similarweb

نحوه استفاده از  Similarweb

با رفتن به similarweb.com و وارد کردن هر URL که در نظر دارید، جستجو شروع کنید. (نکته حرفه ای: همچنین می توانید داده های SimilarWeb را برای هر وب سایتی که بازدید می کنید تنها با یک کلیک با راه اندازی یک نشانک سفارشی یا نصب برنامه افزودنی SimilarWeb Chrome مشاهده کنید.)

نمودار «مجموع بازدیدها» به شما امکان می‌دهد ببینید که یک سایت در بازه های زمانی متفاوت چقدر ترافیک داشته است. این داده ها از این نظر دقیق هستند که برای اندازه گیری سطح ترافیک بین سایت ها عملکرد بالایی  دارند. (مثل رتبه بندی الکسا.) این داده ها که به شما اطلاع می دهد که در آن صنعت در چه جایگاهی قرار دارید. بدون این داده های هوش رقابتی از SimilarWeb ، استراتژی فروش و برنامه ریزی برای رشد و توسعه غیرممکن خواهد بود.همچنین در SimilarWebمی‌توانید معیارهای تعامل مانند میانگین مدت بازدید، بازدید از صفحه و نرخ پرش را ببینید

نمودار “منابع ترافیک” احتمالا مهمترین بخش این بخش است

 

چرا از SimilarWeb استفاده کنیم؟

SimilarWeb توسط شرکت‌های فناوری تبلیغات، سایت‌های تجارت الکترونیک و خدمات آنلاین مختلف برای بهبود ترافیک و دسترسی خود استفاده می‌شود. این نشان می دهد که چند درصد از ترافیک یک سایت از هر یک از این کانال ها می آید: مستقیم، ارجاع، جستجو، اجتماعی، ایمیل، و تبلیغات نمایشی. این اطلاعات فوق‌العاده مفیدی است که می‌توانید برای تعیین اینکه کجا باید تلاش‌های بازاریابی محتوای خود را متمرکز کنید، استفاده کنید.

این ممکن است فرصتی برای شما باشد تا وارد آن کانال شوید و ترافیک دریافت کنید. در مورد رسانه اجتماعی هم همین موضوع صادق است. طبق SimilarWeb، شبکه اجتماعی حدود 3 درصد از ترافیک من را تشکیل می دهد. این فرصتی است برای شما برای رشد در فیس بوک، توییتر، لینکدین و اینستاگرام. در مجموع دلایل زیاد دیگری برای استفاده از SimilarWeb وجود دارد. برخی از آنها عبارتند از:

داده های ارائه شده توسط SimilarWeb به شناسایی روندهای جهانی و فرصت های سرمایه گذاری کمک می کند.

داده‌های این ابزار گزارشی از معیارهای رقیب‌تان، مانند عملکرد نمونه کارها و دارایی‌های آنلاین، به شما می‌دهد.

با تجزیه و تحلیل سایت های مربوطه، می توانید استراتژی های تولید سرنخ (lead ) خود را بهبود ببخشید.

اگر تجزیه و تحلیل رقابتی زیادی انجام می دهید SimilarWeb بسیار مفید است.

similarweb

ویژگی های SimilarWeb

برخی از ویژگی های کلیدی این ابزار تجزیه و تحلیل شامل موارد زیر می شود:

برخی از روندهای کلیدی برتر را بیابید (هم برای ترافیک ارگانیک و هم برای ترافیک پولی)

ترافیک جستجو برای کانال های مختلف مانند تصویر، ویدیو، اخبار و موارد دیگر را مشاهده کنید

اطلاعات کلی ترافیک مانند داده‌های کلیک صفر، سهم صدا و موارد دیگر را دریافت کنید

معیارهای تعامل چندین سایت را تجزیه و تحلیل کنید

داده های منحصر به فرد بازدیدکنندگان را به صورت ماهانه و روزانه دریافت کنید

معیار خود را با ابزار تجزیه و تحلیل دسته ایجاد کنید

با استفاده از داشبوردهای سفارشی، داشبورد هایی ایجاد کنید تا به معیارهای تحلیل دسترسی سریع داشته باشید.

با تجزیه و تحلیل تبدیل، نرخ تبدیل چندین وب سایت را تجزیه و تحلیل کنید

لیست های سرنخ هدفمند بسازید

SimilarWeb نقشه راهی در دیجیتال مارکتینگ به شما میدهد.

 

چگونه ارجاعات مناسب را دریافت کنیم؟

ارجاع ها، به دسترسی یک وب سایت از طریق وب سایت دیگر با کلیک کردن روی پیوند در مقاله یا پست وبلاگ آنها اشاره دارد. ارجاع یکی از با ارزش ترین قسمت ها در سئو است و SimilarWeb درصد بازدید کنندگانی که از ارجاع‌ها می‌آیند را نشان می‌دهد. بخش “سایت های ارجاع دهنده برتر” درصد ترافیکی که از سایت های مختلف می آید را نشان می دهد. و «سایت‌های مقصد برتر» نشان می‌دهد که این بازدیدکنندگان چگونه سایت مبدا را ترک می‌کنند.

شما می توانید به طور موثر از این ویژگی برای یافتن همکاران تجاری استفاده کنید. کاری که می توانید با این داده ها انجام دهید این است که درباره سایت های ارجاع برتر بیشتر تحقیق کنید. شما باید دریابید که منبع ارجاع چه نوع وب سایتی است یا چگونه رقبای شما از طریق سایت های ارجاع کننده ترافیک ایجاد می کنند (به عنوان مثال، از طریق محتوا، توصیه ها، ساخت لینک، نظرات یا بررسی ها). سپس، می توانید کمپین لینک سازی خود را با دسترسی به این وب سایت ها شروع کنید. همچنین، از داده‌های «سایت‌های مقصد برتر» استفاده کنید و حضور خود را در آن سایت‌ها نشان دهید، که این به ترافیک شما می افزاید.

 

چگونه پلتفرم های رسانه های اجتماعی مناسب برای وب سایت خود را پیدا کنیم؟

رسانه های اجتماعی یکی دیگر از منابع ترافیکی با پتانسیل بسیار زیاد است. برای این کار، باید عاقلانه پلتفرم های رسانه های اجتماعی را برای تبلیغ وب سایت خود انتخاب کنید. ابتدا باید ببینید چند درصد از بازدیدکنندگان شما از کدام کانال اجتماعی هستند. این می تواند از صفحات اجتماعی شما در فیس بوک، تبلیغات اینستاگرام یا نمایه لینکدین باشد.

چیز دیگری که می توانید ببینید “نمای کلی کانال ها” است. چند درصد از ترافیک از چه کانالی حاصل می شود – آیا از طریق ایمیل مارکتینگ، آیا از طریق جستجوهای پولی، تبلیغات نمایشی و غیره است. این می تواند به شما کمک کند تا نقاط قوت خود را بشناسید. همراه با اطلاعات فوق، می توانید ایده موثری از کانال ها و رسانه هایی که باید روی آنها تمرکز کنید به دست آورید.

شما می توانید از این داده ها به دو صورت استفاده کنید. در مرحله اول، می‌توانید مستقیماً وارد پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی شوید که در آن رقبای شما عملکرد خوبی دارند. یا می توانید از داده ها برای تمرکز بر روی سایت هایی استفاده کنید که رقبای شما هنوز فعال نیستند. هدف از قرار دادن سایت هایی که کمترین فعالیت را دارند، این است که شانس شما را برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر افزایش می دهد.

similarweb

چگونه از رقبای خود پیشی بگیریم؟

برای ایستادگی در مقابل رقبای خود، ابتدا باید استراتژی هایی را که آنها اجرا می کنند را درک کنید. و خیلی قبل از آن، اول باید بدانید رقبای شما چه کسانی هستند. با استفاده از بخش “رقبا و سایت های مشابه” در ابزار تجزیه و تحلیل SimilarWeb، می توانید لیستی از رقبای خود را دریافت کنید. پس از دریافت لیست رقبای خود، می توانید چشم انداز کاری که انجام می دهند را بررسی کنید.

شما می توانید به سادگی از طریق  SimilarWeb ارجاعات آنها را ببینید، مروری بر ترافیکشان داشته باشید و محتوا یا هر چیز دیگری که فکر می کنید مفید است را مشاهده کنید. با تجزیه و تحلیل تمام داده ها، می توانید برای حرکت بعدی خود تصمیم بگیرید. به عنوان مثال، اگر سایت های ارجاع دهنده یا کلمات کلیدی رقیب خود را مشاهده می کنید، می توانید به راحتی فرصت ها و ایده های همکاری را برای محتوای کمپین های ترافیکی خود پیدا کنید.

شما می توانید این تحلیل را برای سایت خود و همچنین برای سایت رقیب خود انجام دهید. اگر این کار را برای سایت رقیب خود انجام دهید، رقبای رقیب خود را می شناسید (که البته کمی گیج کننده به نظر می رسد). به این ترتیب، می توانید درخواست همکاری با رقبای رقیب خود را داشته باشید.

همچنین، این تجزیه و تحلیل لیستی از سایت های مختلف مشابه یا رقیب را در اختیار شما قرار می دهد.  بنابراین، شما باید قبل از نتیجه گیری در مورد هر سایت به دقت تحقیق کنید و از آنها به طور موثر برای بهبود ترافیک سایت خود استفاده کنید.