چگونه از روانشناسی برای جذب مشتری استفاده کنیم

چگونه از روانشناسی برای جذب مشتری استفاده کنیم

فروش بیشتر همواره هدف نهایی هر کسب و کاری است. یکی از راهکارهای مدرن برای جذب مشتری استفاده از روانشناسی است. در این مقاله به چگونگی استفاده از روانشناسی برای جذب مخاطب می پردازیم.

تولیدمحتوای تخصصی برای کسب و کار شما در استودیو ویزارد. برای مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید.

استفاده از تکنیک ها و دانش روانشناسی به شما کمک خواهد کرد که به شکلی اصولی مخاطب مورد نظر خود را جذب نمایید.

اهمیت روانشناسی در جذب مخاطب

تفاوت های انسان ها با یکدیگر قابل درک و غیرقابل چشم پوشی است، اما در بسیاری از موقعیت‌ها، ذهن همه‌مان به شکل یکسانی عمل می‌کند. این به این معنی است که می توان با شناخت ظرافت‌های ذهن انسان و استفاده از روش‌های خلاقانه، به تعداد کسانی که به محصولات و خدمات شما پاسخ مثبت می‌دهند افزود، و با همین راهکار می توانید مشتریان خود را افزایش دهید.

روانشناسی برای جذب مشتری

تکنیک های روانشناسی برای جذب مشتری

در مسیر ارائه کار و برخورد با مخاطب راهکارهایی روانشناسانه وجود دارد که موجب می شود اعتماد افراد جلب شده و راحت تر تبدیل به یک مشتری بالفعل شود. در ادامه تعدادی از این تکنیک ها و راهکار ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

محدود کردن گزینه ها

در بسیاری از موارد ارائه گزینه های محدود می تواند مفید تر باشد، چرا که در صورت وجود گزینه های زیاد ممکن است مخاطب گیج شده و تصمیم گیری برای او سخت تر شود. با وجود این شرایط احتمال خرید مخاطب از شما کاهش می یابد. لازم است که با دسته بندی محصولات خود راه های انتخاب را برای مخاطب ساده تر کنید. با شناخت درست مشتری مورد نظر می تواند گزینه هایی را برای او ارائه کنید که متناسب با نیازهایش باشد.

کمپین تبلیغاتی خود را به استودیو ویزارد بسپارید. برای دریافت مشاوره اینجا کلیک کنید.

به نمایش گذاشتن مهارت ها

به عنوان یک فروشنده هر چقدر بتوانید بیشتر اعتماد مخاطبان را جلب کنید موفق تر خواهید بود. اگر مشتری نتواند از شما حس اعتماد را دریافت کند امکان خرید کردن نیز برای او کمتر خواهد شد. برای جلب اعتماد مخاطب خود می توانید از پیشینه و کارکرد های محصول خود و تکنولوژی و امکانات پشت آن کمک گرفته و به بیان این موارد بپردازید.

اهمیت استفاده از روانشناسی برای جذب مشتری

استفاده از تایید جمعی

تایید جمعی روشی موثر برای افزایش فروش است. مشتریال بالقوه شما تمایل دارند بیش از همه از رضایت سایر افرادی که از محصول شما استفاده کرده اند مطلع شوند. در صورتی که امکان نقل قول مستقیم از جانب مشتریان ثابت و قدیمی خود ندارید می توانید به کمک کامنت های وبسایت و یا صفحات مجازی این امکان را ایجاد نمایید. از طرفی می توانید پرفروش ترین محصول خود را به عنوان انتخاب برتر مخاطبان به مشتری ارائه نمایید.

مدیریت اینستاگرام کسب و کار خود را به تیم استودیو ویزارد بسپارید. برای کسب اطلاعات و مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید.

از بین بردن دلایل تردید مخاطب برای خرید

یکی از روش های موثر برای از بین بردن بهانه های افرادی که از خرید امتناع می کنند این است که از آن ها بخواهید دلایل تردیدشان را برای شما بیان کنند. پس از شنیدن دلایل تردید مخاطب شما می توانید ابهامات را رفع نموده و به روند خرید و جلب اعتماد مخاطب کمک کنید. با یک سوال ساده می توان به این روند سرعت و کیفیت بخشید.

استفاده از قصه گویی

قصه گویی به روند فروش و جذب مخاطب کمک فراوانی می کند. قصه گویی به شما کمک می کند تا برای مخاطب جذاب شده و علاقمند به پیگیری کسب وکار و محصولات شما شود.

برانگیختن رابطه متقابل

برای ایجاد یک رابطه متقابل با مخاطب میتوان از راهکارهای متنوعی استفاده کرد. هدیه دادن به مشتری می تواند بسیار کمک کننده باشد. این کار موجب می شود مشتری به شما تعلق خاطر پیدا کند.

استفاده از حس مشتری

با برانگیختن احساسات مخاطب خود می توانید او را تبدیل به یک مشتری کنید. به طور مثال با ایجاد حس رقابت و اشتیاق برای بدست آوردن چیزی احتمال اقدام او به خرید را به میزان زیادی افزایش خواهید داد.

اشتیاق برای رقابت

این موضوع که همواره مایل به رقابت و کسب برتری نسبت به رقیب های خود در حوزه کاریتان باشد، احتمال اینکه پیشرفت داشته و عملکرد خود را بهبود ببخشید بیشتر خواهد شد. اگر علاقمند به رقابت باشید همواره در تلاش خواهید بود تا کیفیت بالاتری را ارائه کنید و به سمت بهتر شدن پیش روی نمایید. اگر حقیقتا مشتاق رقابت باشید به شکل جدی اقدام به پیدا کردن مشکلات و ایرادات کارهای خود کرده و عملکرد را بهبود می بخشیم. زمانیکه مخاطب شاهد تلاش های شما باشد او نیز با اعتماد و انگیزه بیشتری جذب خواهد شد.

ترس و شک و عدم اطمینان ایجاد کنید

ایجاد ترس، شک و عدم اطمینان در روش های بازاریابی در جهت حفظ مشتری انجام می گردد. این تکنیک ها مشتریان را وادار به تفکر می کند. این روش رقیب های شما را کنار خواهد زد. با برانگیختن این سه حس در مخاطب به سادگی می توان مخاطب را تبدیل به مشتری تبدیل کرد.

سخن پایانی

استفاده از روانشناسی و تکنیک های آن به کمک شناخت پرسونای مخاطب خود می تواند مسیر جذب مشتری را به شکل بسیار قابل توجه و ساده تری پیش ببرد. در این مقاله متوجه شدیم چگونه از تکنیک های روانشناسی در جهت جذب مشتری استفاده کنیم. امید است این مقاله برای شما آموزنده بوده باشد.

مقالات زیر را از دست ندهید:

جذب مشتری

تقویم محتوایی

UGC چیست

توسعه برند

کمپین ppc

مخاطب B2B