پرورش لید و اهمیت آن

پرورش لید و اهمیت آن

هر کسب و کاری که به صورت آنلاین به فعالیت می پردازد دارای اهداف مشخصی است. مهم ترین هدف در این میان به طور حتم جذب و افزایش لید و یا سرنخ است. در این مقاله کمپین هایی را معرفی میکنیم که منجر به پرورش لید شما خواهند شد.

تولیدمحتوای تخصصی برای کسب و کار شما در استودیو ویزارد. برای مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید.

در طراحی کمپین ها این موضوع که در نهایت شیوه تبلیغات موجب شود که لید ها افزایش یابند به میزان زیادی اهمیت دارد و نیازمند برنامه ریزی و توجه است.

اهمیت لید

لید در اصل همان سرنخ های فروش به طور بالقوه است که به احتمال زیاد امکان تبدیل شدن به مشتری را دارد. اهمیت لید از این جهت است که گاهی اوقات افراد به محصولات یا خدمات برند شما تمایل نشان می دهند و طبیعی است که برای خرید یا استفاده از آن‌ها رغبت داشته باشد. اما گاهی اوقات به این سادگی نیست! مثلا ممکن است شما محصولی را ارائه دهید و افراد به خرید آن‌ها رغبت نداشته باشند. اگر او را مجبور به خرید کنید، حس خوبی به او نمی‌دهید و ممکن است بدتر از برند شما زده شود. علاوه بر این بر وجهه و اعتبار حرفه‌ای برند شما هم آسیب می‌زند. به همین دلیل جذب لید و روش‌های به کارگیری آن اهمیت زیادی دارد.

پرورش لید

پرورش لید چیست؟

پرورش لید به این معناست که کمپین پرورش سرنخ یک کمپین خودکار و شخصی سازی شده باشد. این کمپین ها دارای مسیری مشخص هستند و مشتری را با خود همراه می کنند؛ در این مسیر مخاطب شما می‌تونه بر رفتار خرید اون افراد تأثیر بگذارد. کمپین‌های پرورش لید هدفمند، سفارشی سازی شده و بسیار با ارزش هستند و بینش‌هایی عملی را به بازاریابان ارائه می کنند. در نهایت نیز همین بینش ها هستند که مسیر کسب و کار را ساده و مشخص می کنند.

کمپین تبلیغاتی خود را به استودیو ویزارد بسپارید. برای دریافت مشاوره اینجا کلیک کنید.

راهکار های پرورش لید

برای پرورش لید مسائلی وجود دارد که باید رعایت شده و مورد نظر قرار بگیرد.

بازاریابی محتوا

نولید محتوای با کیفیت بالا می تواند مخاطب شما را به میزان زیادی جذب نماید و توجه آن‌ها را به محصول شما جلب نماید. ممکن است تولید محتوا به نظر ساده باشد ولی باید بدانید که تولید هدفمند محتوا یکی از چالش‌های بازاریابان است. به دلیل اهمیت ثابت شده محتوا در بازاریابی، جدی گرفتن آن بسیار مهم و ضروری است.

بازاریابی محتوا و پرورش لید

شخصی سازی کردن

همان‌طور که در بازاریابی محتوا به آن اشاره شد، تولید یک محتوای تأثیرگذار یکی از راه‌های موجود در فرآیند پرورش لید است. برای تأثیرگذاری بیشتر محتوا شما باید یک محتوای هدفمند تولید کنید. منظور از محتوای هدفمند این است که متناسب با علاقه‌مندی‌های هر دسته از مخاطبان خود محتوا تولید کنید و در زمان مناسب برای آن‌ها ارسال کنید تا به بیشترین تأثیرگذاری دست یابید.

پاسخگویی و پیگیری

برای پرورش لید های خود لازم است که بخش مشخصی را به پاسخگویی و پیگیری در رابطه با لید ها اختصاص دهید. پاسخگویی سریع و کامل می تواند چرخه فروش را کوتاه تر کرده و موجب شود لید های شما زودتر به نتیجه برسند.

مدیریت اینستاگرام کسب و کار خود را به تیم استودیو ویزارد بسپارید. برای کسب اطلاعات و مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید.

نکاتی درباره پرورش لید

  • افزایش تمایل برای خرید

ممکن است شما تعداد زیادی لید به صورت غیر فعال داشته باشید که هیچ جذبی از طرف اون ها صورت نگیره. در کمپین های پرورش لید به سراغ این لید ها رفته و با حفظ رابطه با مخاطب به طور مستمر، تمایل و انگیزه آن ها برای خرید را افزایش خواهید داد.

  • کوتاه شدن چرخه فروش

در حال حاضر شرایط به نحوی است که خریداران زمان زیادی را برای پروسه بررسی و خرید اختصاص می دهند و گزینه های متفاوت را می سنجند. دقیقا در چنین شرایطی است که پرورش لید اهمیت می یابد. با استفاده از این راهکار چرخه فروش کوتاه تر شده و این روند زمان کمتری را به خود اختصاص می دهد.

  • اندازه گیری پرورش سرنخ

یکی از مشکلاتی که در طول پرورش سرنخ با آن مواجه خواهید شد به احتمال زیاد اندازه گیری میزان پرورش سرنخ شماست. در این شرایط بهتر است که یک هدف مشخص تعیین کرده و بر مبنای هدف مورد نظر پیش رفته و اندازه گیری ها را انجام دهید.

  • نرم فزار CRM

نرم افزار CRM برای نظم دادن و کنترل یک کمپین پرورش لید بسیار مهم و اساسی است. استفاده از این نرم افزار از سایر موارد موجود ساده تر بوده و بهترین انتخاب است.

  • اهمیت تعیین هدف

طراحی یک کمپین پرورش لید نیازمند دیدی همه جانبه و توجهی دقیق است. برای اینکه کمپین شما بازده داشته و در مسیر درستی قرار بگیرد لازم است که  شما یک هدف واضح وقابل دسترسی برای خود مشخص نمایید. هدف به طور ویژه مسیر حرکت شما را نشان خواهد داد.

سخن پایانی

طراحی کمپین های تبلیغاتی در جهت پرورش لید یکی از رویکرد هایی است که هر کسب و کار نیاز به انجامش در بازه های زمانی مختلف و با توجه به شرایط دارد. در این مقاله با 4 نوع از کمپین های ضروری پرورش لید در استراتژی شما آشنا شدیم. امیدواریم این نکات و مطالب برای شما کاربردی باشند.

مقالات زیر را از دست ندهید:

جذب مشتری

تقویم محتوایی

UGC چیست

توسعه برند

کمپین ppc

مخاطب B2B