چگونه طراحی UX وب سایت خود را بهبود بخشیم؟

چگونه طراحی UX وب سایت خود را بهبود بخشیم؟

طراحی UX بخش مهمی از یک وب سایت را شامل می شود. UX به معنی طراحی تجربه کاربری بوده و مسیر حرکت کاربر را در وب سایت شما مشخص می کند. در این مقاله نکاتی را برای بهبود بخشیدن طراحی UX وب سایت، به شما ارائه می کنیم.

تولیدمحتوای تخصصی برای کسب و کار شما در استودیو ویزارد. برای مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید.

به کمک طراحی درست UX کاربر یک تجربه ساده و آسان در وب سایت شما خواهد داشت که به طور قطع موجب رضایت و جلب نظر او خواهد شد. در نتیجه طراحی تجربه کاربری می تواند بسیار مفید و با اهمیت باشد.

طراحی UX وب سایت چیست؟

طراحی UX در واقع طراحی تجربه و مسیر حرکت کاربر بر روی وب سایت شما است. این موضوع که در هر لحظه کاربر به چه امکانی نیاز دارد و چه زمانی باید چه دکمه ای در دسترس او باشد موضوعی است که طراح UX باید مد نظر قرار دهد.

طراحی UX

اهمیت UX

اهمیت UX از این جهت است که این پارامتر به طور مشخص بر روی سئوی سایت اثر خواهد گذاشت. چرا که گوگل اهمیت زیادی برای رفتار و واکنش کاربران قائل است. در نتیجه مشخص است که رضایت کاربران بر اثر طراحی تجربه کاربری درست، اهمیت ویژه ای می یابد.

راهکارهایی برای بهبود طراحی UX

برای بهبود طراحی UX وب سایت، لازم است که نکاتی رعایت شود. در ادامه با این نکات آشنا می شویم.

کمپین تبلیغاتی خود را به استودیو ویزارد بسپارید. برای دریافت مشاوره اینجا کلیک کنید.

ساده سازی چیدمان وب سایت

هنگام بازدید از وب سایت هایی که خیلی شلوغ بوده و آیکون های زیادی دارند گیج شده و حس بدی به ما دست می دهد. در نتیجه چیدمان ساده و خلوت می تواند جسی مطلوب در مخاطب ایجاد کند. تا آنجایی که می توانید صفحه اصلی وب سایت خود را ساده و واضح طراحی کند و از رنگ ها، عکس ها و فونت های متعدد استفاده نکنید.

اهمیت طراحی UX

استفاده از لندینگ پیج

با کمک تست A/B می توانید مشخص کنید که لندینگ پیج ها در چه چیدمان و در کدام قسمت سایت نتیجه بخشی بیشتری دارد. با انجام این تست بسیاری از مشکلات و ابهامات UX رفع شده و لندینگ پیج به عنوان اصلی ترین صفحه وب سایت در جای درستی قرار می گیرد.

راهنمایی ها و منابع

وجود منابع مفید و مشخص همواره تاثیرگذار بوده و به همین جهت است که مطالب طولانی تر رتبه بالاتری را در گوگل می گیرد. در نتیجه هرچه راهنمایی ها و مطالب بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهید، تجربه کاربری بهتری را در اختیار مخاطبان قرار خواهید داد.

طراحی واکنشگرا

در حال حاضر افراد مختلف با استفاده از دستگاه های متنوعی از وب سایت ها بازدید می کنند. در نتیجه لازم است که شما وب سایت خود را به گونه ای طراحی کنید که در هر کدام از این دستگاه ها رابطه کاربری مناسبی را ایجاد کند. در همین راستا باید ابعاد مختلف صفحه را مدنظر قرار دهید. اساسا طراحی واکنشگرا به طراحی گفته می شود که برای ابعاد مختلف صفحه های نمایش در نظر گرفته شده باشد. البته این کار بسیار پیچیده و پردردسر خواهد بود.

مدیریت اینستاگرام کسب و کار خود را به تیم استودیو ویزارد بسپارید. برای کسب اطلاعات و مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید.

از پیمایش واضح استفاده کنید

مسیر و شیوه پیمایش در وب سایت شما باید منطبق با منطق و سادگی و آسانی باشد. این مسئله به خصوص برای افرادی که برای اولین بار وارد وب سایت شما می شوند بسیار مهم و تاثیرگذار است. عنوان های پیمایش باید کم بوده و بیش از هفت گزینه نباشد. چرا که این موضوع رابطه مستقیم با سردرگمی و خارج شدن افراد از صفحه سایت شما را دارد.

CTA های خود را جذاب کنید

دکمه ی CTA مورد استفاده شما برای فرستادن کاربران به لندینگ پیج باید در مکانی درست و با جملات جذاب و ترغیب کننده همراه باشد. تجربیات و بررسی ها نشان داده است که رنگ دکمه CTA به تنهایی می تواند در بازخورد مخاطب تاثیر داشته باشد.

سرعت صفحه را افزایش دهید

سرعت باز شدن صفحات سایت خود را افزایش دهید. به طور حتم هر چه کاربر شما سریع تر به مطلب مورد نظرش دسترسی داشته باشد احساس رضایت بیشتری در او ایجاد می شود. در صورتی که لازم باشد افراد مدت زمان نسبتا زیادی را برای لود شدن صفحه مورد نظرشان صرف کنند به احتمال زیاد منصرف شده و از وب سایت دیگری با سرعت لود بالاتر استفاده می کنند.

در پایان

بهبود طراحی UX وب سایت اهمیت بسیاری دارد و نقش اساسی را در جذب و دفع مخاطب آنلاین ایفا می کند. در نتیجه در دنیای کسب و کارهای آنلاین این طراحی به شکلی کاربردی اهمیت ویژه ای پیدا می کند. در این مقاله راهکارهایی را برای بهبود طراحی تجربه کاربری ارائه کردیم. امیدواریم که این نکات مورد استفاده شما قرار بگیرد.

مقالات زیر را از دست ندهید:

جذب مشتری

تقویم محتوایی

UGC چیست

توسعه برند

کمپین ppc

مخاطب B2B