چگونه یک رپورتاژ تاثیرگذار بنویسیم

چگونه یک رپورتاژ تاثیرگذار بنویسیم

رپورتاژ در اصل یک کلمه فرانسوی است. رپورتاژ آگهی یک روش بسیار شناخته شده برای تبلیغات متنی است که سایت‌های مختلف از آن برای آگاهی از برند، افزایش بازدید سایت، تبلیغ محصول و انواع دیگر خدمات استفاده می‌کنند. رپورتاژ ها به طور معمول در سایت‌های پربازدید منتشر می‌شود تا بیشترین تاثیر و بازدید را داشته باشند. در این مقاله با هم مرور می کنیم که چگونه یک رپورتاژ تاثیرگذار بنویسیم.

مدیریت اینستاگرام کسب و کار خود را به تیم استودیو ویزارد بسپارید. برای کسب اطلاعات و مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید.

در صورتی که نوشتن آگهی به درستی انجام شود، کاربران تا انتهای مطلب با شما همراه خواهند شد و برند و محصولتان را بهتر می‌شناسند پس در نتیجه آن مخاطبان و مشتریان بیشتری را جذب خواهید کرد.

رپورتاژ موفق چه ویژگی هایی دارد؟

برای اینکه رپورتاژی که می نویسید دارای استاندارد های لازم بوده و توجه مخاطب را به شکل مناسبی جلب کند، لازم است که نکاتی را رعایت نمایید. در ادامه با این نکات به طور کامل آشنا خواهیم شد.

رپورتاژ موفق

تیتر جذاب

مهمترین و اولین نکته این است که شما یک عنوان و تیتر مناسب انتخاب کنید. وقتی یک رپورتاژی را منتشر می‌کنید، رپورتاژ شما در بین تعداد زیادی محتوا در یک سایت خبری منتشر می شود.

اگر بتوانید یک عنوان بسیار جذاب و ترغیب کننده برای محتوای رپورتاژ تان انتخاب کنید می توانید بهترین نتیجه از  آن رپورتاژ را دریافت کنید. چون وقتی محتوای شما  عنوان بسیار جذابی داشته باشد باعث می شود کسانی که  در آن سایت خبری محتوای رپورتاژ تان را می بینند، ترغیب شوند و روی رپورتاژ تان کلیک کنند. همین کلیک کردن روی رپورتاژ  باعث می‌شود که قدرت لینکتان افزایش پیدا کند و شما بهترین بک لینک از این رپورتاژ دریافت  کنید.

عنوان رپرتاژی که انتخاب میکنید باید کاملاً احساسی باشد، هر چقدر بتوانید عنوان تان را احساسی تر بنویسید باعث می شود که کاربران بیشتر روی عنوان رپورتاژ شما کلیک کنند.

تولیدمحتوای تخصصی برای کسب و کار شما در استودیو ویزارد. برای مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید.

ارائه ارزش

مخاطب نباید با خواندن رپورتاژ شما فکر کند که یک متن تبلیغاتی می‌خواند. تولید محتوای یونیک، جذاب و با ارزش خیلی اهمیت دارد. در نتیجه حتی اگر قرار است رپورتاژ آگهی را با هدف تبلیغاتی بنویسید، ارائه اطلاعات و ارزش به کاربر را فراموش نکنید!

وقتی در حال نوشتن متن هستید به این فکر کنید که چگونه می‌توانید به مخاطبان آموزش دهید و در عین حال آن‌ها را به سمت سایت خودتان بکشانید. البته هر سایت هدف خاصی از انتشار رپورتاژ آگهی دارد. مثلا ممکن است بخواهد بازدید بیشتری دریافت کند، محصول خود را بفروشد یا خدمت خاصی ارائه دهد.

سئو کردن محتوای رپورتاژ

یکی دیگر از نکات بسیار مهم در یک رپرتاژ خوب این است که شما باید محتوایی که برای رپورتاژ آگهی تان تولید می کنید  یک محتوا سئو شده باشد.  شما باید تمام فاکتور های سئو محتوا را مو به مو با جزئیات دقیق رعایت کنید.

سعی کنید محتوای که می‌نویسید را برای یک کلمه کلیدی در نظر بگیرید و آن محتوا را برای آن کلمه کلیدی که در نظر گرفته اید بهینه سازی کنید.

کلمه کلیدی تان را به صورت کاملاً طبیعی  در محتوای رپورتاژ تان تکرار کنید.  سعی کنید از کلمات کلیدی هم مرتبط با کلمه کلیدی که انتخاب کردید استفاده کنید.

رپورتاژ

با توجه به اینکه سایت های خبری اعتبار بسیار بالایی دارند وقتی شما یک محتوا را  برای چندین کلمه بهینه سازی میکند باعث می شود که آن سایت خبری روی آن کلمه و کلمات مرتبط رتبه بگیرد.

وقتی رپرتاژ آگهی تان  روی کلمات کلیدی زیادی رتبه بگیرد و از آن کلمات ورودی داشته باشد قدرت رپرتاژ تان بیشتر میشود.

پس شما سعی کنید محتوایی که تولید میکنید برای چندین کلمه کلیدی بهینه سازی کنید. فقط نکته خیلی مهمی که باید رعایت کنید این است سعی نکنید دقیقا کلمه کلیدی رپورتاژ تان به کلمه کلیدی سایت تان یکی باشد.

استفاده از CTA

گاهی اوقات رپورتاژ آگهی فقط برای گرفتن لینک خارجی نوشته می‌شود؛ اما خیلی مواقع هم هدف از آن تبلیغات و تولید سرنخ است. به همین دلیل بهتر است طوری نوشته شود که الهام‌بخش باشد و مخاطب را به یک عمل خاص ترغیب کند. کاری مثل تماس با شرکت، ثبت نام در سایت، ارسال ایمیل، ثبت نام در خبرنامه و …

می‌توانید یک لینک به صفحه محصولاتتان بدهید یا مسابقه‌ای ترتیب دهید تا مخاطبین را در مورد موضوع مورد نظر به چالش بکشید. سپس یک منبع برای مطالعه بیشتر در مورد آن موضوع پیشنهاد دهید.

قانون 30/70 در رپورتاژ نویسی

در نوشتن رپورتاژ بسیار مهم است که متن آگهی کاملا بی‌طرفانه باشد و بدون اغراق نوشته شود چرا که مخاطب از این موضوع که فقط تبلیغ ببیند حس بدی دریافت می کند و دیگر جذب سایت شما نخواهد شد. چرا که از نظر او زمان خود را تنها برای تبلیغ یک سایت اختصاص داده است. در نتیجه متن‌هایتان را جوری بنویسید که در آن جدا از تبلیغ برای شما سودی نیز برای مخاطبانتان داشته باشد. در این صورت باعث جذب بیشتر مخاطب و بازخورد بهتر از این روش تبلیغاتی خواهید شد.

قانون 30/70 به این صورت است که کل متن را تبلیغ ننوشته و از این قانون پیروی کنید. این قانون بر این اساس است که شما در متن آگهی خود 70 درصد محتوایی مفید قرار دهید و 30 درصد آگهی را تبلیغ انجام دهید اگر این کار را انجام دهید بازخورد بسیار مناسبی را دریافت خواهید کرد.

سخن پایانی

رپورتاژ نویسی روشی ساده ولی در عین حال بسیار مهم در تبلیغات است. لازم است که به این موضوع و اصول آن به طور دقیق توجه نمایید تا بتوانید نهایتا یک تبلیغ با کیفیت همراه با بیشترین میزان جذب مخاطب داشته باشید. در این مقاله راهکارهایی برای نوشتن یک رپورتاژ تاثیر گذار را بیان کردیم. امیدواریم این مطالب برای شما مفید و قابل استفاده باشند.

مقالات زیر را از دست ندهید:

بازاریابی محتوای B2B

جذب مشتری

تقویم محتوایی

UGC چیست

توسعه برند

کمپین ppc