آینده بازاریابی محتوای B2B

آینده بازاریابی محتوای B2B

بازاریابی محتوایی برای مخاطب b2b در حال حاضر مسئله ای مهم و جدی است. همواره برای موفقیت در بازاریابی نیاز به یک محتوای با کیفیت و مناسب است. محتوا باید به گونه ای باشد که بتواند مخاطب هدف را با خود درگیر کند و با ارسال پیام مورد نظر به مخاطب او را برای خرید تشویق کند. تجربه نشان داده است که محتوای با کیفیت بهترین و ارگانیک‌ترین ترین روش برای افزایش ترافیک در سایت خواهد بود. محتوای با کیفیت می‌تواند بین جامعه منتشر شده و برند شما را به‌عنوان یک برند ویژه و معتبر به همگان بشناساند. در این مقاله به بررسی آینده بازاریابی B2B می پردازیم.

تولیدمحتوای تخصصی برای کسب و کار شما در استودیو ویزارد. برای مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید.

اساسا می توان گفت در هر نوعی از بازاریابی محتوا بخشی جدانشدنی خواهد بود و اهمیت ویژه ای دارد.

بازاریابی محتوای B2B چیست؟

بازاریابی محتوایی در اصل استفاده از محتوا برای جذب مخاطب و مشتری به یک کسب و کار است. این محتوا به شکلی خواهد بود که هدف نهایی و صلی آن تحت تاثیر قرار دادن مخاطب شما باشد و ترغیب و تحریک او کمک کند. در همین راستا می توان گفت بازاریابی محتوایی B2B، روند تولید و انتشار محتوا متناسب با نیازها و خواسته های مخاطب B2B است.

بررسی آینده بازاریابی محتوای B2B

تفاوت بازاریابی محتوایی B2B و B2C

این دو نوع بازاریابی دارای تفاوت های بسیار زیادی هستند. در ادامه به بررسی این تفاوت ها خواهیم پرداخت.

  • در بازاریابی محتوای B2B باید به جزئیات توجه داشت. در بازاریابی B2C محتوا به شکلی است که به سرعت توجه را جلب کند. اما محتوا در بازاریابی  B2Bنمی‌تواند باعث جلب نظر مخاطب در یک لحظه شود. بلکه مخاطب با مشاهده جزئیات با شما ارتباط برقرار خواهد کرد.
  • محتوای B2C نیاز ندارد که مخاطب با برند ارتباط برقرار کند؛ اما در محتوای B2B  نیاز است که مخاطب به شناخت کافی با برند دست پیدا کند
  • محتوای B2B  بر عملکرد کالا تاکید می‌ورزند و محتوا بر شناخت کارکرد محصول تاکید می‌ورزد؛ اما محتوای B2C بر جنبه سرگرمی و ارتباط با مصرف‌کننده است.
مدیریت اینستاگرام کسب و کار خود را به تیم استودیو ویزارد بسپارید. برای کسب اطلاعات و مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید.

استراتژی های بازاریابی محتوایی برای مخاطب B2B

استراتژی هایی وجود دارد که با در نظر گرفتن آن ها و انتخاب روش تولید محتوا متناسب با آن ها به شکل بهتری مخاطب B2B  جذب و هدایت خواهد شد.

شناسایی مخاطب

شناخت درست مخاطب پیش از شروع پروسه تولید محتوا از اصول اساسی است که باید رعایت شود. در بازاریابی محتوایی B2B پرسونای مخاطب بسیار متفاوت است. در این شرایط به طور حتم با یک پرسونای خریدار روبرو نیستیم بلکه با انواع پرسونای خواننده و پرسونای کاربر مواجه خواهیم بود. این افراد کسانی هستند که شاید از محصول شما استفاده نکرده اند ولی نیازی به آن ندارند ولی علاقمند به کسب اطلاعات در این حوزه هستند. برای شناسایی بهتر مخاطبان خود تنها کافی است بر اساس افرادی که به سایت شما مراجعه کرده‌اند، مشخصات و مسیر حرکت آن ها را به دست آورید. سن، محل زندگی، جنسیت، علاقه‌مندی و اطلاعات دیگر که ممکن است از جهاتی برای شما کمک کننده باشند.

آینده بازاریابی محتوای B2B چیست؟

توجه به رفتار مخاطب

برای بازاریابی محتوایی B2B  لازم است که شما با خواسته ها و نیاز ها و اهداف مخاطب خود آشنا شوید. برای رسیدن به این نکات شما باید مسیر و سرچ های مخاطب خود در فضای مجازی را بررسی کنید. برای به دست آوردن نتیجه بهتر، تنها به نتایج و جستجو ها بسنده نکنید و به دنبال دلایل هر کدام باشید. پیدا کردن کلمات کلیدی در این میان بسیار مهم است. می توانید از مخاطبان خود درخواست کنید که برای شما از شیوه و نحوه جستجوی خود حرف بزنند. پس از دریافت پاسخ ها ببینید او در کدام محیط بیشتر فعالیت دارد؟ توییتر، فیس‌بوک‌، اینستاگرام یا با خواندن کتاب اطلاعات خود را به دست می آورد. با توجه به نتایج به دست آمده شما می توانید پلتفرم مورد تظر خود را انتخاب کرده و بر آن مبنا اقدام به تولید محتوا و بازاریابی نمایید.

کمپین تبلیغاتی خود را به استودیو ویزارد بسپارید. برای دریافت مشاوره اینجا کلیک کنید.

پیدا کردن لحن مناسب

در بازاریابی لحن اهمیت فراوانی دارد. بسیاری از مخاطبان بازاریابی B2B کاربرانی هستند که از محصول ما به طور مستقیم استفاده نمی کنند ولی مایل هستند تا درباره محصولات اطلاعاتی به دست آورند. به همین منظور باید بتوانیم اطلاعات محصول خود را به شکل درست به آن ها ارائه نماییم. تحقیقات نشان داده که اکثر افراد تمایل دارند مطالب به شکلی خلاصه برای آن را ارائه شود و سهم افرادی که تمایل به شنیدن توضیحات طولانی دارند بسیار اندک است. باید بدانید که محتوایی اثرگذار است که لحنی مناسب و اثرگذار داشته باشد. انتخاب لحت باید با دقت بسیار زیادی بر مبنای ویژگی های مخاطب شما انجام بگیرد.

بازاریابی محتوایی B2B در آینده

به طور کلی می توان گفت که بازاریابی از بسیاری از جهات قابل پیش بینی نبوده و نمی توان به طور قطعی در مورد آن نظر داد. بروز اتفاقات و وقایع پیش بینی نشده همواره تمام بخش های یک سازمان و کسب و کار را با خود درگیر کرده و می تواند منجر به تغییرات اساسی شود. در سال های اخیر تعداد زیادی از شرکت‌هایی که قبلاً از اتوماسیون برای بازاریابی B2B پر فروش استفاده می‌کردند، در سازگاری با مشکل مواجه شدند. تعداد کمی از کسب و کارها واقعاً به دنبال تحول دیجیتال بودند. و خود را از چند رویداد مهم سالیانه یا نمایشگاه تجاری جدا کنند و بازاریابی خود را به صورت آنلاین با ده ها رویداد دیجیتالی سالانه و تعداد زیادی کانال های دیجیتال انجام دهند. در دوران کنونی نیز به احتمال زیاد شاهد تاثیرات دوران کرونا بر روند کاری و مارکتینگ و کسب و کار ها خواهیم بود و با شیوه های به روز شده ای مواجه می شویم.

سخن پایانی

بازاریابی محتوایی برای مخاطب های B2B از اهمیت و ارزش فراوانی برخوردار است. باید توجه داشت که این نوع از بازاریابی بسیار مهم و اثربخش است در صورتی که به درستی و با دقت کامل و همچنین با مطالعات لازم انجام شود. در این مقاله به بررسی آینده بازاریابی محتوای B2B پرداختیم. امیدواریم این مطلب شما را در انتخاب راهکار های مناسب یاری کند.

مقالات زیر را از دست ندهید:

جذب مشتری

تقویم محتوایی

UGC چیست

توسعه برند

کمپین ppc

مخاطب B2B