تقویم محتوایی و اهمیت آن

تقویم محتوایی و اهمیت آن

برای برنامه ریزی محتواهایی که در شبکه های اجتماعی برای پروسه بازاریابی برند و کسب و کار خود منتشر می کنید همواره نیازمند یک نقویم دقیق خواهید بود که به طور مشخص زمان انتشار هر پست و یا استوری در آن تعیین شده باشد. در این مقاله با تقویم محتوایی و اهمیت آن آشنا خواهیم شد.

مدیریت اینستاگرام کسب و کار خود را به تیم استودیو ویزارد بسپارید. برای کسب اطلاعات و مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید.

تقویم محتوایی یک بخش جدانشدنی و بسیار مهم در روند برنامه ریزی برای محتوای سوشال مدیا بوده و نمی توان از آن چشم پوشی کرد. تدوین و استفاده از این تقویم موجب می شود مشکلات احتمالی در روند برنامه ریزی و زمان بندی به حداقل برسد.

تقویم محتوایی چیست؟

تقویم محتوایی یک برنامه دقیق و منظم بر مبنای تقویم موجود برای مشخص کردن تاریخ دقیق و نحوه و شبکه اجتماعی مورد نظر برای انتشار یک محتوای خاص به طور تفکیک شده است. یک تقویم محتوایی شامل تمام مواردی است که قصد انتشار آن ها را در شبکه های اجتماعی دارید. این تقویم می تواند در نظم داده به برنامه ریزی کارها بسیار تاثیرگذار باشد.

تقویم محتوایی

اهمیت تقویم محتوایی برای کسب و کار

استفاده از تقویم محتوا، می تواند به میزان بسیار زیادی به کسب و کار شما کمک کند. در ادامه به دلایل اهمیت این موضوع در یک کسب و کار می پردازیم.

پیدا کردن راهکار افزایش مخاطب

محتوا یکی از مهمترین بخش ها در افزایش مخاطب است و در رونق کسب و کارها نقش مهمی دارد. این به معنی دریافت ترافیک رایگان و ارگانیک برای وب‌سایت خواهد بود. از این طریق می‌توانید بازدیدکنندگان را به مشتریان واقعی تبدیل نمود.

کمپین تبلیغاتی خود را به استودیو ویزارد بسپارید. برای دریافت مشاوره اینجا کلیک کنید.

اولویت بندی و نظم دادن

این تقویم باعث می‌شود تا همکاری با اعضای تیم داخلی شرکت و شرکای خارجی ساده‌تر شود. اگر به تازگی استارتاپ خودتان را راه‌اندازی کردید و پرسنل محدودی دارید، تقویم محتوایی به برنامه ریزی و نظم دادن مسئولیت‌هایتان کمک می‌کند. اما اگر با یک تیم یا گروه بزرگ فعالیت می‌کنید در تقویم محتوا می‌توانید مسئولیت‌ها را واگذاری کنید. به این ترتیب نگران انجام نشدن کارها یا تأخیرهای احتمالی نخواهید بود. چرا که تمام گروه می‌توانند به این تقویم محتوا دسترسی داشته باشند. برای این منظور کافی است تا برای ایجاد تقویم محتوای کسب‌وکارتان از یک فضای ابری کمک بگیرید.

امکان بررسی سریع وضعیت محتوا

بدون این تقویم بررسی وضعیت محتوایی وبلاگ یا شبکه‌های اجتماعی مختلف دشوار بوده و زمان زیادی را از شما خواهد گرفت. اما در صورت در اختیار داشتن یک تقویم محتوایی می توانید به راحتی با یک نگاه با تمام مطالبی که منتشر شده و یا در آینده منتشر خواهد شد آشنا شده و به بررسی و تحلیل هر کدام بپردازید. دسترسی سریع به تمام اطلاعات یک امکان مهم برای صرفه جویی در زمان است.

اهمیت تقویم محتوایی

دید جامع و کامل

وقتی درباره‌ی بازاریابی محتوا صحبت می‌کنیم، جزئیات به سادگی نادیده گرفته می‌شوند. اما داشتن یک دید سطح بالا از تمامی ابعاد محتوایی کمک می‌کند تا همه جزئیات را به صورت متمرکز در اختیار داشته باشید. بنابراین اجرای استراتژی‌های بازاریابی با حضور تقویم محتوا ساده‌تر می‌شود.

کاربرد تقویم محتوایی برای شبکه های اجتماعی

کاربرد ها و مزایای این نوع تقویم بسیار زیاد بوده و در عین سادگی تاثیرات فراوانی را در روند کاری شما خواهد داشت.

تولیدمحتوای تخصصی برای کسب و کار شما در استودیو ویزارد. برای مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید.

به روز رسانی استراتژی ها

این تقویم دید وسیعی از استراتژی‌های کلی بازاریابی ارائه می‌کند. با کمک آن می‌توانید موضوعات ارسالی روی وبلاگ، رسانه‌های اجتماعی متنوع را به طور روزانه و مطابق با بررسی ها به روز رسانی کنید.

حفظ ثبات محتوایی

اگر می‌خواهید توجه مخاطبین را جلب کرده و آن‌ها را به بازدیدکنندگان یا مشتریانی وفادار تبدیل کنید باید ثبات و سازگاری را در تولید محتوا خود حفظ کنید. تقویم محتوایی تکنیک خوبی برای ایجاد ثبات و سازگاری محتوایی است. همینطور بررسی تنوع محتوایی در رسانه‌های اجتماعی و وبلاگ‌تان را برای شما آسان می‌کند. در حالی که تولید محتوای نامنظم می‌تواند شما را از اهداف بازاریابی دور می‌کند.

پر کردن شکاف های محتوایی

با یک نگاه در این تقویم متوجه می‌شوید که بیشترین تمرکز محتوایی کسب‌وکارتان در چه بخش‌هایی است. ممکن است یک موضوع یا زمینه خاص محتوایی را نادیده گرفته باشید. با بررسی تقویم محتوایی می‌توانید شکاف‌های بازاریابی محتوایی خود را پیدا کرده و از فرصت‌های محتوایی جدید برای رقابت بهره‌مند شوید.

در پایان

اساسا یک تقویم محتوایی نظم و دقت بالایی را برای عملکرد شما به همراه خواهد آورد و اگر در شبکه های اجتماعی متنوعی در حال فعالیت هستید به شکل جدی به این تقویم نیاز خواهید داشت. در این مقاله کارکرد ها و دلایل اهمیت تقویم محتوایی را برشمردیم. امیدواریم این مطالب برای شما مفید و آموزنده بوده باشد.

مقالات زیر را از دست ندهید:

UGC چیست

توسعه برند

کمپین ppc

مخاطب B2B

تاثیر نمادها

بهینه سازی لینکدین