کپی رایتینگ

کپی رایتینگ چیست؟

 

کپی رایتینگ یکی از مهم ترین عناصر دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات آفلاین است. این فرآیند نوشتن محتوا، برای علاقه مندی بیشتر مصرف کنندگان به خرید یک محصول یا خدمات است. هدف کپی رایتینگ ارائه اطلاعات در مورد یک محصول، شخص یا شرکت، توضیح در مورد محصول و افزایش فروش است.

کپی رایتینگ در بسیاری از اشکال رسانه های نوشتاری و دیجیتال وجود دارد. هر متنی که می بینیم نوعی کپی رایتینگ است. ما در زندگی روزمره با نوشته ها احاطه شده ایم. بیلبوردها، ایمیل‌ها، پست‌های وبلاگ، نامه‌های فروش، تبلیغات برای رستوران‌های محلی، و تبلیغات مجلات، همه اشکالی از کپی‌نویسی هستند.

شخصی که در کپی رایتینگ تخصص دارد به عنوان کپی رایتر شناخته می شود. ضروری ترین مهارت های یک کپی رایتر شامل مهارت های استثنایی نوشتن، مهارت های مدیریت محتوا، مهارت های تحقیق، انعطاف پذیری و خلاقیت است.

 

کپی رایتینگ چیست؟

کپی رایتینگ فرآیند ایجاد محتوای تبلیغاتی و بازاریابی برای تشویق افراد به خرید یک محصول، یا دنبال کردن یک پیوند، یا اشتراک در یک سرویس است. بنابراین، به عبارت دیگر، هدف از کپی رایتینگ انجام یک فروش یا ترغیب شخص به برداشتن گامی است که منجر به خرید می شود. مطالب یا «کپی» می‌تواند شامل تبلیغات کتبی برای استفاده در متن سایت و مجله باشد و یا در قالب فیلم‌نامه برای ویدیوها یا تبلیغات به کار رود.

اولین بار کلمه “کپی” به معنای پیش نویس در یک خبر در اواسط دهه 1800 ذکر شد. این اصطلاح در سال 1828 توسط نوح وبستر ابداع شد و به معنای “چیزی که در نوشتن و چاپ تقلید شده” استفاده شد. بعدها این تعریف در میان روزنامه نگاران و چاپخانه ها محبوبیت پیدا کرد، اما این اصطلاح تا قرن بیستم در زمینه تبلیغات استفاده نشد. اولین نمونه از کلمه “کپی” که به این معنا ذکر شده است را می توان در “هنر تبلیغات مدرن” اثر ارنست المو کالکینز و رالف هولدن، منتشر شده در سال 1905 یافت.

می توانید کپی رایتینگ را در وب سایت ها، صفحات محصول و صفحات فرود بیابید.

کپی رایتینگ

 

کپی رایتر کیست؟

کپی رایتر نویسنده حرفه ای است که متن یا کپی را برای اهداف تبلیغاتی و بازاریابی ایجاد می کند.  ویژگی اصلی یک کپی رایتر خوب،، ایجاد محتوایی است که برای مخاطبان هدف جذاب باشد. بنابراین، مهارت های نوشتاری قوی، صلاحیت دستور زبان و مهارت های تحقیقاتی ضروری است. سایر مهارت‌های ضروری شامل بهینه‌سازی محتوا برای وب‌سایت می باشد. همچنین یک کپی‌رایتر حرفه‌ای باید با فناوری دیجیتال همگام شود و تغییرات الگوریتم گوگل را برای تعیین مؤثرترین تکنیک‌های سئو و به کارگیری آن‌ها بررسی کند.

ایجاد محتوای جدید به طور منظم تضمین می کند که نرخ تعامل وب سایت در طول زمان افزایش می یابد. همچنین تضمین می کند که محتوای کافی برای اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی، جذب فالوورهای بیشتر و بهبود نرخ کلیک دارید. اگر هدف شما افزایش آگاهی از برند است، یک کپی خوب به طور موثر برند شما را تبلیغ می کند و به یافتن تناسب محصول با بازار کمک می کند.

متن بهترین راه برای انتقال ارزش محصول به مشتریان بالقوه است.

 

انواع کپی رایتینگ

انواع مختلفی از کپی رایتینگ برای انتخاب وجود دارد. با این حال، درک تفاوت بین انواع رایج برای رسیدن به اهداف کسب و کار بسیار مهم است. نوع مورد نظر شما به استراتژی بازاریابی محتوا، مخاطبان هدف، ویژگی های محصول یا خدمات شما، بستری که مقالات را در آن منتشر می کنید و اقداماتی که می خواهید خوانندگان انجام دهند بستگی دارد. اجازه دهید انواع مختلف کپی رایتینگ را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.

کپی رایتینگ سئو

کپی رایتینگ سئو که همچنین کپی‌رایتینگ بهینه‌سازی موتور جستجو نیز نامیده می‌شود، بر ایجاد محتوایی تمرکز دارد که با استفاده از کلمات کلیدی اولیه و کلمات کلیدی مرتبط در جستجوهای وب رتبه بالایی را کسب کند. اولین قدم برای دستیابی به این هدف، پرداختن به هدف کاربر برای یک کلمه کلیدی خاص است. بهینه سازی موتورهای جستجو شامل چندین زیرمجموعه، مانند فهرست های کسب و کار، مسائل فنی و محتوا است. خزنده های موتورهای جستجو از محتوای آموزنده حمایت می کنند، بنابراین کپی رایتینگ نقش بزرگی در دیده شدن وب سایت شما ایفا می کند.

با کمک کپی رایتینگ سئو، می توانید سرنخ های خود را به مشتری تبدیل کنید و برند را در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید. علاوه بر این، تکنیک‌های مورد استفاده در کپی‌رایتینگ سئو به شما امکان می‌دهد تبدیل را بهبود بخشید و بازدیدکنندگان ارگانیک را به وب‌سایت خود جذب کنید.

کپی رایتینگ وب سایت

کپی رایتینگ وب سایت فرآیند ایجاد محتوای دیجیتال برای وب سایت ها، رسانه های اجتماعی و سایر پلتفرم ها است. ویژگی خاص کپی رایتینگ وب سایت نیاز به جلب توجه بازدیدکنندگان به یکباره است. اکثر مردم تنها حدود 20 درصد از محتوای وب سایت را می خوانند، یعنی هنگامی که شخصی برای اولین بار از وب سایت شما بازدید می کند، تنها پانزده ثانیه فرصت دارید تا او را جذب کنید.

 

کپی رایتینگ UX

کپی رایتینگ UX یعنی ایجاد متن برای کمک به کاربران برای دستیابی به اهداف خود و ارائه یک محصول است. کپی رایتر UX به عنوان یک واسطه بین کاربر و محصول دیجیتال برای تسهیل ارتباطات عمل می کند. نمونه‌هایی از نوشتن UX شامل پیام‌های فراخوان، برچسب‌های دکمه‌ها، اعلان‌ها، پیام‌های خطا، سلب مسئولیت و متن راهنما روی صفحه است.

کپی رایتینگ B2B

از کپی رایتینگ B2B برای اطلاع رسانی به مشاغل در مورد محصولات، خدمات شرکت ، معرفی و آگاهی برند و ایجاد تصویر مثبت شرکت استفاده می شود. هدف از کپی‌رایتینگ B2B این است که نشان دهد چگونه محصول برای مخاطب مفید است. B2B باید مختصر، مبتنی بر واقعیت باشد و ارزش و نتایج یک پروژه خاص را به خریداران بالقوه نشان دهد.

 

کپی رایتینگ محصول

کپی‌نویسی محصول هر متنی است که برای یک فروشگاه آنلاین ایجاد می‌شود و مزایای محصول را توضیح می‌دهد و به فروشگاه‌های اینترنتی کمک می‌کند رتبه بالاتری در موتورهای جستجو کسب کنند. این نوع کپی رایتینگ شامل توضیحات محصول، سرفصل ها و پیشنهادات تبلیغاتی است. برای نوشتن یک نسخه خوب از این نوع کپی رایتینگ، نویسنده باید روانشناسی مصرف کننده را درک کند، اطلاعات عملی و واقعی ارائه دهد و برند را ارتقا دهد. کپی‌نویسی محصول باید به نکات مهم در نظر مشتریان بپردازد و آنها را تشویق کند تا روی دکمه «افزودن به سبد خرید» کلیک کنند.

کپی رایتینگ سئو برای مشاغل آنلاین مفید خواهد بود.

کپی رایتینگ بازاریابی

کپی رایتینگی که در آن کپی رایترها از روندهای موجود در بازار مصرف برای ایجاد یک محصول استفاده می کنند. این تبلیغات بر اساس تقاضای مصرف کننده است.

کپی‌نویسی محتوا

مانند نوشتن محتوا، کپی‌نویسی محتوا نیز در مقاله‌های آموزشی، خبرنامه‌ها و پست‌های وبلاگ استفاده می‌شود. این نوع آموزنده تری از کپی رایتینگ است.

کپی رایتینگ فنی

به یک متخصص با دانش و نویسندگی خاص نیاز دارد. زمینه های سلامت و فناوری به طور گسترده از کپی رایتینگ فنی استفاده می کنند.

کپی رایتینگ روزنامه نگاری

کپی رایتینگی که در آن کپی رایترها از مصاحبه ها، تاریخ شفاهی و روایت های شخصی برای بازاریابی چیزی استفاده می کنند.

سخن آخر

کپی رایتینگ با محتوا نویسی متفاوت است. در حالی که هدف کپی رایتینگ فروش است، نوشتن محتوا با هدف آموزش و اطلاع خوانندگان در مورد یک موضوع است. مطالب نوشتن محتوا با هدف خاص ترین نوشته می شود و می توان آن را در رسانه هایی مانند بخش بدنه مقالات آموزشی، راهنماهای راهنما و حتی برخی از کپی رایتینگ سئو یافت. برای دریافت اطالاعات بیشتر در زمینه کپی رایتینگ و دیجیتال مارکتینگ با کارشناسان ما در تماس باشید.