سئو کلمات کلیدی

چگونه کلمه کلیدی مناسب سئو انتخاب کنیم؟

 

کلمات کلیدی که انتخاب می کنید می توانند کمپین سئوی شما را به موفقیت یا شکست برسانند. اگر کلمات کلیدی هوشمندانه ای انتخاب کنید، محتوایی با کیفیت برای جذب ترافیک جستجوی ارگانیک ارزشمند ماه به ماه تولید خواهید کرد. اگر کلمات کلیدی اشتباهی را انتخاب کنید، محتوای شما فقط ترافیک کم ارزشی را جذب می کند یا اصلاً هیچ ترافیکی را جذب نمی کند.

 

انواع مختلف کلمات کلیدی

به طور کلی، کلمات کلیدی بر اساس طول آنها به دسته هایی تقسیم می شوند که نشان دهنده حجم جستجوی آنها و در نتیجه تقاضای آنها در بین مشتریان بالقوه است. دسته بندی ها عبارتند از:

  • کلمات کلیدی Mid-Tail: کلمات کلیدی مید تیل بیشتر توصیفی هستند، حاوی حدود سه کلمه هستند و در جستجوهای خاص تر ظاهر می شوند. برخلاف کلمات کلیدی کوتاه، این کلمات کمتر رقابتی هستند.
  • کلمات کلیدی Long-Tail: کلمه کلیدی لانگ تیل کلمه ای است که بسیار توصیفی است و از نظر طول شبیه به یک عبارت است. کلمات کلیدی لانگ تیل در هدف قرار دادن انواع دقیق جستجوهایی که مشتری ایده‌آل شما انجام می‌دهد عالی هستند.

هر نوع از کلمه کلیدی بسته به اهداف شما مزایا و معایب خاص خود را دارد، بنابراین جستجوهای مختلفی را برای هدف در نظر بگیرید.

انتخاب طول مناسب کلمه کلیدی تفاوت زیادی را در سئو ایجاد می کند

 

برای پیاده سازی سئو وب سایت تون و رفتن به صفحات اول گوگل با تیم ویزارد تماس بگیرید .

 

انجام تحقیقات موثر برای کلمات کلیدی

مانند سایر اشکال بازاریابی، نتایج خوب محصول تحقیقات خوب است. تحقیقات دقیق به شما امکان می دهد تصمیمات بازاریابی آگاهانه بگیرید و تاکتیک های SEO شما نیز از این قاعده مستثنی نیستند. تحقیقات کلمات کلیدی نشان می دهد که رقبا چه چیزی را هدف قرار می دهند، کدام کلمات کلیدی را بیشتر مورد استفاده قرار می دهند.

جستجوی کلمات کلیدی را می توان به صورت دستی از طریق جستجوهای گوگل انجام داد. پس از انجام جستجو، به سوالاتی که در بخش «مردم نیز می‌پرسند» نگاهی بیندازید. در اینجا، Google سؤالاتی را ارائه می‌کند که توسط دیگران جستجو شده و مشابه جستجوی اصلی شما هستند. با بهینه سازی کلمات کلیدی و موضوعات وبلاگ خود با توجه به آنچه دیگران به دنبال آن هستند، محتوایی را انتخاب کنید که رتبه شما را در این جستجوها بهبود می بخشد.

اگر برای شناسایی کلمات کلیدی به کمک نیاز دارید، ابزاری مانند Moz Keyword Explorer را در نظر بگیرید، که کمک می کند کلمات کلیدی را پیدا کنید که برای اهداف شما مفید هستند. با استفاده از این ابزار می توانید کلمات کلیدی جدید و حجم جستجوی آنها را آشکار کنید. صرف نظر از روش شما، کلمات کلیدی با رقابت کم را درج کنید، که توسط Search Engine Journal به عنوان کلماتی با حجم جستجوی 1000 یا کمتر تعریف می شوند. در حالی که وسوسه انگیز است که کلمات کلیدی گسترده و محبوب را هدف قرار دهید،اما ممکن است ارتباط با پایگاه مشتری هدف را از دست بدهید.

چرا تحقیق کلمات کلیدی مهم است؟

انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی مزایای زیادی دارد که بزرگ ترین دلایل آن عبارتند از:

بینش روند بازاریابی: انجام تحقیقات کلیدی موثر می تواند بینش هایی را در مورد روندهای بازاریابی فعلی به شما ارائه دهد و به شما کمک کند محتوای خود را روی موضوعات مرتبط و کلمات کلیدی متمرکز کنید که مخاطبان شما در جستجوی آنها هستند.

رشد ترافیک: وقتی بهترین کلمات کلیدی مناسب را برای محتوایی که منتشر می‌کنید شناسایی می‌کنید، در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری خواهید داشت و ترافیک بیشتری را به وب‌سایت خود جذب خواهید کرد.

جذب مشتری: اگر کسب و کار شما دارای محتوایی است که سایر متخصصان کسب و کار به دنبال آن هستند، می توانید نیازهای آنها را برآورده کنید و برای آنها یک فراخوان برای اقدام ارائه کنید.

حتماً هر چند ماه یکبار  کلمات کلیدی را مجدداً ارزیابی کنید.

 

سئو کلمات
Keyword Search Conceptual illustration Design

عناصر مهم در انتخاب کلمات کلیدی مناسب

  1. ارتباط

گوگل محتوا را از نظر ارتباط رتبه بندی می کند. اینجاست که مفهوم هدف جستجو مطرح می‌شود. محتوای شما تنها در صورتی برای یک کلمه کلیدی رتبه‌بندی می‌شود که نیازهای جستجوگران را برآورده کند. علاوه بر این، محتوای شما باید بهترین منبع برای پرس و جو باشد. گوگل محتوای شما را در صورتی که ارزش کمتری نسبت به سایر محتوای موجود در وب ارائه می دهد، رتبه پایینی میدهد.

  1. اختیار

گوگل به منابعی که معتبر تشخیص داده، اهمیت بیشتری می دهد. این بدان معناست که شما باید تمام تلاش خود را برای تبدیل شدن به یک منبع معتبر با غنی سازی سایت خود با محتوای مفید و اطلاعاتی و ترویج آن محتوا برای به دست آوردن سیگنال های اجتماعی و بک لینک انجام دهید. اگر به عنوان یک منبع معتبر شناخته نمی‌شوید، یا اگر مطالب مرتبط با کلمه کلیدی شما با منابع برجسته ای روبرو است که نمی‌توانید با آنها رقابت کنید (مانند Forbes یا The Mayo Clinic) ، شانس کمتری برای رتبه‌بندی دارید، مگر اینکه محتوای شما استثنایی باشد.

  1. حجم

ممکن است برای یک کلمه کلیدی خاص در صفحه اول رتبه بندی شوید، اما اگر هیچ کس آن را جستجو نکند، باعث ترافیک سایت شما نمی شود. حجم با MSV (حجم جستجوی ماهانه) اندازه‌گیری می‌شود، که به معنای تعداد دفعاتی است که کلمه کلیدی در ماه در بین همه مخاطبان جستجو می‌شود.

تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا بهترین کلمات کلیدی را برای هدف قرار دهید.

نحوه یافتن و انتخاب کلمات کلیدی مناسب

مرحله 1. از Google Keyword Planner استفاده کنید.

در Google Keyword Planner ، می‌توانید حجم جستجو و تخمین ترافیک کلمات کلیدی مورد نظر خود دریافت کنید. سپس، از این اطلاعات و Google Trends استفاده کنید تا عباراتی را  که حجم جستجوی آنها بسیار کم (یا خیلی زیاد) است حذف کرده و کلمه کلیدی مناسب را انتخاب کنید.  Google Trends می تواند به شما کمک کند تعیین کنید کدام عبارات روند صعودی دارند، و بنابراین ارزش تمرکز شما را بیشتر می کنند.

 

مرحله 2: اولویت بندی کنید.

کلمات کلیدی را بر اساس اعتبار وب سایت اولویت بندی  کنید. کلماتی که شانس رتبه بندی بیشتری دارند در رتبه های اول قرار بگیرند. شرکت‌های بزرگ معمولاً به دنبال کلمات کلیدی با حجم بالا هستند، و از آنجایی که این برندها در حال حاضر به خوبی تثبیت شده‌اند، گوگل معمولاً به آنها در مورد بسیاری از موضوعات اولویت می‌دهد. همچنین می توانید کلمات کلیدی را در نظر بگیرید که رقابت کمی دارند. کلمات کلیدی که از قبل دارای چندین مقاله باکیفیت از منابع معتبر نیستند، می توانند به طور پیش فرض به شما شانس گرفتن رتبه بالا بدهد.

 

مرحله 3: هنگام انتخاب کلمات کلیدی، ویژگی های SERP را فاکتور بگیرید.

چندین ویژگی SERP وجود دارد که اگر به درستی استفاده شود، گوگل آنها را برجسته می کند. یک راه آسان برای پیدا کردن آنها این است که کلمات کلیدی انتخابی خود را جستجو کنید و ببینید اولین نتیجه چگونه به نظر می رسد.

بهترین کلمه کلیدی برای سئو

بدانید که هیچ کلمه کلیدی برای همه “بهترین” نیست، فقط کلماتی که توسط مخاطبان شما بیشتر جستجو می شوند به عنوان مناسب ترین معرفی می شوند. با در نظر گرفتن این موضوع، این شما هستید که باید استراتژی بسازید که به رتبه بندی صفحات و افزایش ترافیک کمک کند. بهترین کلمات کلیدی برای استراتژی سئو، به ارتباط، قدرت و حجم کلمه بستگی دارد. اگر می خواهید کلمات کلیدی بسیار جستجو شده را پیدا کنید و با منابع دیگر رقابت کنید ابتدا باید سطح رقابتی  را بسنجید و بر توانایی خود برای تولید محتوایی که از نظر کیفیت بالاتر از رتبه‌بندی فعلی باشد شناخت داشته باشید.