چطور در یوتیوب بلاگر شویم؟

چطور در یوتیوب بلاگر شویم؟

 

یوتیوب جایگاه فوق العاده ای در رتبه بندی محبوب ترین رسانه های اجتماعی دارد؛ و با رشد مخاطب، رقابت در میان بلاگر ها نیز شدیدتر شده است. اگر یک مبتدی هستید، انجام تحقیق و انتخاب این که اینکه کانال شما چه چیزی را میخواهد به بینندگان ارائه می دهد، چه واکنشی را می خواهید دریافت کنید و چگونه با مخاطبان خود تعامل خواهید داشت، امر مهمی است.

قبل از اینکه شروع به آپلود فعال ویدیوها در کانال خود کنید، باید بر اولویت های گروه هدف خود نظارت کنید. این به شما کمک می کند تا محتوای خود را مطابق با آن تنظیم کنید. اگر می‌دانید گروه هدف شما چیست، وبلاگ نویسان دیگر را پیدا کنید. ویدیوهای آنها را نگاه کنید و بخش نظرات را بررسی کنید. بینندگان معمولا مشتاق هستند تا نظرات خود را در مورد ویدیوهایی که تماشا کرده اند به اشتراک بگذارند. و شما می توانید نکات مورد نیاز خود را در میان آن ها بیابید. در این مقاله ما به شما نکات مهم داشتن یک کانال پر بازدید را توضیح میدهیم.

چطور در یوتیوب بلاگر شویم؟

جستجوی کلمات کلیدی

اگر می‌خواهید رشد سریع و پر قدرتی داشته باشید، یافتن و افزودن کلمات کلیدی مناسب به فعالیت‌های خود یک امر ضروری است. کلمات کلیدی چیزی است که به بینندگان بالقوه کمک می کند تا محتوای شما را در پلتفرم پیدا کنند و به الگوریتم های YouTube کمک می کند تا ویدیوها را دسته بندی و رتبه بندی کنند. الگوریتم ها پس از تجزیه و تحلیل و سیستماتیک، ویدیوهای شما به عنوان محتوای پیشنهادی برای یک گروه مرتبط از کاربران پیشنهاد میدهند. این سیستم کاملاً پیچیده است و هیچ کس به جز توسعه دهندگان YouTube دقیقاً نمی داند که چگونه کار می کند. اما، هنوز برخی از شیوه های رایج وجود دارد که به شما در این زمینه کمک می کند:

  1. در ویدیوهای شما عناوین و توضیحات باید حاوی عبارات خاصی باشند تا ویدیوی شما بهتر دیده شود. کلمات کلیدی کانال را می توانید در تنظیمات کانال خود در قسمت پیشرفته پیدا کنید، و سپس در هر یک از عناوین خود بگنجانید تا موتور جستجو شروع به شناسایی کانال شما به عنوان مرجع در یک موضوع خاص کند
  2. در اطلاعات کانال یک افزونه خوب نرخ بازدید را افزایش میدهد.
  3. بخش تگ های کانال ویژگی خاصی است که در ویرایشگر پروفایل شما یافت می شود. در آنجا، باید قانع‌کننده‌ترین کلمات کلیدی را که محتوای شما را به بهترین شکل توصیف می‌کنند، وارد کنید. به عنوان مثال، اگر کانال آشپزی دارید، می توانید انواع غذاهایی که درست می کنید را بنویسید.
  4. برنامه زمانی منظم داشته باشید. برای ایجاد رشد مداوم، باید به طور مداوم ظاهر شوید، بنابراین کاربران به طور منظم متوجه شما خواهند شد. میانگین ثبات پست‌های YouTube حدود 3 ویدیو در هفته است. بارگذاری بیشتر محتوا می‌تواند برای فالوورها آزاردهنده باشد و به‌زودی محتوای شما تکراری خواهد شد. و از طرف دیگر، پست کردن کمتر از یک ویدئو در هفته، خطر گم شدن در دیگر پیشنهادات برای کاربران را خواهد داشت. بنابراین، به تعداد متوسطی پایبند باشید، که به شما این امکان را می دهد که هم مخاطبان خود را به اندازه کافی درگیر کنید و هم زمانی برای فعالیت های دیگر و ایده پردازی داشته باشید.

چطور در یوتیوب بلاگر شویم؟

برندسازی

ویژگی های بصری در این زمینه بسیار مهم هستند و ظاهر نمایه شما باید برای دنبال کنندگان بالقوه جذاب باشد، مانند ویترین یک فروشگاهی. بنابراین، باید برند خود را از طریق جذابیت های بصری  زیر توسعه دهید:

داشتن طرح رنگی خاص، این ترکیب خاص کانال شما را نسبت به دیگر سازندگان متمایز میکند. این رنگ‌ها  باعث میشوند در ذهن مخاطبان ماندگار شوید.

لوگو. این یک تصویر یا نماد است که با شخصیت و محتوای شما مرتبط است. برای مثال، اگر در مورد خیاطی ویدیو درست می‌کنید، احتمالاً باید به چیزی مانند قرقره، یا نخ، یا سوزن باشد. از این نماد هنگام فیلم‌برداری در فضای فیلم، لباس خودتان و یا لباس حیوان خانگی‌تان استفاده کنید.

 تجزیه و تحلیل آمارها

YouTube به بلاگر ها این امکان را می دهد که نتایج خود را بررسی کنند. با کمک این اطلاعات‌، می‌توانید بفهمید که مخاطبان ​​محتوای شما چه کسانی هستند، چه واکنشی از انواع مختلف محتوا دریافت کرده اید، چه زمانی برای پست گذاشتن مناسب تر بوده و بسیاری موارد دیگر. همچنین، این فرصتی است برای مقایسه ویدیوهای خود، درک تفاوت بین آنها و سپس تصمیم گیری در مورد اینکه کدام نوع بهتر است و آیا تغییری نیاز است.

اگر میخواهید یک یوتیوبر بشوید، دانستن و تحلیل نرخ کلیک و میانگین درصد مدت بازدید بسیار مفید است. با استفاده از Analytics  دریابید که چه کلمات کلیدی در عنوان نتیجه می‌گیرند و مخاطبان در کجای ویدیو بیشتر خارج می شوند، آن ها را یادداشت کنید و بر این اساس استراتژی تنظیم کنید

بخش تجزیه و تحلیل کاملاً به نمایش عملکرد ویدیوهای شما اختصاص دارد.

تولید محتوای با کیفیت

. امروزه، مطالب ناخواسته اطلاعاتی زیادی در یوتیوب وجود دارد، و اگر می خواهید وارد گروه بلاگر های با کیفیت برتر شوید، باید چند قانون اساسی را رعایت کنید:

خلاقیت داشته باشید، هیچ چیزی وجود ندارد که 100٪  منحصر به فرد باشد، پس برای تمایز در خیل رقبا باید باید محتوایی برجسته ارائه دهید.

وسایل حرفه ای تهیه کنید، گوشی‌های هوشمند مدرن می‌توانند کیفیت خوبی از ویدیو ارائه دهند، ولی شما همچنان به حداقل یک سه پایه برای تثبیت و یک میکروفون برای صدای خوب نیاز دارید. اگر بودجه خوبی دارید، در وهله اول روی یک دوربین خوب سرمایه گذاری کنید.

میانگین طول ویدیو به موضوع و جایگاه بستگی دارد. با این حال، توصیه می شود فیلم های خود را در حدود 10-20 دقیقه نگه دارید. هر چیزی که مهم نیست و مرتبط با موضوع نیست باید حذف شود.

به موضوع خود بچسبید. سعی نکنید همه موارد مورد علاقه مخاطبان را در ویدیو جای دهید بگیرید. حتی اگر چیزی برای گفتن دارید، این کار را نکنید. ماندن در یک خط موضوعی، برای رشد کانال بسیار بهتر خواهد بود.

حال و هوای خود را مثبت نگه دارید، این چیزی است که به افراد کمک می کند تا با شما ارتباط برقرار کنند و آرامش بگیرند. با وقوع قرنطینه جهانی، سرگرمی بسیار مهم شده است، زیرا زمانی اینترنت تنها کانال باقی مانده برای کاهش استرس بود.

روی نحوه صحبت خود کار کنید. مهارت صحبت کردن یکی دیگر از مواردی است که می تواند کاربران را به سمت شما سوق دهد. واضح و دلنشین بودن در گفتار یک ویژگی جذاب است. قبل از شروع آپلود محتوا در یوتیوب، کمی تمرین کنید، یک ویدیوی آزمایشی بگیرید، و آنچه را که در رفتار و صحبت خود دوست ندارید، یادداشت کنید.

خلاقیت و داشتن تمایز با دیگر سازندگان بخش مهمی از بلاگر بودن است.

سخن آخر

راه اندازی یوتیوب در ابتدا بسیار سخت است ولی زمانی که 1000 اشتراک را پشت سر بگذارید، بسیار آسان تر می شود. توصیه می شود یوتیوبر های مورد علاقه‌ تان را تماشا کنید، بقیه رقبای خود در هر موضوع یا جایگاهی که مد نظر دارید بررسی کنید و برای محتوای آن ها نظر های هوشمندانه و مفید ارائه دهید تا مخاطبانشان نسبت به شما کنجکاو شوند. این کار به جذب بیننده کمک میکند. به خاطر داشته باشید که یوتیوب فقط یک رسانه اجتماعی نیست بلکه یک موتور جستجو نیز هست و بسیار مهم است که با آن به این شکل رفتار کنیم.  برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دیجیتال مارکتینگ و دریبافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.