ویژگی های یک وبسایت خوب

ویژگی های یک وبسایت خوب را بشناسید

 

هیچ جنبه ای از دیجیتال مارکتینگ مهمتر از یک وب سایت با کیفیت، نیست. یک وب سایت “خوب” برای نفوذ و تبدیل کاربران به مشتریان بسیار موثر است. سایت شما نشان دهنده شرکت، محصولات، خدمات و در نهایت برند شما است. بنابراین مهم است که از نظر بصری جذاب و حرفه ای باشید. به همان اندازه مهم است که سایت باید به سرعت، درست و همانطور که انتظار می رود کار کند.

 

نکات مهم در داشتن یک وبسایت خوب

آسان برای استفاده

تجربه کاربری (UX) نقش کلیدی در کمک به بازدیدکنندگان برای استفاده، درک و ماندن در وب سایت شما دارد. نقشه واضح و منطقی با سلسله مراتب واضح ایجاد کنید. از طرح‌بندی‌های ثابت و نشانه‌های بصری برای عملکرد بهتر در سراسر سایت استفاده کنید. سایت شما باید هم «جستجوگران» را راضی کند که به دنبال جواب سوال خود هستند و هم «مرورگرها» که فقط به دنبال ارزیابی آن هستند.

یک نقشه سایت خوب مانند یک GPS است که به کاربر کمک می کند محتوای مربوطه را از وب سایت شما پیدا کند. اگر وب سایت شما دارای محتوای زیادی است، یک کادر جستجو ارائه دهید تا بازدیدکنندگان بتوانند به سرعت آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. نقشه سایت خود را از صفحه ای به صفحه دیگر ثابت نگه دارید تا از هرگونه سردرگمی احتمالی جلوگیری کنید.

بهینه شده برای موبایل

سایت شما باید در هر پلتفرمی به خوبی کار کند. رشد دستگاه های موبایل و تبلت کند نمی شود و شما فقط نمی دانید بازدید کننده بعدی شما از چه چیزی استفاده خواهد کرد. بهینه سازی برای موبایل هم تجربه بازدیدکنندگان و هم رتبه بندی SEO شما را بهبود می بخشد.

از کلمات کلیدی در عناوین، متا تگ ها، عنوان ها و در محتوای سایت خود استفاده کنید.

محتوای با کیفیت

از محتوای مختصر، جالب و جدید استفاده کنید. از زبانی استفاده کنید که برای مخاطبان شما منطقی باشد از اصطلاحات تخصصی و کلمات اختصاری خودداری کنید. املای صحیح، دقیق بودن، مرتبط بودن و به روز رسانی منظم تاثیر زیادی در کیفیت محتوا دارد. هر چه وب سایت شما محتوای مرتبط و به روزتری داشته باشد، قابلیت استفاده آن بیشتر خواهد بود. محتوای با کیفیت خوب اطلاعاتی را که کاربر به دنبال آن است ارائه می دهد.  وبلاگ ها و به روز رسانی های رسانه های اجتماعی راه های عالی برای افزودن محتوای تازه هستند، که باعث می شود بازدیدکنندگان به سمت شما برگردند که این به به استراتژی سئو کمک می کنند.

وب سایت

 برای جستجو و وب اجتماعی بهینه شده است

ساختن یک وب سایت زیبا که استفاده از آن آسان باشد کافی نیست. نیاز به کسب ترافیک دارد. در غیر این صورت، این همه تلاش در طراحی، UX و توسعه محتوا بیهوده خواهد بود. صدها قانون و دستورالعمل برای بهینه سازی موثر موتور جستجو وجود دارد، بنابراین در اینجا چند مورد برای شروع وجود دارد:

 

از عناوین صفحه و متا تگ ها در هر صفحه و از تگ های alt در هر تصویر استفاده کنید.

محتوای سایت خود را طوری بهینه سازی کنید تا با کلماتی که افراد جستجو می کنند، هماهنگ شود.

از کلمات کلیدی به درستی در محتوا و لینک ها استفاده کنید.

از برگه‌های سبک آبشاری برای طرح‌بندی استفاده کنید و کد HTML خود را بدون درهم‌ریختگی نگه دارید.

اشتراک گذاری محتوای را تا حد امکان برای بازدیدکنندگان آسان کنید، این کار می تواند حجم زیادی از ترافیک را هدایت کند و بر رتبه بندی جستجوی شما تأثیر مثبت بگذارد.

 برای طراحی وب سایت شرکتی خود با ما تماس بگیرید .

   طراحی ساده و حرفه ای وب سایت

یک وب سایت خوب باید به طور خودکار چشم کاربر را به خود جلب کند. مطمئن شوید که رنگ های استفاده شده به خوبی با یکدیگر هارمونی داشته باشند و متن شما برای خواندن به اندازه کافی بزرگ است. با اضافه شدن هر عنصر طراحی، یک قدم به عقب بردارید و مطمئن شوید که هدفی را دنبال می کند و از قابلیت استفاده سایت کم نمی کند. تقسیم کردن متن به سرفصل‌ها، طرح‌بندی صفحه را بهبود می‌بخشد و اسکن متن را بهتر می‌کند.

 SEO (Search Engine Optimization)

سئو مخفف عبارت «بهینه سازی موتور جستجو» است. سئو تکنیکی است که به موتورهای جستجو (مانند گوگل، یاهو، بینگ) کمک می کند تا سایت شما را در پاسخ به یک  سوال جستجو کرده و بالاتر از میلیون ها سایت دیگر رتبه بندی کنند. بنابراین سئو به شما کمک می کند تا از موتورهای جستجو ترافیک دریافت کنید.

سئو یکی از مهم ترین جنبه های یک وب سایت است

سازگار با مرورگرهای مختلف وب سایت

یک وب سایت خوب باید روی همه مرورگرهای وب محبوب مانند فایرفاکس، گوگل کروم، سافاری، اپرا و اینترنت اکسپلورر به درستی کار کند. یک وب سایت خوب همچنین یک تجربه ثابت  و یکسان در تمام مرورگرهای ذکر شده در بالا ارائه می دهد.

 مخاطبان هدف وب سایت خود را در ذهن داشته باشید

در مورد افرادی که علاقه مند به بازدید از وب سایت شما هستند فکر کنید. اگر در حال طراحی وب سایتی در مورد لباس های مردانه هستید، سایت باید حسی مردانه به آن داشته باشد. پس حتما مطابق با مخاطبان هدف سایت را طراحی کرده و برای آن محتوا تولید کنید.

 برای طراحی وب سایت فروشگاهی  خود با ما تماس بگیرید .

نقطه تماس یا فرم بازخورد در وب سایت

داشتن یک فرم تماس با ما برای یک وب سایت یک روش تعاملی بسیار خوب است تا کاربر بتواند ملاحظات و سوالات خود را رها کند.  ابزار خوبی مانند Google Analytics تعداد افرادی را که به وب سایت شما می آیند، صفحاتی را که مشاهده کرده اند، از کجا آمده اند، از چه کلمات کلیدی در موتورهای جستجو استفاده کرده اند، تعداد افرادی که پس از صفحه اول باقی مانده اند و موارد دیگر را پیگیری می کند. این داده ها به شما کمک می کند تا کیفیت و ساختار سایت خود را بهبود بخشید.

بارگذاری سریع وب سایت

ما در دنیای پر سرعت زندگی می کنیم و انتظار پاسخ و پاسخ های فوری را داریم. وب سایت شما باید به سرعت بارگذاری شود تا تجربه کاربری خوبی ارائه دهد. وب‌سایت‌های با بارگذاری آهسته احتمالاً بازدیدکنندگان را به ترک و رفتن به جای دیگری سوق می‌دهند. عناصر زیادی در سرعت بارگذاری وب سایت شما نقش دارند، اما همه چیز از هاست با کیفیت شروع می خواهید، اگر می خواهید یک سایت با کیفیت خوب داشته باشید، باید مقداری پول برای میزبانی با کیفیت سرمایه گذاری کنید.