نوسازی برند

نوسازی برند یعنی چه؟

 

در دنیای امروز جلب توجه مشتریان بالقوه و در عین حال متمایز شدن از تعداد فزاینده رقبا به طور فزاینده ای دشوار می شود.  نوسازی برند به دلایل مختلفی از جمله تمایل به گسترش انجام می شود. نوسازی برند زمانی است که یک برند سعی می کند تصویر خود را مدرن کند و در عین حال هویت و استراتژی اصلی خود را حفظ کند. این کار همراه با نام تجاری جدید، بازنگری کامل هویت و استراتژی برند است؛ و معمولاً زمانی اعمال می شود که استراتژی فعلی برند با شکست مواجه شود.

نوسازی برند صرفاً به معنای یک نام تجاری جدید نیست، و بیشتر از همه مشخص می کند که مشتریان چقدر برای هویت شرکت شما ارزش قائل هستند. هویت برند فرهنگ شما، روش کار، شعار، ، ماهیت، ، روشی که تیم شما با مشتریان کار می کند و بسیاری موارد دیگر است. نوسازی برند به معنای به روز رسانی پیام شما، ارزش پیشنهادی و استراتژی بازاریابی برای همگام شدن با جمعیت در حال تحول است.

نوسازی برند باید مبتنی بر تحقیقات باشد، باید دریابید که چه چیزی برای خریداران، مشتریان جذاب است و چگونه می توانیم با به روز رسانی برند به این هدف دست یافت. از آنجایی که نوسازی برند می‌تواند تأثیر فوق‌العاده‌ای بر شرکت شما داشته باشد، مهم است که نظر کسانی که نقش کلیدی در فرآیند تغییر دارند و همچنین کسانی که تحت تأثیر تغییرات قرار می‌گیرند را در نظر بگیرید. بنابراین، توصیه می شود تیمی از ذینفعان داخلی را از بخش‌های مختلف گرد هم بیاورید که با هم رویکردی برای نوسازی برند بر اساس اهداف و تحقیقات ایجاد کنند.

ارتباطات را به گونه ای تطبیق دهید که محصولات، خدمات یا روش های تحویل جدید را منعکس کند.

 

مراحل اولیه نوسازی برند

دریافت نظرات صادقانه : صداقت در برند بسیار مهم است و آنچه از برند خود به بیرون نشان میدهید باید با درون مطابقت داشته باشد. امروزه که آگاهی از برند با شدت انجام میشود یعنی که خریداران بیش از حد مطلع هستند و حتی شکاک تر هستند. در این شرایط با مشتریان خود صادق باشید و از نظرات آنها استقبال کنید. نظرات آنها می توانند به تغییر شکل برند شما و قوی تر کردن آن کمک کنند.

ایجاد ثبات: تعدادی از عناصر وجود دارد که باید برای ماندگاری بیشتر هنگام نوسازی برند در نظر گرفته شوند. با انتخاب یک پالت رنگی مختص به برند، یک «داستان» جذاب (یعنی اهداف، چشم‌انداز و شعار)، یک لوگو و تایپوگرافی، «ثبات» را ایجاد کنید. مثالی از ثبات این است که، به هر مکان یا کشوری که بروید، با لوگوی یکسانی از مک‌دونالد، اپل یا نایک مواجه خواهید شد. این برندهای عظیم با حداقل نظارت، پیامی ثابت در سراسر جهان ارائه می کنند.

برقراری ارتباط با برند جدید: یافتن راهی برای حفظ مشتریان فعلی همراه با مشتریان جدید، به اندازه هر هدف دیگری در نوسازی برند شما مهم است. بنابراین، باید یک رویکرد برای برقراری ارتباط با برند جدید باید به مخاطبان قبلی و همچنین مخاطبان هدف تعیین شود. هنگام برقراری ارتباط با مشتریان و مشتریان فعلی صبوری به خرج دهید و با شتاب عمل نکنید. بسته به تعداد مخاطبان خود، مستقیماً تماس بگیرید تا به مشتریان خود اطلاع دهید که چه چیزی در حال تغییر است و از این پس چه انتظاراتی می توانند داشته باشند.

تست، تطبیق و راه اندازی: قبل نوسازی برند، عناصر بالا را آزمایش کنید. انجام این کار به شما کمک می کند تا ببینید چه چیزی هنوز نیاز به تغییر دارد تا راه اندازی راحت تر انجام گیرد. آزمایش استراتژی مورد نظر به شما کمک می کند تا مشکلات کوچک را قبل از تبدیل شدن به عیب های بزرگ حل کنید. انجام تحقیقات کامل و همچنین آزمایش استراتژی و رویکرد شما به اطمینان از راه اندازی روان و موفق برند جدید شما کمک می کند. در حالی که این مراحل راه طولانی را طی می کنند، بسته به صنعت، هدف و استراتژی تلاش های برندسازی مجدد شما می توان موارد زیادی را در نظر گرفت.

تعیین اهداف روشن: نوسازی برند می‌تواند یک فرآیند طولانی باشد و برای شروع، باید هدف خود را در نظر بگیرید. نوسازی برند باید توسط یک هدف مشخص هدایت شود، که به نوبه خود انواع تغییرات و انتخاب هایی را که باید در طول فرآیند نوسازی برند انجام شود، تعیین می کند.

 

چه مواردی در نوسازی برند مهم است؟

اعتماد

حرفه ای بودن نقش مهمی در ایجاد اعتبار دارد. احساساتی مربوط به نام، ظاهر و تجربه یک برند در مغز ما وجود دارد و این واکنش‌ها تاثیر زیادی بر تصمیم‌گیری‌های مشتریان دارد.

وفاداری

مشتریان به برندی وفادار هستند که ارزش های آنها را به اشتراک می گذارد. هنگامی که ارتباطات برند خود را توسعه می دهید، ارتباط با ارزش های شرکت برای ایجاد ارتباط عاطفی با بازار هدف حیاتی است. اعتماد به یک برند می تواند مادام العمر باشد و اغلب به نسل های آینده منتقل می شود. هنگامی که یک کارمند در شرکتی کار می کند که سابقه خوبی دارد، احساس می کند عمیقاً با وظایف و ارزش های تجاری مرتبط است، به کاری که انجام می دهد و به جایی که تعلق دارد افتخار می کند.

میراث

بسیار مهم است که در نظر بگیرید وقتی برند خود را توسعه می دهید، چه میراثی می خواهید از خود به جای بگذارید. چگونه می توان برند شما را شناخت؟ میراث برند از مبدا، ایده اصلی آن شروع می شود. ایده یا فکر مرکزی که همه جوانب یک برند را در بر می گیرد.

 

یک برند موفق صرفاً از کسب سهم بازار و سودآوری ساخته نمی شود، بلکه با ایجاد یک رابطه قوی با دیگران ساخته می شود.

 

نکات مهم در نوسازی برند

گاهی اوقات یک نگاه جدید یا تغییر نگرش تمام چیزی است که لازم است اعتماد به نفس شما را افزایش دهد و به مشتریان یادآوری کند که در وهله اول چه چیزی آنها را به سمت شما جذب کرده است. زمانی که می‌خواهید «به‌روزرسانی برند» به شما کمک کند:

تصویر موجود خود را تقویت کنید

آگاهی از برند را تقویت کنید

از اشتباه گرفتن برند شما با گزینه های مشابه توسط مشتریان جلوگیری کنید

افراد جدید را با برند آشنا کنید

به بازار جهانی مراجعه کنید و به مشتریان در فرهنگ های مختلف خدمات دهید

یک کسب و کار جدید معرفی کنید و یا دو برند را در یک برند ادغام کنید

کسب و کار خود را به دو یا چند برند تقسیم کنید