کپی رایتینگ

بررسی اصول و قواعد کپی رایتینگ

 

کپی‌ رایتینگ یکی از مهم‌ترین مهارت‌های بازاریابی است و برای افزایش مهارت خود در نویسندگی، باید چیزی متفاوت از نویسنده های دیگر ارائه دهید. علیرغم آنچه ممکن است شنیده باشید، برای یادگیری کپی رایتینگ به سالها تجربه یا آموزش نیاز نیست. برای کپی رایتر شدن بدانید که چگونه یک قطعه متنی را ساختار دهید و کلمات را به بهترین شکل استفاده می‌کنید. یک کپی رایتر خوب می تواند به راحتی مزایای یک محصول یا خدمات را شناسایی کند و آن مزایا را به زبانی که مخاطبانش می فهمد منتقل کند.

کپی‌نویسی کمک می‌کند مشتری و درآمد ایجاد شود و مردم را درگیر کند.

کپی رایتینگ

اصول و قواعد کپی رایتینگ

  1. 1. از جملات کوتاه استفاده کنید

این یک قانون کلی خوب است که تقریباً در مورد هر چیزی که می نویسید صدق می کند. جملات کوتاه همیشه به معنای متن بهتر است. خواندن و درک جملات کوتاه آسان‌تر است، به همین دلیل است که همیشه جملات را تا حد امکان کوتاه کنید.

  1. 2. سرفصل های خاص

آیا می دانستید 80 درصد مردم تیتر را می خوانند و تنها 20 درصد آن را می خوانند. بنابراین واضح است که عنوان شما مهم است. و یکی از بهترین راه‌ها برای تاثیرگذاری بیشتر تیترها استفاده از تیترهای خاص است. عناوین خاص تیترهایی هستند که به خواننده شما می گویند که دقیقاً چه چیزی را به دست خواهند آورد. یکی از مهم ترین و دشوارترین اصول نوشتن کپی وب سایت، ایجاد سرفصل های جذاب است. عناوین جذاب کاربران را تشویق می کند تا با خلاصه کردن یک صفحه در چند کلمه مختصر و قدرتمند، روی آنها کلیک کنند. این سرفصل ها به هفت گروه تقسیم می شوند:

ضرورت

کنجکاوی

خودیاری

لیست ها

چگونه

عناوین خبری

  1. آنچه خوانندگان می خواهند

این به این معنی است که شما باید به ذهنیت کسی وارد شوید که در حال خواندن مطالبی است که می خواهید منتشر کنید. شما باید با موقعیت آن‌ها همدلی کنید و آنچه را که قبلاً می‌دانند، آنچه را که می‌خواهند بدانند و چگونه کسب‌وکارتان می‌تواند به آنها کمک کند را درک کنید. در عین حال، باید به خاطر داشته باشید که همیشه مطالب مشابهی را برای مخاطبان یکسانی نمی‌نویسید، به همین دلیل برای شما بسیار مهم است که در مورد مشتریان مختلفی که می توانند به کسب و کار شما بیایند فکر کنید.

 

برای پیاده سازی سئو وب سایت تون و رفتن به صفحات اول گوگل با تیم ویزارد تماس بگیرید .

 

  1. طوری بنویسید که انگار دارید با یک دوست صحبت می کنید

در اینترنت، هرگز نمی توانید مطمئن باشید که چه کسی وب سایت شما را می خواند. اما ما یک چیز را می دانیم؛ خوانندگان دوست دارند احساس کنند با کسی که می شناسند صحبت می کنند. این به معنای نوشتن غیررسمی است و حتی ممکن است از زبان عامیانه استفاده کنید (اگر برای مخاطبان شما مناسب باشد).

این نوع رویکرد دوستانه و محاوره ای باعث می شود صفحات شما به طور کلی گرمتر شوند. همچنین فضایی را ایجاد می کند که شبیه یک بحث دو طرفه است، حتی اگر با یک صفحه ساده امکان پذیر نباشد. با این حال، احساس یک محیط غیررسمی و محاوره ای به برند شما کمک می کند. به جای اینکه مانند یک فروشنده به نظر برسید که خطوط خود را بارها و بارها تکرار کرده است، مانند دوستی به نظر می رسید که اطلاعات مفیدی را ارائه می دهد.

البته این بسته به موضوعی که درباره آن مینویسید دارد؛ اگر درباره یک موضوع نخصصی مطلب مینویسید عامیانه صحبت کردن، نه تنها به جذب مخاطب کمک نمیکند بلکه باعث میشود مخاطب مطلب را جدی نگرفته و از آن به راحتی رد شود. پس بهتر است عامیانه صحبت کردن را برای موضوعات خاص به کار ببرید.

برای پیاده سازی سئو وب سایت تون و رفتن به صفحات اول گوگل با تیم ویزارد تماس بگیرید .

لحن شما باید با نگرش و احساسات مخاطب هدف شما هماهنگ باشد.

  1. بر فراخوان خود برای اقدام تاکید کنید

فراخوان شما بخشی از متن شما است که به خوانندگان شما می گوید که در مرحله بعد چه کاری انجام دهند. فراخوان ها زمانی بهترین کارکرد را دارند که مختصر، توصیفی و آموزنده باشند. آنها باید فقط چند کلمه طولانی باشند و باید روی یک فعل قوی تمرکز کنند تا منظور را به بهترین شکل انتقال دهند. حتی می‌توانید پیوندی را در فراخوانی خود بگنجانید تا مطمئن شوید افراد می‌توانند به سرعت آنچه را که می‌خواهید انجام دهند. برخی از رایج ترین فراخوان ها برای اقدام عبارتند از:

بیشتر بدانید

با ما تماس بگیرید

حالا صحبت کن

هم اکنون خریداری کنید

از اینجا خرید کنید

اینجا کلیک کنید

شروع کنید

الان شروع کن

این فراخوان‌ها مختصر، آموزنده و مفید هستند. آنها با کمترین کلمات ممکن به کسی می گویند که چه کاری باید انجام دهد و کاملاً واضح است. دعوت به اقدام باید در پایین متن شما قرار گیرد تا آخرین چیزی باشد که کسی در یک صفحه می خواند. به این ترتیب، یک پیوند راحت و ملموس به بخش دیگری از سایت خود ایجاد می کنید که می تواند خوانندگان شما را به مشتری تبدیل کند.

کپی رایتینگ

کپی رایتینگ برای بازاریابی

همه کپی‌رایتینگ‌های عالی ناشی از داشتن ذهنیت بازاریابی هستند. اگر بتوانید مانند یک بازاریاب فکر کنید و مهارت های کپی رایتینگ خود را اصلاح کنید، درهایی به سمت نویسندگی بسیار پرسودتر باز می شود. بنابراین، چه چیزی باعث نوشتن بازاریابی خوب می شود؟ با درک و درونی کردن این چهار اصل اساسی فروش و بازاریابی شروع می شود:

  1. مخاطب را بشناسید: همیشه بدانید که مخاطبان هدف شما برای هر پروژه چه کسانی هستند. نقاط کلیدی آنها چیست و در مورد آن نقاط با کلمات یا سبکی بنویسید که با آن ها ارتباط برقرار کند. “مخاطب کیست؟” اولین سوالی است که باید هنگام شروع هر پروژه بپرسید.
  2. مزایا و ویژگی ها را برجسته کنید: قبل از اینکه شروع به نوشتن برای مشتری کنید، دریابید که مزایا و ویژگی های محصول یا خدمات آنها برای مخاطب هدف چیست.
  3. یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد ایجاد کنید: بفهمید که شرکتی که درباره آن می نویسید چه کاری را بهتر از دیگران انجام می دهد. اگر محدود کردن آن دشوار است، به مواردی که توسط رقبا برجسته نشده است، نگاه کنید، حتی اگر محصولات یا خدمات مشابهی ارائه می دهند. راهی برای کمک به مشتری خود بیابید و این مزیت را در تمام مطالب بازاریابی که می نویسید به نمایش بگذارید.
  4. واضح و بدون ابهام بنویسید: دستورالعمل های و مشخصاتی که مینویسید باید کاملاً قابل فهم و بدون پیچیدگی باشد.