فروش آنلاین

برای فروش آنلاین اینستاگرام بهتر است یا سایت فروشگاه آنلاین

 

داشتن یک سایت فروشگاه آنلاین یعنی به کاربردن ترکیبی از سئو، بازاریابی محتوا و تبلیغات پولی برای هدایت ترافیک به محصولات یا خدمات که به افزایش فروش منجر شود. اما اگر از یک رسانه اجتماعی مانند اینستاگرام برای فروش محصولات استفاده می کنید، مسئولیت کمتری بر عهده دارید و در زمان کمتری به نتیجه میرسید. پایه و اساس این پلتفرم ها از قبل وجود داشته پس نیازی به رشد و توسعه آن نیست، و فقط کافیست شما آن را با تصاویر و مشخصات محصولات یا خدمات خود پر می کنید.

حال این سوال مطرح میشود که پس کدام را باید استفاده کنید؟ البته که برای هر دو مزیت‌هایی وجود دارد، اما در مواردی اینستاگرام در بازاریابی به روش‌هایی که وب‌سایت نمی‌تواند کمک کند و برعکس، یعنی در مواردی مدیریت و توسعه برای سایت راحت تر انجام میگیرد. بهترین گزینه استفاده از هر دو به صورت موازی است اما ما در اینجا تمام مزایای فروش رسانه های اجتماعی در مقابل فروش از طریق وب سایت را برای شما توضبح دادیم.

اینستاگرام یکی از محبوب ترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای برند های بزرگ است.

ویژگی های اینستاگرام

از 1 میلیارد کاربر ماهانه اینستاگرام، حدود 200 میلیون نفر حداقل از یک پروفایل تجاری در روز بازدید می کنند. این بدان معناست که تعداد زیادی از کاربران اینستاگرام علاقه مند به خرید در این پلتفرم هستند. اینستاگرام یک پلتفرم بازاریابی بصری است. این بدان معناست که فروش محصولاتی که جذابیت بصری قوی دارند، بسیار آسان تر است. محصولات فیزیکی مانند پوشاک، لوازم جانبی، محصولات زیبایی، کالاهای خانگی و کالاهای ورزشی برای فروش در اینستاگرام مناسب هستند.

این که اینستاگرام هر ماه تقریباً یک میلیارد کاربر فعال دارند باعث شده تا بسیاری از کسب و کار ها به امید داشتن کوچکترین سهمی از این حجم بازدید در این رسانه ها حساب بسازند تا فروش محصولات خود را بالا ببرند.  متاسفانه، این کار آنقدرها هم آسان نیست. در حالی که شما پتانسیل فروش خوبی دارید، مواردی وجود دارد که باید هنگام فروش آنلاین محصولات خود به آنها توجه کنید. برخی از این موارد عبارتند از کیفیت تصاویر، قوانین مربوط به کپی رایت، آشنایی با آلگوریتم های اینستاگرام، استراتژی تگ گذاری، مقیاس پذیری و موارد دیگر.

فروش در اینستاگرام

استفاده کاربران از شبکه های اجتماعی سال به سال در حال افزایش است. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برخی از بزرگترین مکان‌های پاتوق مجازی در شبکه هستند. قطعا برای برندها منطقی است که از رسانه های اجتماعی به هر شکلی که می توانند استفاده کنند. رسانه های اجتماعی هم برای یافتن مشتریان جدید و هم برای حفظ برند شما برای مشتریانی که از قبل تثبیت شده اند فوق العاده هستند. در این میان یکی از بهترین و کارآمدترین شبکه های اجتماعی اینستاگرام است.

اینستاگرام  راهی موثر برای فروش محصولات به مشتریان بالقوه است. این پلتفرم مجموعه‌ای از ویژگی‌ها را ارائه می‌کند که فرآیند شناسایی محصولات در جستجو و کاوش، اشتراک‌گذاری محصولات از طریق پست‌ها و استوری ‌ها را به‌صورت ارگانیک ساده می‌کند. همچنین تبلیغ از طریق کمپین های تبلیغاتی در اینستاگرام بازدهی بالایی دارد. در این پلتفرم می‌توانید محصولات پرفروش را بیابید و محصولات خود را در معرض دید طیف وسیعی از مخاطبان بگذارید.

فروش آنلاین

نکات هم در فروش آنلاین

1:مدیریت موجودی

اگر یک فروشگاه دارید، باید موجودی خود را به طور مرتب مدیریت کنید. شما نمی خواهید محصولاتی را بفروشید که موجودی ندارند، و همچنین نمی خواهید به خرید محصولاتی که به اندازه کافی فروش نمی کنند ادامه دهید. به همین دلیل است که مدیریت موجودی بخش بزرگی از اجرای موفقیت آمیز تجارت شما است. با وب سایت ردیابی سطوح موجودی و دریافت گزارش‌های به‌روز از اقلامی که بازپرداخت و خریداری شده‌اند بسیار آسان‌تر است. همچنین وب سایت فروشگاهی به شما اعلان‌هایی در مورد اقلامی که در حال اتمام هستند یا موجودی آنها تمام شده است ارسال خواهد کرد. و اگر اقلام موجود نباشد به طور خودکار این محصولات را از فروشگاه پنهان می کند.

 

2: تجزیه و تحلیل موثر

تجزیه و تحلیل تجارت الکترونیک یک ابزار ضروری است که به شما نگاهی عمیق به عملکرد فروشگاه آنلاین شما می دهد تا بتوانید تغییرات لازم را برای بهبود عملکرد و عملکرد و در نهایت افزایش فروش خود ایجاد کنید.

با ابزار های تجزیه و تحلیل وب سایت شما می توانید شناسایی کنید که مشتریان شما از کجا آمده اند، چه اقلامی را خریداری می کنند و حتی زمانی که به فروشگاه شما مراجعه می کنند چه کاری انجام می دهند. این نوع فعالیت مشتری و اطلاعات دقیق به شما کمک می کند تا با مشتری خود در ارتباط باشید و تجربه بهتری را برای آنها ایجاد کنید. این در حالی است که در اینستاگرام این نوع اطلاعات را دریافت نخواهید کرد.

 

3: موتورهای جستجو (SEO)

سئو نقش اساسی در لیست شدن در نتایج موتورهای جستجو و ایجاد ترافیک هدف در فروشگاه آنلاین شما دارد. کسب رتبه در موتور جستجو نیازمند کمی کار است. وب سایت های ورد پرس یک پلت فرم جستجو پسند ارائه می دهند که به بهبود نتایج شما از عناوین محصولات گرفته تا  برچسب های تصویر جایگزین و موارد دیگر کمک می کند.

البته، خود این پلتفرم به تنهایی برای رتبه بندی محصولات و وب سایت شما در SERP کافی نیست. به منظور استفاده بهتر از ورد پرس، باید مطمئن شوید که متن جایگزین را برای تصاویر خود در نظر بگیرید، برای هر محصول توضیحات متا بنویسید، عناوین محصول را با کلمات کلیدی بهینه کنید، از محتوای منحصر به فرد برای هر محصول و صفحه نیز استفاده کنید. برای اطمینان از عملکرد خوب فروشگاه خود، افزونه های سئو اضافی مانند Yoast SEO را اضافه کنید.

اینستاگرام روشی منحصر به فرد برای فروش محصولات ارائه می دهد.

فروش آنلاین

در پایان

49.5 درصد از کاربران اینترنت تا به حال از یک پلتفرم رسانه اجتماعی خریداری نکرده اند، در حالی که 40.5 درصد ترجیح می دهند محصولات را از سایت فروشگاه آنلاین خریداری کنند. اگرچه درصد کمی از کاربران از شبکه‌های اجتماعی خرید کرده اند، و تعداد آن ها کم به نظر می‌رسد، اما با افزایش استفاده، محبوبیت یا اعتماد ابزارهای خرید رسانه‌های اجتماعی در آینده، این تعداد می‌تواند افزایش یابد.

در نهایت، در حالی که ویژگی‌های خرید رسانه‌های اجتماعی هنوز برای مصرف‌کنندگان نسبتاً جدید هستند، ممکن است برای برندهایی که به دنبال راهی مقیاس‌پذیر برای ورود به دنیای تجارت الکترونیک هستند، منطقی باشد. در میان تمام هیجاناتی که تجارت رسانه های اجتماعی به ارمغان می آورد، ضروری است که در مورد اینکه چگونه می توانید به عنوان یک بازاریاب با مشتریان خود اعتماد ایجاد کنید، نیز توضیح دهید.