طراحی لوگو

اهمیت طراحی لوگو برای کسب و کار شما

 

اصطلاح “لوگو” به طور کلی به تمام علائمی که نشان دهنده یک برند هستند اشاره دارد. لوگوی برند به عنوان نمادی از موفقیت و تعهد به مشتری عمل می کند. یک لوگو فقط یک جلوه ظاهری نیست، بلکه روشی برای جلب توجه مصرف کنندگان فعلی و بالقوه است. برای مثال یک صاحب کسب و کار میتواند تصویری را پیدا کند که به بهترین وجه با صنعت او همخوانی دارد بر روی محصولات، کارت ویزیت، وب سایت و رسانه های اجتماعی قرار میگیرد و مهمتر از همه تصویری است در ذهن مشتریان نقش می بندد .

لوگوی شما احتمالاً یکی از اولین تعاملاتی است که افراد با شرکت شما دارند و این فرصتی برای شماست که تاثیر اولیه خوبی داشته باشید. یک لوگوی خوب طراحی شده با اعتبار بخشیدن به حرفه ای بودن شما، اعتماد ایجاد می کند و مشتریان را به بازگشت ترغیب میکند. به مشتریان بالقوه می گوید که شما چه کسی هستید، چه کاری انجام می دهید و چگونه این کار برای آنها سودمند است.

 

چرا لوگو مهم است؟

  1. هویت شما را آشکار می کند

لوگوی شما که بر روی محصولات، کارت ویزیت و وب سایت شما حک شده است، مالکیت را به شما نشان می دهد. می تواند به کل دنیا و مشتریان بالقوه بگوید که شما چه کسی هستید، چه نوع محصول یا خدماتی را می فروشید یا چه سودی به مصرف کنندگان ارائه می دهید.

لوگو واضح و مختصر است.

 

  1. شما را از رقبا متمایز می کند

نمادهای خاصی وجود دارند که به نمایندگی از صنایع یا محصولات خاص می آیند برای مثال یک کلاه آشپزی برای رستوران ها. یک لوگوی خوب نشان دهنده شخصیت شماست، اما همچنین باید شما را از بقیه متمایز کند. یک لوگوی خوب باید جرات متفاوت بودن را داشته باشد.

  1. وفاداری به برند را تسهیل می کند

وفاداری به برند بسیار مهم است و هر کسب و کاری باید آن را تقویت کند. یک لوگوی شناخته شده و آشنا تا حد زیادی به ایجاد وفاداری به برند کمک می کند.

  1. می تواند همه جا باشد

قرار دادن لوگوی خود در تمام بازاریابی، بسته‌بندی، محصولات، رسانه‌های اجتماعی، وب‌سایت و غیره راهی برای تبلیغ نام تجاری و پیام‌تان به طور مداوم است، چه در فروشگاه، چه در خانه‌های مشتریانتان، چه به صورت آنلاین، یعنی در هر جایی که هستید. می خواهند باشد. اگر پیام برند خود را توسعه داده باشید و آن را با موفقیت به لوگوی خود متصل کرده باشید، هر کاری که انجام می دهید و ایجاد می کنید با لوگو و برند مرتبط می شود.

لوگوی خود را طوری شکل دهید که به یاد ماندنی باشد.

 

ویژگی های یک لوگوی خوب

نماد گرافیکی شما باید در رشد کسب و کار تا حد امکان تاثیر گذار باشد. یک لوگوی خوب مختصر، همه کاره، به یاد ماندنی و مرتبط با کسب و کار شما است. در زیر ویژگی های تبدیل یک لوگوی موفق آورده شده است.

ساده: یک لوگوی ساده حتی در یک نگاه گذرا راحت تر قابل درک است و به خاطر سپردن آن راحت است. قابل توضیح است، هویت نام تجاری را به طور موثر منتقل می کند و در جذب مشتریان بالقوه موثر است.

مرتبط: لوگو یک تصویر بصری از یک برند است. بنابراین، باید به شرکتی که نماینده آن است مربوط باشد. کسب‌وکارهای کوچک باید خود را در بازار تثبیت کنند و لوگویی ایجاد کنند که با طرح کسب‌وکار آن‌ها مشخص باشد و متناسب با موقعیت کاری آنها باشد.

مقیاس پذیر: از آنجایی که لوگوی شما بر روی تمام مطالب بازاریابی فیزیکی و آنلاین شما ظاهر می شود، باید مقیاس پذیر باشد. مقیاس پذیری اجازه می دهد تا اندازه برند را افزایش یا کاهش پیدا کند بدون اینکه لوگو پیام ذاتی خود را از دست بدهد. بنابراین، یک لوگوی خوب به اندازه کافی همه کاره است تا در رسانه های مختلف بدون از دست دادن ارتباط خود با شرکت استفاده شود.

خاطره انگیز: یک لوگوی به یاد ماندنی توجه مخاطب را به خود جلب می کند و خود را در ذهن بینندگان جا می دهد. همچنین به راحتی می توان حتی پس از آن که فرد لوگو را فقط یک بار مشاهده کرده باشد، به خاطر آورد.

ماندگار: از آنجایی که لوگوی شما نمایش گرافیکی کسب و کار شما است، می خواهید حتی پس از سال ها ثابت بمانید. در طراحی لوگوی خود عمر طولانی را هدف قرار دهید زیرا علیرغم تغییر روندها باید ماندگار و ماندگار باشد.

متمایز: یک لوگوی تاثیرگذار برند شما را برجسته تر می کند و آن را از رقبا متمایز می کند. بنابراین، مطمئن شوید که لوگوی شما خاص و یکتا است و شبیه هیچ لوگوی دیگری نیست.

 

انواع لوگو

لوگوتایپ‌ها

علامت های کلمه (معروف به لوگوتایپ ها) شامل نام شرکت است که با حروف خاصی نوشته شده است. اگرچه این ممکن است بسیار ساده به نظر برسد، همانطور که استیو جابز گفت: “ساده می تواند سخت تر از پیچیده باشد.” برای موفقیت آمیز بودن لوگو، باید به جزئیات کوچک توجه بیشتری داشته باشید.

اگر به دنبال علامت کلمه یا نشان‌واره متنی هستید، در اینجا چند مسیر وجود دارد که می‌توانید طی کنید. برخی از برندها برای لوگوی خود یک خط سفارشی ایجاد می کنند، مانند کوکاکولا. با این حال، این زمان می برد و به مهارت های یک طراح حرفه ای نیاز دارد.

از طرف دیگر، می‌توانید فونت لوگویی را انتخاب کنید که حس و حال برند شما را منعکس کند. برای مثال، طرح‌های لوگوی مدرن معمولاً از فونت sans serif براق استفاده می‌کنند، در حالی که طراحی‌های لوگوی مد روز ممکن است به حروف‌نویسی دقیق‌تری نیاز داشته باشند. در نظر بگیرید که آیا همه حروف، حروف کوچک یا ترکیبی را انتخاب کنید، و همچنین هر کاراکتر یا رنگ خاصی را به لوگوی خود اضافه کنید.

 لوگو  مارک

لوگو مارک (معروف به علائم برند یا علائم تصویری) نمادهای گرافیکی، نمادها یا تصاویری هستند که هویت یا فعالیت برند را منعکس می کنند. اگر تصمیم دارید به دنبال یک علامت تصویری باشید، در نظر بگیرید که چه چیزی نماد برند شما خواهد بود. آیا می خواهید از آن برای نشان دادن ماهرانه ارزش‌ها یا پیام برندتان استفاده کنید. به عنوان مثال، توجه کنید که چگونه پرنده توییتر رو به بالا است که نشان دهنده امید و آزادی است.

لوگو ترکیبی

یافتن تصویر مناسب برای نماد لوگوی شما میتواند یک چالش باشد، به خصوص اگر یک برند نسبتاً جدید هستید. نه تنها احتمال رشد، تغییر و افزودن محصولات جدید با گذشت زمان وجود دارد، بلکه ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا مشتریان لوگوی شما را بشناسند و آن را به برند شما متصل کنند.  در این حالت بهتر است همراه با نماد، نام شرکت خود را نیز در لوگو بگنجانید.  به لوگو هایی که ترکیب لوگو مارک و لوگو تایپ هستند لوگو ترکیبی گفته می شود.