اهمیت طراحی لندینگ پیج در بازاریابی

 

در بازاریابی دیجیتال،باید بتوانیم در زمان محدودی کاربر را به یک نتیجه مطلوب، هم برای او و هم برای صاحب سایت، برسانیم. مهمترین هدف جلب توجه آنها و درگیر کردن آنها در عملی است که می خواهیم انجام دهند. لندینگ پیج چیزی است که یک بازدیدکننده کنجکاو را به یک مشتری بالقوه تبدیل می کند.

لندینگ پیج  یا صفحه فرود یک صفحه وب مستقل است که مشتریان بالقوه وقتی از یک ایمیل، آگهی یا سایر مکان های دیجیتال کلیک می کنند، می توانند روی آن فرود بیایند. هدف یک صفحه فرود گرفتن اطلاعات از مخاطبین در ازای چیزی ارزشمند است.  در واقع این طور میتوان گفت که لندینگ پیج  شما همان ویترین فروشگاه شما است. پس طراحی آن باید جذاب و مرتب باشد و به افراد اجازه دهد تصمیم بگیرند که آیا می خواهند در سایت باشند یا خیر.

 

طراحی لندینگ پیج در بازاریابی

 

لندینگ پیج چیست؟

صفحه فرود یا لندینگ پیج  یک صفحه وب مستقل است که فرد پس از کلیک کردن از طریق ایمیل، آگهی یا سایر مکان‌های دیجیتالی، روی آن فرود می‌آید. هر استراتژی محتوا باید شامل استفاده از صفحات فرود برای تبدیل ترافیک بیشتر و افزایش تبدیل باشد. هنگامی که کاربر در صفحه فرود شما قرار می گیرد، تشویق می شود تا اقدامی انجام دهد، مانند عضویت در سایت یا خرید محصولات شما. اگر کاربر اقدام خاص مورد نظر را انجام دهد، صفحه فرود شما موفق شده است که آنها را تبدیل کند.

به طور معمول، صفحات فرود تنها کاربران خود را به انجام یکی از این اقدامات تشویق می کنند، مانند پر کردن فرم ثبت نام سفارشی در صفحه. بهتر است سایت گزینه های زیادی جلوی روی مخاطب قرار ندهد، به دلیل حالتی که محققان «پارادوکس انتخاب» می‌نامند؛ هرچه گزینه های بیشتری به افراد بدهید، تصمیم گیری و اقدام برای آنها سخت تر می شود.

در نهایت، انتخاب های بیش از حد می تواند کاربران شما را تحت تاثیر قرار دهد و باعث شود آنها دچار تردید شوند و هیچ اقدامی انجام ندهند. به همین دلیل بسیار مهم است که به جای 3 یا 4 گزینه، روی یک فراخوان برای اقدام (CTA) تمرکز کنید. به همین دلیل است که یک صفحه فرود باید سلسله مراتب بصری و ارزش پیشنهادی واضحی داشته باشد و باید برای بهترین بهینه سازی تبدیل آزمایش شود.

صفحات فرود چقدر در بازاریابی موثر هستند؟

هدف از تکنیک ها و استراتژی های بازاریابی فروش بیشتر محصولات و خدمات است و در بازاریابی دیجیتال داشتن یک سایت حرفه ای قدم اول موفقیت است. تصور کنید چقدر بازدهی سایت بالا میرود اگر کاربری به ورود به لندینگ پیج شما خریدی انجام دهد یا هر چیز دیگری که باعث تبدیل شود، فکر نمی کنید که این یک پیشرفت اساسی در مسیر بازاریابی شما است؟

ارزش لندینگ پیج با این واقعیت تأیید شد که بر اساس نظر سنجی های انجام شده، نرخ تبدیل برای لندینگ پیج با نظرات مشتریان راضی، عکس‌ها و پست‌های رسانه‌های اجتماعی 12.5 درصد در مقایسه با 11.4 درصد برای صفحات بدون اثبات اجتماعی است. فقط نسخه‌های لندینگ پیج دسکتاپ دارای نرخ تبدیل 10.7٪ بودند، در حالی که صفحات فرود در تلفن همراه دارای نرخ 11.7٪ بودند.

صفحات فرود بخش اساسی یک کمپین بازاریابی دیجیتال هستند و محدودیتی برای استفاده از آنها وجود ندارد. آنها یک راه عالی برای ایجاد یک تاثیر مثبت بر مشتریان بالقوه در حالی که تمرکز بر ایجاد تبدیل برای تیم های فروش شما هستند.

 

چه لندینگ پیجی خوب است؟

در ایجاد یک صفحه فرود موفق، مهم است که بدانید مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، چگونه آنها را به آنجایی برسانید که میخواهید و چگونه با آنها ارتباط برقرار کنید. به طور کلی، کاربر هرگز یک صفحه وب را به طور کامل نمی خواند، بنابراین مهم است که عبارات کلیدی برجسته را اضافه کنید و مشخص کنید که اقدام مورد انتظار چیست و مراحل بعدی چیست.  نکته مهم برای هر کاربر باید این باشد که بداند شرکت چیست و چرا کاربر باید به آن علاقه مند باشد.

بخش های اساسی لندینگ پیج

چهار بخش اساسی هر صفحه فرود عبارتند از: یک عنصر گرافیکی (هدر، تصاویر یا ویدیو) نمونه صفحه فرود کمپین بازاریابی دیجیتال. بسیار مهم است که، برای دستیابی به اهداف یک شرکت، موفقیت صفحه فرود خود را پیگیری کنید. تجزیه و تحلیل نقش مهمی در درک شاخص های کلیدی عملکرد یک کمپین بازاریابی دارد.

آن‌ها به ما کمک می‌کنند تا ببینیم چه کسی از صفحه شما بازدید می‌کند، چه چیزی به نظر آنها مفید است، چه مقدار زمانی که یک بازدیدکننده در صفحه صرف می‌کند، چه تعداد کاربر از سایت بازدید می‌کنند، چه تعداد بازدید از صفحه شما دارد یا کاربران از کجا آمده‌اند، همه این اطلاعات به شما کمک می کند تغییراتی را ایجاد کنید تا بتوانید روی هدف نهایی تمرکز کنید: ایجاد تبدیل.

لندینگ پیج بر دیجیتال مارکتینگ تاثیر میگذارد.

5 نکته طراحی لندینگ پیج برای بازاریابی بهتر

کال تو اکشن- برای بهبود استراتژی های بازاریابی  و نرخ تبدیل باید دکمه فراخوان که به نام های، دعوت به اقدام، کال تو اکشن یا CTA شناخته میشود قوی و قانع کننده باشد.

مخاطبان خود را بشناسید – چه کسانی را می خواهید جذب کنید، چه چیزی میخواهند بخوانند و ما می خواهیم وقتی روی صفحه قرار می گیرند چه احساسی داشته باشند.

اطلاعات باارزش – یک وعده واضح و اطلاعات مختصر در مورد اینکه محصول یا خدمات چگونه برای زندگی آنها مفید است ارائه دهید.

کمک‌های بصری مرتبط – افزودن ویدیو یا تصاویر به جذب کاربران و افزایش تبدیل‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این، هنگامی که محتوای ویدیویی صادقانه و محاوره ای باشد، به ارتباط با مخاطبان کمک می کند.

زیبایی در سادگی است – از درهم ریختگی های بیهوده در سایت خود خلاص شوید. یک لندینگ پیج عالی بر روی هدف اصلی تمرکز می کند و محتوا برای آن طراحی شده است.