سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه چیست؟

 

کسب رتبه بالا در نتایج جستجو برای رشد کسب و کار حیاتی است، اما راه درست و غلطی برای بهینه سازی موتور جستجو وجود دارد، که سئو کلاه سیاه راه اشتباهی است. همانطور که میدانید هدف موتورهای جستجو مانند گوگل ارائه بهترین نتایج است. آن‌ها می‌خواهند افراد تجربه جستجوی عالی داشته باشند و مطمئن شوند نتایجی که ارائه می‌کنند شامل هرزنامه و اطلاعات غلط نمی‌شود.

آنها این کار را به طور خودکار از طریق الگوریتم ها یا اقدامات دستی انجام می دهند که هدف آن شناسایی و جریمه افرادی است که در سئو کلاه سیاه شرکت می کنند. سئو کلاه سیاه به جای جواب دادن به سوالات کاربر، به دنبال بازی با الگوریتم های موتورهای جستجو است. به طور کلی سئو کلاه سیاه یعنی انجام تکنیک هایی برای گول زدن موتورهای جستجو. این تاکتیک های غیرقانونی اغلب به جریمه ختم می شود. تکنیک‌های کلاه سیاه شامل پر کردن کلمات کلیدی، پنهان‌سازی و استفاده از شبکه‌های لینک خصوصی است.

 

تکنیک های کلاه سیاه در سئو

 

کلید واژه پر کردن

پر کردن کلمات کلیدی یعنی پر کردن محتوای شما با کلمات کلیدی نامربوط در تلاش برای دستکاری مکان رتبه صفحه در صفحات نتایج جستجو. افزودن بیش از حد کلمات کلیدی در جایی که هیچ کاربردی ندارد، تجربه بدی را برای کاربران ایجاد می کند. همچنین ممکن است باعث شود صفحه شما برای پرس و جوهای نامربوط رتبه بندی شود.

شما می توانید برای یافتن اینکه مردم به دنبال چه چیزی هستند، تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید، اما استفاده بیش از حد از این کلمات کلیدی در محتوای شما ایده خوبی نیست. به جای پر کردن محتوای خود با کلمات کلیدی نامربوط، روی ایجاد محتوای مفید تمرکز کنید.

سئو کلاه سفید بر موضوعات و کلمات کلیدی تمرکز دارد.

پنهان کاری

Cloaking شامل نمایش یک قسمت از محتوا به کاربران و یک محتوای متفاوت به موتورهای جستجو است. وب‌سایت‌هایی که سئو کلاه سیاه را انجام می‌دهند، این کار را به منظور رتبه‌بندی محتوا برای انواع اصطلاحات بی‌ربط به محتوایشان انجام می‌دهند. وب‌سایت‌های هرزنامه اغلب این کار را انجام می‌دهند تا از یافتن محتوای بی کیفیت توسط ربات موتور جستجو جلوگیری کنند.

ریدایرکت های یواشکی

ریدایرکت شامل ارسال شخصی به آدرس اینترنتی متفاوت از آدرسی است که در ابتدا روی آن کلیک کرده است. در کنار این ریدایرکت پنهان، ممکن است خزنده موتور جستجو به یک صفحه و سایر کاربران به صفحه دیگر هدایت شوند. مثال دیگر هدایت یک صفحه بسیار معتبر با بک لینک های زیاد به یک صفحه نامربوط دیگر است. به طور کلی شخصی که سئو کلاه سیاه می کند می تواند از ریدایرکت ها صرفاً برای دستکاری نتایج جستجو استفاده کند.

سئو کلاه سیاه از ریدایرکت های خارج از هدف استفاده می کند.

 

محتوای بی کیفیت

محتوای بی کیفیتی که برای جستجوگر ارزشی ندارد نیز یک روش رایج در سئو کلاه سیاه است. این ممکن است شامل محتوای دزدیده شده از یک سایت دیگر نیز باشد. در گذشته گوگل در تشخیص محتوای کپی شده از وب سایت های دیگر خوب عمل نمیکرد. آپدیت گوگل پاندا در سال 2011 این مشکل را حل کرد. بسیاری از سایت‌های دارای محتوای تکراری در رتبه‌بندی جستجو سریعاً ضربه خوردند. از آن زمان، گوگل در تشخیص محتوای تکراری و بی کیفیت بسیار بهتر شده است.

برخی از وب سایت هایی که به سئو کلاه سیاه مشغول هستند کلمات کلیدی را با همرنگ کردن آن با پس زمینه نامرئی میکنند. این بدان معنی است که صفحه ممکن است در نتایج جستجو برای آن کلمات کلیدی نامرئی ظاهر شود، حتی اگر محتوای قابل مشاهده ای در مورد آنها در صفحه وجود نداشته باشد. در این حالت کاربر با فکر این که محتوا مربوط به موضوعی است که جستجو کرده است، روی نتیجه کلیک می کند، و میبیند که محتوای مورد نظر خود را پیدا نمی کند زیرا کلمات کلیدی نامرئی هستند.

«طعمه و سوئیچ» یکی دیگر از ابزارهای کلاه سیاه برای گمراه کردن موتورهای جستجو است. این شامل ایجاد محتوای پیرامون موضوعی است که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید. هنگامی که صفحه در نتایج برای این موضوع رتبه بندی می شود، محتوا با چیز دیگری جایگزین می شود. این یک تجربه منفی برای جستجوگران ایجاد می کند زیرا محتوایی که برای دیدن آنها کلیک می کنند دیگر وجود ندارد. این شیوه کاربران و موتورهای جستجو را فریب می دهد و راه خوبی برای انجام سئو نیست.

 

لینک های پولی

گوگل به شدت خرید و فروش لینک ها را ممنوع می کنند. آنها در وب‌سایت خود بیان می‌کنند که «هر پیوندی که برای دستکاری رتبه صفحه یا رتبه‌بندی یک سایت در نتایج جستجوی Google باشد، ممکن است بخشی از پیوند نقض دستورالعمل‌های وبمستر Google در نظر گرفته شود». این شامل ارسال محصولات رایگان یک وب سایت در ازای بک لینک نیز انجام می شود.

شما باید از پرداخت هزینه به هر سایت دیگری برای پیوند به محتوای خود اجتناب کنید. گوگل از کاربران می‌خواهد مواردی از خرید یا فروش لینک‌ها را به آنها اطلاع دهند، پس از شناسایی این عمل هر دو خریدار و فروشنده لینک ها را جریمه می شوند.

 

سوء استفاده از داده های ساختار یافته/قطعات برجسته غنی

داده‌های ساختاریافته به‌عنوان ریچ اسنیپت و طرحواره نیز شناخته می‌شوند. این به شما امکان می دهد نحوه نمایش محتوای خود را در صفحات نتایج موتور جستجو تغییر دهید. این کار محتوای شما را از رقبا متمایز می کند و همچنین جایگاه بیشتری را در صفحات نتایج به شما می دهد. می‌توانید داده‌های ساختاریافته را به صفحه‌ای اضافه کنید که پادکست، دستور غذا، کتاب را در میان محصولات و خدمات دیگر نمایش می‌دهد.

سئو کلاه سیاه اطلاعات نادرست در داده های ساختار یافته برای فریب دادن موتورهای جستجو و کاربران ارائه میدهد. به عنوان مثال، شخصی که سئو کلاه سیاه می کند ممکن است از یک سایت بررسی جعلی به خود پنج ستاره بدهد و داده های ساختار یافته را اضافه کند تا در صفحات نتایج جستجو برجسته شود. این یک عمل بسیار مخاطره آمیز است زیرا گوگل کاربران را تشویق می کنند تا وب سایت هایی را که از داده های ساختار یافته سوء استفاده می کنند گزارش دهند.

 

 هرزنامه نظرات وبلاگ

همانطور که از نام آن پیداست، این تکنیک کلاه سیاه شامل قرار دادن پیوند به وب سایت شما در نظرات وبلاگ است. این عمل امروزه کمتر اتفاق می افتد زیرا موتورهای جستجو مانند گوگل الگوریتم خود را به روز کرده اند تا پیوندهای موجود در نظرات وبلاگ را کاهش دهند. اکثر وبلاگ های معتبر اکنون لینک هایی را در نظرات وبلاگ به صورت پیش فرض nofollow می کنند. این بدان معناست که موتورهای جستجو مانند گوگل لینک را دنبال نمی کنند و از هیچ مرجعی عبور نمی کنند.

لینک فارمز

لینک فارمز یک وب سایت یا مجموعه ای از وب سایت ها است که صرفاً با هدف ایجاد پیوند ایجاد شده است. هر وب‌سایت سایت‌هایی که می‌خواهند در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشند پیوند می‌دهد. موتورهای جستجو وب سایت ها را با مشاهده تعداد لینک هایی که به وب سایت اشاره می کنند و سایر عوامل رتبه بندی می کنند.

سئوی کلاه سیاه با استفاده از لینک فارمز برای افزایش تعداد بک لینک های یک سایت خاص از این موضوع سوء استفاده می کند. لینک فارمز اغلب دارای محتوای با کیفیت پایین و تعداد زیادی لینک هستند. پیوندها معمولاً حاوی کلمه کلیدی هستند که می‌خواهند سایت برای آن رتبه‌بندی شود.

گوگل به راحتی می توانند مزارع پیوند را شناسایی کنند

 

شبکه های وبلاگ خصوصی

شبکه وبلاگ خصوصی (PBN) مجموعه‌ای از وب‌سایت‌های معتبر است که صرفاً برای ایجاد لینک استفاده می‌شوند. آنها شبیه لینک فارمز هستند زیرا هر دو هدفشان اغراق در تعداد پیوندهایی است که به یک وب سایت اشاره می کنند. هر سایت PBN به سایتی پیوند می‌زند که می‌خواهد در نتایج جستجو تقویت شود. سئوکاران کلاه سیاه که مایل به ایجاد یک شبکه خصوصی هستند معمولاً دامنه های منقضی شده ای را خریداری می کنند و محتوایی مشابه آنچه قبلاً در دامنه، قبل از انقضا، وجود داشت می نویسند و پیوندهایی را به سایت خود اضافه می کنند.

آنها امیدوارند که موتورهای جستجو متوجه نشوند که آنها شبکه ای از وب سایت ها را کنترل می کنند و وب سایت اصلی خود را در نتایج جستجو بسیار بالاتر قرار می دهند. موتورهای جستجو در شناسایی PBN ها هوشمندانه عمل کرده اند و اگر از PBN برای بهبود حضور جستجوی خود استفاده می کنید، سایت شما ممکن است با جریمه شدیدی مواجه شود. به‌جای تلاش برای ایجاد وب‌سایت‌های جعلی، بر ایجاد محتوای با کیفیت در دامنه خود تمرکز کنید.

 

چرا باید از سئو کلاه سیاه اجتناب کنید؟

در حالی که سئو کلاه سیاه غیرقانونی نیست، دستورالعمل های وب مستر تعیین شده توسط موتورهای جستجو را نقض می کند. به عبارت دیگر، همچنان بر خلاف قوانین است. این به این معنی است که اگر در سئو کلاه سیاه شرکت می کنید، باید به عنوان تنبیه، جریمه بدی دریافت کنید. دریافت جریمه از موتورهای جستجو باعث می شود وب سایت شما در نتایج جستجو سقوط کند یا بدتر از آن، می تواند به طور کامل حذف شود. این بدان معناست که وب سایت شما ترافیک کمتر و در نهایت مشتریان کمتری به دست خواهد آورد.

موتورهای جستجو در تشخیص تکنیک های سئو کلاه سیاه بهتر و بهتر شده اند. امروزه جریمه شدن برای انجام سئو کلاه سیاه تقریباً اجتناب ناپذیر است. در حالی که ممکن است در طول زمان شاهد دستاوردهای کوتاه مدت از سئو کلاه سیاه باشید، موتورهای جستجو راه هایی را که به حضور شما در جستجو آسیب می زند، متوجه می شوند.