اهمیت سئو برای فروشگاه اینترنتی

اهمیت سئو برای فروشگاه اینترنتی

 

اگر به تازگی فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کرده اید مهم ترین چیز برای شما جذب مشتریان است. برای وب سایت های فروشگاهی، ترافیک بالاتر (و کیفیت بهتر) اغلب برابر با فروش بیشتر است. وقتی صحبت از انتقال سرنخ های (lead) به وب سایت شما می شود، هیچ استراتژی بهتر از SEO وجود ندارد. کارشناسان تبلیغات موافقند که سئو بالاترین بازگشت سرمایه را در بین هر تاکتیک بازاریابی ایجاد می‌کند و نتایجی که به همراه دارد ماندگاری بیشتری دارد.

بازاریابی آنلاین برای فروشگاه اینترنتی شما ممکن است ساده به نظر برسد: شما می خواهید مشتریان بیشتری را به وب سایت فروشگاه خود جذب کنید. اما این هدف مستلزم دانش سئوی تجارت الکترونیک یا بهینه سازی موتورهای جستجو است. خبر خوب این است که سئو مهارتی است که می توانید یاد بگیرید و در کمترین زمان آن را در کمپین بازاریابی آنلاین خود قرار خواهید داد.

 

سئو چیست؟

SEO مخفف “بهینه سازی موتور جستجو” است. اساساً، هدف این است که به صفحات وب سایت شما کمک کنیم تا در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشند. به طور کلی سئو یعنی بهینه سازی و گاهی اوقات بازنگری جنبه های مختلف وب سایت شما که شامل بهبود محتوای وب سایت شما، ایجاد طراحی بهتر وب سایت و بارگذاری سریعتر صفحات وب می شود. در میان خریداران آنلاین، 81% قبل از خرید با گوگل یا موتورهای جستجوی دیگر مشورت می‌کنند.

با کسب رتبه مطلوب در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP)، سئو به شما کمک می کند حجم بالاتری از ترافیک به دست بیاورید. هرچه رتبه بالاتری داشته باشید، شانس بیشتری برای به دست آوردن سرنخ ها خواهید داشت. به عنوان مثال، گزارش‌های رتبه‌بندی وب پیشرفته برای وب‌سایت‌هایی که در رتبه‌های برتر در SERP قرار دارند، دارای نرخ کلیک (CTR) بیش از ۴۰٪ هستند. حتی اگر در صفحه دوم قرار بگیرید، ممکن است نرخ کلیکی دریافت نکنید زیرا 95٪ از مردم هرگز از صفحه اول فراتر نمی روند.

با ایجاد فروشگاه آنلاین خود بر اساس سئو، به خوبی در مسیر موفقیت قرار خواهید گرفت.

 

اهمیت سئو برای فروشگاه اینترنتی

چرا سئو مهم است؟

قبلاً اشاره کردیم که سئو مؤثرترین استراتژی بازاریابی است که تا کنون استفاده شده است. بر اساس تحقیقات، 68% از تمام تجربیات آنلاین با یک عبارت جستجو شروع می‌شود. ممکن است فکر کنید که تبلیغات پولی به تنهایی میتواند کمک زیادی به ترافیک سایت بکند زیرا، چند نتیجه اول در صفحات جستجوی گوگل معمولاً تبلیغات هستند. این طرز فکر اغلب به دو دلیل اشتباه است:

مردم از تبلیغات، به خصوص در SERP ها متنفرند. تحقیقات نشان می‌دهد که ۷۰ تا ۸۰ درصد از کاربران از تبلیغات جستجوی پولی اجتناب می‌کنند و در عوض روی نتایج جستجوی ارگانیک (نتایج بدون پرداخت) کلیک می‌کنند.

دوم اینکه تبلیغات پولی به اندازه SEO موثر نیستند. این به این دلیل است که تبلیغات پولی فقط برای دسته کوچکی از جستجوها معنا دارد، آنهایی که در حال حاضر می‌خواهند خرید کنند. در مقایسه با این، سئو به شما این امکان را می دهد که به همه مشتریان احتمالی خود پاسخ دهید، صرف نظر از اینکه آنها در چه مرحله ای از فرآیند خرید هستند.

اهمیت سئو برای یک فروشگاه اینترنتی

یک فروشگاه اینترنتی یا یک سایت  فروش آنلاین که برای مشتریان بالقوه قابل مشاهده نیست چه سودی دارد؟ با استفاده صحیح از سئو در استراتژی بازاریابی خود، می توانید کسب و کار خود را در معرض دید مخاطبان مناسب قرار دهید. هنگامی که استراتژی خود را مشخص کردید، باید به دنبال راه هایی برای بهینه سازی وب سایت خود باشید. این شامل نحوه بهینه سازی خود سایت (با کلمات کلیدی) و همچنین استفاده از تبلیغات پولی برای کمک به افزایش ترافیک و تبدیل می شود.

اهمیت سئو برای فروشگاه اینترنتی

سئو چگونه می تواند به کسب و کار تجارت الکترونیک کمک کند؟

جذب سرنخ های بیشتر

هیچ تاکتیکی بهتر از سئو برای هدایت لید ها به وب سایت شما وجود ندارد. طبق گفته Outbrain، ترافیک وب‌سایت‌های محتوایی از موتور جستجو، بیش از 300 درصد مؤثرتر از ترافیک رسانه‌های اجتماعی است. به عبارت ساده، سئو کسب و کار شما را مستقیماً در مقابل کسانی قرار می دهد که به دنبال آن هستند و فرصت های بیشتری برای فروش به شما می دهد.

 

فروش چند برابر

هرچه تعداد کلیک های افراد علاقه مند به محصولات شما بیشتر باشد، شانس فروش و سود بیشتر شما بیشتر خواهد بود. Backlinko با نشان دادن اینکه SEO چقدر در جذب فروش بهتر موثر است، گزارش داد که لید های موتور جستجو دارای نرخ تبدیل 14.6٪ هستند. توجه داشته باشید که میانگین نرخ تبدیل برای فروشگاه‌های اینترنتی 2-4٪ است.

 

ایجاد اقتدار

در عبارات جستجو، اعتبار دامنه به این موضوع اشاره دارد که موتورهای جستجو چقدر یک وب سایت را قابل اعتماد و قابل احترام می دانند. هرچه محتوای وب شما مرتبط تر و کاربر پسند تر باشد، قدرت بیشتری دارید. وب سایت های معتبر در نتایج جستجو رتبه بالاتری دارند و از اعتماد جستجوگران وب لذت می برند. سئو احتمالاً مهمترین ابزار برای ایجاد اقتدار است. سئو به شما کمک می کند تا وب سایتی بسازید که مردم به آن اعتماد داشته باشند و بخواهند از طریق محتوای واقعی و اطلاعات قابل اعتماد از آن بازدید کنند.

 

کاهش هزینه های بازاریابی

سئو بالاترین بازده سرمایه گذاری بلندمدت (ROI) را در بین هر تاکتیک بازاریابی دارد. به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که سئوی فنی (از جمله تحقیقات کلمات کلیدی و افزایش سرعت سایت) بازدهی 117 درصدی ایجاد می کند. به‌طور شگفت‌انگیزی، سئو مبتنی بر محتوا میانگین بازگشت سرمایه 748 درصدی دارد. در اصل، این آمار به این معنی است که با سئو، بازاریابی شما در نهایت هزینه خود را خواهد پرداخت.

نتایج بلند مدت

نتایج سئو بلند مدت هستند، به این معنی که شما برای مدت طولانی تری از مزایای آن بهره مند خواهید شد. کلیک‌ بروی نتایج تبلیغاتی پولی معمولاً با پایان کمپین شما به پایان می‌رسد، اما یک صفحه محصول که به خوبی طراحی شده باشد، تا زمانی که مرتبط و باکیفیت باقی بماند، ترافیک را افزایش می‌دهد.

سئو مهمترین استراتژی بازاریابی برای مشاغل تجارت الکترونیک است.

سخن پایانی

سئو یکی از بهترین راه ها برای جذب ترافیک بیشتر به فروشگاه اینترنتی شماست، زیرا به شما امکان می دهد کلمات و عبارات خاصی را هدف قرار دهید، بنابراین وقتی کاربران این عبارات را جستجو می کنند نشان داده می شوید. از آنجایی که برای استفاده از تکنیک های سئو نیازی به پرداخت هزینه ندارید، مانند یک تبلیغ رایگان است.

سئو همچنین می تواند یک جلوه گلوله برفی برای فروشگاه آنلاین شما ایجاد کند. هرچه افراد بیشتری روی فروشگاه شما کلیک کنند، رتبه بهتری در گوگل کسب خواهید کرد و روش های سئوی شما بهتر عمل خواهند کرد. به همین دلیل است که سئوی فروشگاه اینترنتی تمرکز اصلی بسیاری از کمپین های بازاریابی است.