راهنمای کامل بلاگر شدن

راهنمای کامل بلاگر شدن

 

یک بلاگر، در ابتدا، معمولا فردی بود که زندگی یا سرگرمی خود را شرح می داد، و در بستر اینترنت به اشتراک می گذاشت. امروزه اما، هرکسی در رسانه های اجتماعی میتواند یک بلاگر باشد و داشتن وبلاگ برای برندها و افراد بسیار رایج است، و بخش مهمی از استراتژی بازاریابی دیجیتال محسوب می شود. دلایل برای راه اندازی وبلاگ زیاد است، برای مثال بعضی از افراد از این رسانه ای برای به اشتراک گذاشتن افکار خود در مورد یک موضوع خاص استفاده می کنند.

راه اندازی یک وبلاگ به شما این امکان را می دهد که با افراد جدید ارتباط برقرار کنید و دوستانی پیدا کنید؛ و اگر کسب و کاری دارید، این یک راه عالی برای برقراری ارتباط با سایر افراد فعال در آن صنعت است. البته  نمی توان انکار کرد که وبلاگ نویسی در حال حاضر، به یک تجارت آنلاین پرسود تبدیل شده است. 

چطور باید یک وبلاگ راه اندازی کرد؟

  1. جایگاه وبلاگ

جایگاه یعنی موضوع خاصی که وبلاگ شما روی آن تمرکز خواهد کرد، که در تعیین مخاطب هدف شما کلیدی است. جایگاهی که با دقت انتخاب شده باشد شما کمک می کند تا نام وبلاگ خود را انتخاب کنید و یک استراتژی وبلاگ نویسی مشخص داشته باشید. نمونه‌هایی از ایده‌های خاص وبلاگ شامل نوشتن درباره کتاب، سفر، بازی، عکاسی و غذا است.

برای یافتن جایگاه مناسب برای یک وبلاگ موفق، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

جایگاهی را انتخاب کنید که دوست دارید؛ نوشتن درباره موضوعی که از آن لذت می برید همیشه رضایت بخش تر از مجبور کردن خود به نوشتن در مورد چیزی است که به آن علاقه ندارید.

جایگاهی را انتخاب کنید که پتانسیل مخاطب دارد. باید سطحی از علاقه در جامعه نسبت به موضوع شما وجود داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که مخاطبانی برای نوشتن خواهید داشت.

از Google Trends برای یافتن حجم جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با جایگاه خود استفاده کنید، و مشخص کنید که آیا افراد در رسانه های اجتماعی در مورد آن صحبت می کنند یا خیر.

 

  1. نام وبلاگ

یک نام خوب باید مربوط به جایگاه شما باشد، خوانندگان باید جایگاه شما را از عنوان وبلاگ شما بشناسند. در حالی که برخی از وبلاگ ها با نام های طولانی بسیار موفق هستند، توصیه می شود نام وبلاگ خود را کوتاه انتخاب کنید. خوشبختانه، مجبور نیستید زیاد برای انتخاب نام وقت و انرژی صرف کنید، مولدهای نام وبلاگ مختلفی وجود دارند که اغلب رایگان هستند و می توانید از آنها استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که چند کلمه کلیدی را به ژنراتور بدهید تا با آن کار کند، و هوش مصنوعی نام های مختلفی برای وبلاگ شما ایجاد می کند. به سادگی یکی را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید یا چند پیشنهاد را ترکیب کنید و نام وبلاگ را مشخص کنید.

محتوای بصری باعث می شود که پست های شما جذاب تر شود.

 

  1. محتوای باکیفیت

وقتی نوبت به فرآیند نگارش محتوای شما می‌رسد، اغلب بهترین روش این است یک برنامه ریزی دقیق برای انتشار داشته باشید. یک وبلاگ برنامه ریزی شده احتمال موفقیت بیشتری دارد. شما باید نوع محتوایی را که می خواهید منتشر کنید و برنامه کلی پست های خود را تعیین کنید. برای ایجاد یک استراتژی محتوای موفق، توصیه های زیر را دنبال کنید:

مخاطب هدف خود را شناسایی کنید. ویژگی های مشترک جمعیت شناختی خود را بشناسید – شخصیت ها، نیازها، اضطراب ها و امیدهای آنها.

انجمن‌های آنلاینی را که در آن مخاطبان هدف شما شرکت می‌کنند، بررسی کنید. برای مثال، اگر وبلاگ شما درباره کتاب است، r/books را در Reddit بررسی کنید. اگر بتوانید هنگام نوشتن خود را در جایگاه خوانندگان قرار دهید، محتوای شما برای آن ها جذاب خواهد بود.

رقبای خود را پیدا کنید دریابید که رقابت در جایگاه وبلاگ شما چگونه است. محبوب ترین پست های آنها را بخوانید و تجزیه و تحلیل کنید، ببینید چه چیزی برای آنها مفید است تا وجه تمایز خود را پیدا کنید.

برای تعیین سطح علاقه و رقابت برای هر موضوع انتخابی، تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید. برای اینکه چرا هر موضوع انتخاب شده است، باید یک دلیل قوی و مبتنی بر داده وجود داشته باشد.

بهتر است به جای انتشار پست های زیاد در فاصله های زمانی طولانی، به یک برنامه منظم با فاصله زمانی کوتاه پایبند باشید. همچنین پست های شما بهتر است واضح و مختصر باشد.

 از عبارات ساده برای درک بهتر استفاده کنید و جملات و پاراگراف ها را کوتاه نگه دارید. از سرفصل ها، زیرعنوان ها و فهرست ها استفاده کنید.

بهترین شیوه های سئو را اعمال کنید. از ابزارهایی مانند Yoast SEO استفاده کنید تا بهینه سازی موتور جستجو را در فرآیند نوشتن و انتشار خود بگنجانید. این می تواند به طور چشمگیری دیده شدن وبلاگ شما را در موتورهای جستجو بهبود بخشد.

در کنار پول در آوردن با ساختن یک وبلاگ، مهارت‌های خود را بهبود می‌بخشید و موارد جدیدی از جمله نوشتن، بازاریابی، سئو و توسعه وب را یاد می‌گیرید.

محتوای بصری باعث می شود که پست های شما جذاب تر شود.

استفاده از رسانه های اجتماعی برای بلاگر شدن

هر پلتفرم رسانه اجتماعی ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد و همه آنها برای موضوع انتخابی شما مناسب نیستند.  این مسئله بسیار مهم است به خصوص اگر بخواهید یک بلاگر در رسانه های اجتماعی باشید، به همین دلیل باید قبل از شروع تبلیغ در رسانه های اجتماعی، در مورد ویژگی های هر پلتفرم تحقیق کنید.

فیس بوک. بزرگترین شبکه اجتماعی با 2.89 میلیارد کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان. 98 درصد از کاربران فیس بوک از طریق موبایل به آن دسترسی دارند، بنابراین مطمئن شوید که وبلاگ شما برای موبایل نیز سازگار است.

توییتر. 206 میلیون کاربر فعال ماهانه در توییتر وجود دارد.  این رسانه به خاطر انتقال سریع اخبار درباره موضوعات مختلف، محبوبیت زیادی به دست آورده است، به طوری که بیش از 59 درصد از کاربران آن اذعان دارند که اخبار خود را از توییتر دریافت می‌کنند.

Reddit. پلتفرم گفتگو درباره اخبار اجتماعی که بیش از 430 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. Reddit دارای بیش از 100000 انجمن فعال برای تقریباً هر جایگاهی است که آن را به یک پلتفرم عالی برای یافتن مخاطبان هدف شما تبدیل می کند.

اینستاگرام. این غول برنامه اشتراک گذاری عکس حدود 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. اگر محتوای وبلاگ از نظر بصری جذابی دارید و مخاطبان هدف شما جوان‌تر هستند، اینستاگرام بهترین گزینه است.

پینترست. پلتفرم محبوب اشتراک گذاری تصویر اجتماعی بیش از 478 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. مخاطبان زن بر پینترست تسلط دارند و علاوه بر این، ایالات متحده با اختلاف قابل توجهی در استفاده از Pinterest پیشتاز است. این یک گزینه مناسب برای وبلاگ هایی است که مخاطبان آن عمدتا زنان آمریکایی هستند.

TikTok. اپلیکیشن اشتراک‌گذاری ویدیوی TikTok که به عنوان سریع‌ترین شبکه اجتماعی در حال رشد، تاکنون شناخته می‌شود، و حدود 689 میلیون کاربر فعال ماهانه جمع‌آوری کرده است.  41 درصد از کاربران این رسانه نوجوانان و جوانان 16 تا 24 ساله هستند. اگر محتوای وبلاگ شما فقط بزرگسالان را هدف قرار می‌دهد، TikTok بستر مناسبی برای پیدا کردن مخاطب نیست.

YouTube. این رسانه عظیم که بزرگترین سرویس اشتراک ویدیو در دنیا است، بیش از 2.1 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. اگر وبلاگ شما دارای محتوای ویدیویی است، یوتیوب بهترین گزینه برای اشتراک آن و جذب مخاطب است.