جایگاه صفر گوگل

آشنایی با جایگاه صفر گوگل و نحوه دستیابی به آن

 

چرا برخی از صفحات وب “بالای” اولین نتیجه جستجو نشان داده می شوند؟ این قطعه Featured Snippet ، موقعیت صفر، قطعه ویژه یا قطعه برجسته در زمینه سئو نامیده می شود. این قطعه های ویژه پاسخ هایی هستند که درست در بالای نتایج جستجو ظاهر می شوند و از وب سایت های مربوطه استخراج می شوند. در این قطعه خلاصه و جزئیات صفحه وب که از آنجا پاسخ گرفته شده است موجود می باشد، که شامل URL نیز می شود. موقعیت صفر بسیار قدرتمند است زیرا محتوایی که دارای یک قطعه برجسته باشد ۲ برابر نرخ کلیک بیشتری دارد.

دلیل انتشار قطعه‌های برجسته این است که پاسخ‌های سریع، راحت و مفیدی به سؤالات سریع مردم ارائه می‌دهند. به جای اینکه روی یک وب سایت کلیک کنند و مدت ها به دنبال پاسخ باشند، می توانند آن را در همان صفحه اول ببینند. برای رسیدن به موقعیت صفر، آنچه که نیاز است ایده‌های محتوا است؛ به عبارت دیگر، باید دید مردم چه سؤالاتی می‌پرسند تا بتوان یک استراتژی بازاریابی محتوایی که رتبه سایت را در جایگاه صفر ببرد، تنظیم کرد.

موقعیت صفر بالاتر و برجسته تر از دیگر نتایج جستجو است.

چگونه میتوان به موقعیت صفر رسید؟

رتبه بندی وبلاگ شما به عنوان یک قطعه ویژه به این معنی است که شما به طور کامل به یک سوال جستجو شده پاسخ داده اید. اساساً، شما اولین چیزی هستید که مردم هنگام جستجوی آن سؤال می بینند، بنابراین صفحه شما باید جامع باشد. گوگل یکی از صفحات را از ده نتیجه جستجوی اول انتخاب می کند تا موقعیت صفر را نیز بدست آورد. بنابراین اگر در حال حاضر در صفحه اول گوگل رتبه دارید، سایت خود را برای موقعیت قطعه برجسته بهینه سازی کنید.

در اینجا چند راه برای افزایش شانس خود برای رتبه بندی برای موقعیت صفر وجود دارد:

روی کلمات کلیدی تمرکز کنید

عبارات جستجوی مبتنی بر سوال را هدف قرار دهید

از یک ساختار صفحه واضح با عنوان و تگ پاراگراف استفاده کنید

پاسخ های خود را به سوالات در حدود 54-58 کلمه نگه دارید

چند چیز وجود دارد که محتوای صفحه وب را به موقعیت صفر میبرد:

نتایج صفحه اول: لازم است صفحه شما در صفحه اول نتایج جستجو برای عبارت جستجوی داده شده شما باشد. معمولا در پنج نتیجه اول.

اطلاعات مرتبط: پاسخی که ارائه می کنید باید پاسخ درست باشد و اطلاعات موجود در صفحه باید به طور کلی با عبارت جستجو مرتبط باشد.

قالب بندی مفید: اگر پاسخ خود را درست قالب‌بندی کرده باشید، یا اگر جدول خوبی از اطلاعات دارید، احتمالا گوگل آن را نمایش می‌دهد. مطمئن شوید که صفحه خود را عاقلانه قالب بندی کنید تا توجه گوگل به اطلاعات خاصی در متن تبدیل شود.

جایگاه صفر گوگل

نحوه دستیابی به موقعیت صفر

کادر «مردم هم می پرسند»

در زیر قطعه ویژه، گاهی اوقات یک لیست از سوالات مرتبط نیز وجود دارد؛ که Google سوال های مرتبط را برای درخواستی که شما انجام داده اید نشان می دهد. از آنها برای الهام گرفتن خود استفاده کنید، برای انجام این کار، یک پرس و جو را جستجو کنید و سپس به سمت پایین صفحه نتایج جستجو بروید تا به بخش جستجوهای مرتبط برسید. این جستجوها باید سؤالات مرتبطی را در اختیار شما قرار دهند که بتوانید در یک محتوا به آنها پاسخ دهید.

محتوای مفید

این محتوا است که به یک پرسش خاص به بهترین و آموزنده ترین روش ممکن پاسخ می دهد. پاسخ باید عمیق و به خوبی تحقیق شده و صریح باشد، تا یافتن آن را برای خزنده های گوگل بسیار آسان شود. هنگامی که تصمیم گرفتید به چه سوالی پاسخ دهید، باید محتوا را بنویسید. این محتوا باید پاسخ روشنی به سوال ارائه دهد و باید در همان ابتدای پست به آن پاسخ دهد تا پتانسیل انتخاب شدن برای موقعیت 0 را افزایش دهد و سپس به سراغ اطلاعات، مثال‌ها و منابع دقیق‌تر برود.

پاراگراف باید تا حد امکان به پاسخ دادن به سوال با اطلاعات دقیق، مرتبط و مفید اختصاص داده شود، و اولین جمله، باید به طور ایده آل شامل کلمه کلیدی در سوالی باشد که می خواهید برای آن رتبه بندی شوید. این کلمه کلیدی و همچنین عنوان را در URL نیز وارد کنید. گنجاندن داده ها، تصاویر و سایر اطلاعات مرتبط در انتهای صفحه نیز کمک کننده خواهد بود. تعداد کلمات نیز مهم است. SEMrush تحقیقاتی در این مورد انجام داد و دریافت که 40-50 کلمه طول بهینه برای قطعه های برجسته است.

محتوای باکیفیت شانس رسیدن به موقعیت صفر را افزایش میدهد.

به بیش از یک سوال پاسخ دهید

گوگل در مارس 2018 تغییر بسیار بزرگی را در قطعه های برجسته خود ایجاد کرد و آنها را به پاسخ های متعددی گسترش داد. گوگل دلیل این کار را به این صورت توضیح داد که برخی از سوالات آنقدر مبهم هستند که فقط یک پاسخ را شامل نمی شوند در نتیجه، گوگل اکنون به دنبال بهترین محتوایی است که بتواند به چند تفسیر مختلف بپردازد. این بدان معنی است که شما باید به دنبال پاسخی برای به بیش از یک سوال باشید.

برخی از سوالات گسترده هستند و ممکن است حاوی مواردی باشند که به عنوان سؤالات چند منظوره شناخته می شوند. اگر فقط یک پاسخ ارائه دهید، ممکن است هدف واقعی را از دست بدهید و بنابراین رتبه نخواهید داشت. مهم است که هنگام ساخت محتوای خود، همه زوایای آن را در نظر بگیرید. . محتوای خود را به درستی قالب بندی کنید

جایگاه صفر گوگل

معایب موقعیت برجسته در گوگل

قطعه ‌های برجسته، جعبه‌های پاسخ، و نمودارهای Google Knowlege برای کاربران بسیار مفید هستند، زیرا اطلاعات فوری در مورد پرسش‌های مختلف ارائه می‌دهند؛ اما در عین حال، بسیاری از وب‌سایت‌ها حتی با قرار گرفتن در صفحه اول نتایج و در ادامه موقعیت صفر، بازدید خود را از دست می‌دهند!

کسب‌وکارهای آنلاینی که تلاش‌هایی برای سئو کرده‌اند، به وضوح توسط نتایج در موقعیت صفر گوگل تضعیف شده‌اند. اگرچه رتبه‌بندی‌های شما خوب است و برداشت‌های شما در کنسول جستجو در حال افزایش است، ترافیک شما کاهش یافته است و CTR شما به طرز نگران‌کننده‌ای کم شده است. این وب سایت ها از طریق محتوای خود به پاسخگویی به سوالات کاربران خود ادامه میدهند، با این تفاوت که اکنون گوگل آنها را بدون نیاز به کلیک بر روی وب سایت در دسترس کاربران خود قرار می دهد.

همانطور که گوگل نمودارهای دانش خود را بهبود می بخشد و ابزارک های بیشتری را برای قرار دادن آنها در موقعیت صفر توسعه می دهد، وب سایت های بیشتری شاهد کاهش ترافیک ارگانیک دریافتی خود خواهند بود. اما روش هایی برای مقابله با این وضعیت وجود دارد.