برندسازی

تاثیر برندسازی بر ذهن و رفتار مصرف کننده

 

همانطور که ابزارها و تکنیک های بازاریابی سنتی جای خود را به بازاریابی مدرن داده  برندسازی نیز تکامل پیدا کرده است. اهمیت برند سازی در آن است که اگر تصویر برند مثبت باشد، مشتریان زیادی ایجاد کند و  می تواند ارتباط قوی با آن ها ایجاد کند که بر رفتارشان تاثیر گذاشته و منجر به حس وفاداری در آن ها شود. بنابراین شرکت ها سرمایه گذاری هنگفتی روی تصویر برند و برند سازی میکنند.

به طور کلی، برند بر رفتار مصرف کننده تاثیر میگذارد.

 برندسازی

برند سازی چطور بر رفتار مصرف کننده تاثیر میگذارد؟

تداعی برند بر الگوی خرید و رفتار مصرف کننده تاثیر می گذارد. اگر تصویر برند مثبت باشد، بر تصمیم مشتری نیز تاثیر میگذارد، و بارها و بارها محصول را میخرد. این وفاداری به برند سود زیادی در پی دارد زیرا شرکت برای همیشه مشتری های خود را دارد.رفتار مصرف کننده بر پایه ای از چند مرحله تصمیم گیری است که شامل  این موارد است، 1) نیاز به شناسایی، 2) جستجوی اطلاعات، 3) پیش خرید  ارزیابی، 4) انتخاب جایگزین 5) مصرف خرید، 6) ارزیابی پس از مصرف، 7) بازخورد.

برندسازی اطلاعاتی در اختیار مصرف کننده میگذارد که او را در این مراحل راهنمایی میکند. علاوه بر این، داده‌های ادراک برند می‌تواند به شما کمک کند بفهمید مصرف‌کنندگان چه چیزهایی را در مورد برند شما دوست دارند یا نمی‌پسندند، که به شما امکان می‌دهد به سرعت هر اشتباهی را در برندسازی خود که ممکن است به تصویر و درک آسیب برساند، تصحیح کنید.

اندازه گیری موفقیت در برندسازی

  1. نظرسنجی ها و گروه های متمرکز

نظرسنجی ها و گروه های متمرکز ابزارهای خوبی برای اندازه گیری و در نتیجه بهبود برندسازی هستند. آنها با انجام نظرسنجی های آنلاین یا حضوری و پرسیدن سوالات خاص، به شما در درک نحوه برندسازی کمک می کند.

  1. ردیابی برند

ردیابی برند روش دیگری است که می تواند به صاحبان برند کمک کند تا تغییرات درک برند را در طول زمان بررسی. داده‌هایی که ارائه می‌کند به کمیت کردن بازده کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند و بر استراتژی‌های برندسازی تأثیر می‌گذارد.

 

  1. گوش دادن اجتماعی

راه دیگر برای ردیابی درک برند استفاده از ابزارهای نظارت بر پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای ذکر نام برند است. این به آن‌ها کمک می‌کند تا بفهمند مصرف‌کنندگان در مورد برندشان چه می‌گویند و تاثیر برند شما را تعیین کنند. علاوه بر این، این فرصتی را برای برندها فراهم می کند تا به هر سوالی که توسط مصرف کنندگان مطرح می شود، به موقع پاسخ دهند.

 

برای دریافت خدمات دیجیتال مارکتینگ با ما تماس بگیرید .

 

 روش هایی که برندسازی می تواند بر رفتار مصرف کننده تاثیر بگذارد

برندسازی ادراک انسان را پیرامون آشنایی و جذابیت شکل می دهد، و بنابراین، نقش مهمی در پرورش مصرف کنندگان وفادار و افزایش فروش دارد. برندسازی به روش های زیر بر رفتار مصرف کننده تاثیر می گذارد:

 

  1. ادراک مصرف کننده

هنگامی که شما یک پیام برند واضح را در ذهن مصرف کنندگان قرار میدهید، آنها به خوبی ممکن است با آن پیام ارتباط برقرار کنند و با استفاده از برند شما به آن فکر کنند. اگر پیامی که به مخاطبان هدف شما منتقل می شود به اندازه کافی سازگار و به یاد ماندنی باشد که توجه آنها را به خود جلب کند، تقریباً مانند بذری است که در ذهن آنها کاشته شده است، بذری که با گذشت زمان به وفاداری تبدیل می شود.

  1. تصمیمات خرید

فرآیند خرید زمانی شروع می شود که فردی متوجه می شود که مشکلی دارد که باید حل شود. مراحل زیادی برای تصمیم گیری خرید وجود دارد – مانند تحقیق و مقایسه. هنگام تصمیم گیری برای خرید، برندهای تثبیت شده مزیت آشکاری در برخورد با مصرف کنندگان دارند. به هر حال، فردی که اطلاعات کمی در مورد تلفن‌ها ندارد، احتمالاً آیفون یا سامسونگ را به گوشی‌هایی با نام تجاری ناشناخته ترجیح می‌دهد، نه به خاطر ویژگی‌های آن، بلکه به این دلیل که این برند تمام تلاش خود را کرده است تا مطمئن شود همه جهان نام او را می شناسند.

 

  1. نفوذ آشنایان

به گفته نیلسن، 92 درصد از مصرف کنندگان به توصیه های خانواده و دوستان اعتماد دارند. این به این معنی است که اکثر مصرف کنندگان تمایل بیشتری به خرید از برندی دارند که مورد علاقه و اعتماد دوستان و اعضای خانواده آنها است. این اعتماد به سایر محصولات تولید شده توسط برند مذکور نیز تعمیم می یابد.

اما این همه ماجرا نیست. طبق تحقیقات استبان کولسکی، 72 درصد از مصرف کنندگان تجربه مثبتی را با حداقل شش نفر به اشتراک خواهند گذاشت. از سوی دیگر، 13 درصد از مشتریان ناراضی تجربه خود را با حداقل 15 نفر به اشتراک خواهند گذاشت.

برندها نمی توانند تأثیر تأثیر آشنایان بر رفتار مصرف کننده را دست کم بگیرند. بنابراین، یک استراتژی بازاریابی که شخصیت و ارزش های یک برند را به جای قیمت گذاری یا ویژگی های آن برجسته می کند، با موفقیت بیشتری با مصرف کنندگان ارتباط برقرار می کند.

 

  1. موقعیت و اعتبار

صاحبان کسب و کارهای کوچک روزها تا هفته ها را صرف ارزیابی طرح های لوگو می کنند، آن‌ها می‌دانند که تصویر برندشان برای انتقال ارزش‌شان ضروری است، و لوگو، رنگ‌ها و زیبایی طراحی که انتخاب می‌کنند، همگی تاثیر خواهند داشت.

علاوه بر این، برندسازی مزایای مرتبط با خدمات یک برند را به اشتراک می‌گذارد. به عنوان مثال، بسیاری از مصرف کنندگان محصولات اپل را به دلیل اعتباری که به آنها تعلق می گیرد، خریداری می کنند.

 

  1. ایجاد اعتماد و وفاداری

برندسازی خوب نه تنها توجه مخاطبان هدف شما را به خود جلب می کند، بلکه آنها را قادر می سازد تا برند شما را بهتر بشناسند. اگر برندسازی به خوبی انجام شود، این دانش می تواند با اعتماد مصرف کننده به برند شما دنبال شود. هنگامی که مصرف کنندگان به برند شما اعتماد می کنند، احتمال بیشتری دارد که محصولات شما را دوباره بخرند، و در نهایت، این می تواند به وفاداری به برند تبدیل شود، که کلید فروش ثابت و رشد نام تجاری است.

بازاریابان برند باید اطمینان حاصل کنند که مصرف کنندگان درک می کنند که برند آنها خدمات عالی و کیفیت بالایی ارائه می دهد. داشتن مشتری ثابت، حضور قوی در رسانه‌های اجتماعی و بررسی‌های آنلاین مثبت همگی نشان دهنده اعتماد برند شما و ایجاد وفاداری است.

 

خوشحال کردن مشتریانتان، احتمال وفاداری به برند را بالا میبرد.

برای دریافت خدمات دیجیتال مارکتینگ با ما تماس بگیرید .

سخن پایانی

بیشتر مردم می‌توانند یک شرکت کوچک بسازند، اما برای رشد آن به یک شرکت بزرگ و موفق، به یک عنصر ضروری نیاز دارید: باید بتوانید برندی ایجاد کنید که همه دوستش داشته باشند و درباره آن صحبت کنند.

بهترین برندهای جهان لزوماً با سرمایه بالاتر یا مزایای غیرمنصفانه شروع نکردند. آن‌ها برای به دست آوردن جذابیت و تثبیت نقش خود در صنعت خود، برای برند سازی و تاثیر بر رفتار و ذهن مصرف کننده تلاش زیادی کردند. در حالی که این مطالعات موردی برندینگ شما را فوراً به یک موفقیت بزرگ  در برند سازی نمی رساند، ممکن است یک یا دو تکنیک قدرتمند برندینگ را شناسایی کنید که با آن می توانید سود خود را بهبود بخشید.